Gå til innhold
Hundesonen.no

Min neste hund *drømmetråd*


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Dette hadde vært drømmen min en gang i tiden/to Whipser:

image.jpg

To hannhunder, Whippeten gjerne med mye hvitt og en litt stor type Italiensk mynde, denne gjerne med mye av en mørkere farge (farge igrunn totalt likegyldig).

Som levde det gode liv med meg, min mann og ett barn/ett barn på vei, i et lite hus med inngjerdet og stor boltreplass i hagen der de fikk lekt og herjet som de jo hadde gjort så godt sammen. :sleep:

Kan derimot hende at min fremtidige omplasseringshund-duo ville ha lignet mer på disse:

image.jpg

Drømmer om en Whippet eller litt stor type IG som neste hund, og ønsker å alltid ha 2 stk i fremtiden, men rase og utseende er egentlig likegyldig så lenge det er funksjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det lov å gjøre slik? X 10?

Ganske urealistisk men jeg kunne godt tenkt meg en hund som Soleil Rase: Amerikansk pit bull terrier Kjønn: Tispe, en liten sak på mellom 13 og 17kg. Farge: Ikke så farlig, men helst ikke brindl

Min absolutte drømmehund: Rase: Shikoku Kjønn: Hann Farge: Svart sesam Størrelse: Standard Navn: Hokori (stolthet)

Posted Images

Fikk ikke lagt til bilder i første innlegget mitt. Så her kommer noen fra meg.

Kunne godt ha tenkt med 50/50 show og racing linjer. Jeg er veldig åpen for det og kunne godt ha gjort det selv. Jeg liker denne hannen veldig godt. Det er en finsk løpshund, som også har gjort det bra på utstilling. Han kunne jeg lett brukt på en fin tispe.

post-41-0-45509500-1409856755_thumb.jpg

Her er noen andre hanner jeg liker utseende på:

post-41-0-76024800-1409856979.jpg

post-41-0-03160400-1409857005_thumb.jpg (dette er forøvring bestefaren til Nitro på mors siden)

Og denne tispa liker jeg også veldig godt utseende på!

post-41-0-96690300-1409857056.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Det er helt snålt. Er veldig mettet av å ha hund nå og har virkelig ikke peiling på når jeg kommer til å kjøpe meg en ny firbeint følgesvenn. Det blir minst to år til - når jeg er ferdig med å studere og er i gang med arbeidslivet. Selv om det egentlig også virker litt tungvint. Som arbeidstaker har jeg jo ikke like fleksibel hverdag som nå når jeg er student. Nei, jeg vet ikke jeg altså. Verken når eller hva. Men kan i grunnen godt tenke meg en omplasseringshund.

Jeg er nok ikke helt ferdig med å være labradoreier.

Hector.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer seg litt fra dag til dag. Jeg er inne i en periode jeg synes det er fryktelig gøy å trene hund og kunne tenkt meg en brukshund. Flere raser på listen, men skulle jeg hentet valp i morgen hadde det blitt en slik en:

220px-Redtriaussie01.jpg

Om neste hund sammenfaller med småbarn osv. blir det nok enten en shiba eller en cavalier. Om det blir en litt mer aktiv hund, og jeg finner ut at jeg ikke gidder å trene så mye allikevel blir det en korthårscollie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund ja. Ennå er det en stund opp og frem. Og så kritisk som jeg har blitt så er det ikke så mange raser som frister når det kommer til stykket.
Men, sannsynligvis i løpet av 2016 henter jeg min neste hund. Gjeter. Tispe. Sort. Skal brukes til litt av hvert. Importeres fra utlandet, og det er bestemt fra hvilken oppdretter. Rase er ikke aktuelt å offentliggjøre per i dag. Noen hemmeligheter vil jeg ha for meg selv :ahappy:
Ingen hast. Jeg har nok å fordrive tiden med uansett med datter som er like hundegal som sin mor :) .
Og så har jeg noen løfter jeg må løse inn :innocent: før jeg kan planlegge min helt egen neste hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ønsker meg en Stridette jeg..

HAHAHA! Genial forklaring. Skjønte med engang hva du mente.

Min neste hund trodde jeg skulle bli en schäfer, men så blir det kanskje noe helt annet. For alt jeg vet, en ny bc. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at min neste hund blir en terapihund og at det er en tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som mine trofaste turkammerater har blitt så uforutsigbare og skrøplige skal jeg innrømme jeg sikler litt på en slik en, en hund som kan dekke aktivitetsbehovet _mitt_. Nå har jeg måtte begynne på Fresh fitness for å få aktivisert meg selv nok :P

Passe kraftig Beaucerontispe uten snipete hode, med stødig mentalitet og god avknapp, men med litt mer motor og arbeidslyst enn de jeg har hatt til nå.

http://img1.findthebest.com/sites/default/files/465/media/images/Beauceron_916540.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund...

Jeg tror nesten det må bli en Willydatter, kanskje, om det dukker opp en Willydatter når det kan være aktuelt med ny hund. Nå har jeg jo masse mikroWillyer tilgjengelig selv om han selv skulle bli borte, så... en gang kanskje :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske urealistisk men jeg kunne godt tenkt meg en hund som Soleil

Rase: Amerikansk pit bull terrier

Kjønn: Tispe, en liten sak på mellom 13 og 17kg.

Farge: Ikke så farlig, men helst ikke brindle.

Navn: Wirkola

2618125023_337fca669c_o.jpg

Som er på nivå med Soleil når hun gjør dette.

1710227976_df29f74058_o.jpg

Men det forutsetter tid, annet bosted, friskere kropp og lovendring. Ingen av delene er sånn rett rundt hjørnet tror jeg. :D

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske urealistisk men jeg kunne godt tenkt meg en hund som Soleil

Rase: Amerikansk pit bull terrier

Kjønn: Tispe, en liten sak på mellom 13 og 17kg.

Farge: Ikke så farlig, men helst ikke brindle.

Navn: Wirkola

2618125023_337fca669c_o.jpg

sååå fin da *sukk* :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Whippet

Farge: En eller annen variant av blå eller blå tegninger, evt hvit med cream tegninger.

Kjønn: Tispe

Planen realiseres forhåpentligvis en gang i 2015. En kosete, rask og stabil hund som elsker sofakos og leking med røffe schäferjenter :) Skal egentlig ikke brukes til noe spesielt, men kanskje snuse litt på agility og spor.

Nest hund etter det, når Nemi har gått av med pensjonen, såh om 4-5 år til kanskje?

Rase: Schäfer

Farge: Mørk grå

Kjønn: Tispe

Stabil, stødig og frisk hund som skal bli godkjent redningshund.

zastinstack.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Tervueren

Kjønn: Hannhund

Navn: Vet ikke

Farge: Liker de mørkeste best, eller veldig "rødlig" farge.

Vil ha en skikkelig stødig hund, med masse energi! :lol: Så skal vi bli skikkelig gode i lydighet og konkurrere masse. Han skal også være lett og motivere, selvfølgelig. Men så vil jeg også at han skal være rolig og kosete inne, og så skal han selvfølgelig være skikkelig flott. :sleep:

Min andre drøm er en toller. Den skal ha nydelig rød pels, hvitt bryst og poter, og rosa nese og lepper. (og riktige ører. :P ) Den skal være stødig mentalt, ikke noe nervøst nervevrak, og frisk som en fisk hele livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Trenings-/konk.hunder - laaaaangt frem i tid :)

Harly II, bare med baller :P

Evnt en sheltie, tric eller sobel. Fortrinnsvis hannhund.

Merethekopi :wub: (Labrador av jaktlinjer, svart tispe).

Mer familie/tur/hobbyhunder - tidsperspektiv 5-10 år ish.

Korthåret collie, tric eller sobel tispe.

Helst i mellom til nedre del av standarden.

Engelsk springer spaniel, tispe.

Helst i mellom til nedre del av standarden.

Edit: Sheltie kan vel egentlig stå her og når jeg tenker meg om :P

Lotto/ den urealistiske drømmen :P

Hus i skauen, et sted med snø og en fin liten SH tispe. Bare fordi de er vakre :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund blir laget rett borti veien og kommer fra min egen tispe :wub: skal glede meg i flere år fremover :-D

Kan jeg få en kullsøster, takk? :icon_redface::wub:

-------------------------------------------

Jeg er enda helt virrete i forhold til valg av neste hunds rase, men de det står mest mellom er AK og BC for tiden. Slenger disse ut der, bare ønsketenkning så lenge!

Rase: Australsk kelpie

Kjønn: Tispe

Farge: Red and tan, eventuelt chocolate

Størrelse: Standard til øvre sjikt

Navn: Kayla? Joy? Noe fint noe, iallefall!

Ideelt skulle sett ut som Lani til @AnetteN bare med tantegninger, men farge spiller ingen rolle.

sandsprite_southernsky_2014a.png

Foto: kelpiegallery.com

Rase: Border collie

Kjønn: Tispe

Farge: Red tricolour

Størrelse: Standard

Navn: Kia

Slik som denne, et kilo tyngre med rød istede for sort etter sin pappa Int. Sup. Ch. Craig

Fargen spiller selvfølgelig ingen rolle, men drøm er da drøm ;)

1014257_484730038271861_1531939408_n.jpg

Foto: Tom-Erik Aardalcraig_249897_1.jpg

Foto: Toddy Lambe, eier

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hun blir en terv, men frem i tid er ønsket en

Rase: belgisk fårehund, groendal

Belgisk fårehund, lakke

Kjønn: hann

Tispe

Farge: sort

Rød m/sort maske

Størrelse: standard på begge

Navn: ikke avklart.

Ønsker groendal fra Luavjans hvor min terv har forfedre. Lakken må det undersøkes grundig på og kan for alltid bli en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...