Gå til innhold
Hundesonen.no

Min neste hund *drømmetråd*


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Jeg har tenkt litt på at det kanskje blir en siberian husky på meg neste gang. Jeg syns dette er flotte og spennende hunder, og de virker mildere og enklere å håndtere enn malamuten og grønlandshunden (som begge er kandidater senere). Drømmen blir derfor:

Rase: Siberian husky
Kjønn: Hannhund
Farge: Spiller ingen rolle, men drømmehunden har tydelige mørke tegninger og blå øyne
Bruksområde: Trekk- og turhund
Tidsperspektiv: Innen 2020 kanskje :P

siberian_husky_by_exileden-d5rlbe6_zps3b
Bildet tatt fra google

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det lov å gjøre slik? X 10?

Ganske urealistisk men jeg kunne godt tenkt meg en hund som Soleil Rase: Amerikansk pit bull terrier Kjønn: Tispe, en liten sak på mellom 13 og 17kg. Farge: Ikke så farlig, men helst ikke brindl

Min absolutte drømmehund: Rase: Shikoku Kjønn: Hann Farge: Svart sesam Størrelse: Standard Navn: Hokori (stolthet)

Posted Images

Tenker mye på valg av rase, selvom det forsatt er en del år (3 år +-) til før jeg kjøper hund :) Liker mange raser, men havner i grunne alltid tilbake igjen på de samme.

Drømmehund 1:
Rase: Whippet
Kjønn: Tispe
Farge: Ikke veldig viktig, men liker best whippeter med en del hvit på.
Bruksområde: Turhund, utstilling, kosehund og så vil jeg prøve forskjellige hundesporter for å finne noe som både hunden og jeg trives med.

Tobias300R.jpg

Drømmehund 2:
Rase: Shetland sheepdog
Kjønn: Tispe
Farge: Tricolor eller blue merle
Bruksområde: Agility, kanskje litt lydighet, utstilling og tur- og kose hund.

Luca47_bw.jpg

Drømmehund 3:
Rase: Basenji
Kjønn: Tispe
Farge: Det er det samme.
Bruksområde: Utstilling, tur- og kosehund og prøve forskjellige hundesporter for å finne noe hunden og jeg trives med.

basenji-11.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmehund 1

Tidsperspektiv: dersom jeg blir singel

Rase: belgisk fårehund avdeling g

Kjønn: Hannhund

Navn: aner ikke. Vil gjerne kalle opp etter min første hund en gang - puma - men det passer ikke på en svart hund. Panter? :P

Type: for de av dere som fikk den ære å møte Cane til Carina, så er det en sånn en jeg vil ha. Tvers igjennom fantastisk. Snill, stødig, klok, masse motor ... Sukk.

hundCane.jpg

Bildet hentet fra hjemmesiden til thargelion :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Australsk kelpie

Kjønn: Tispe

Navn: mange alternativ, må se ann hunden og hva som passer.

Farge: brun, tan, rosa spiller ingen rolle :P
Størrelse: medium til stor AK tispe.

Talli barn, men den trøkken og farten hun har, det begynner bli mangelvare desverre :no:

Om ikke det blir noen valper (eller tisper) så har jeg ett par backup planer med enten en av hennes døtre eller barnebarn. Så tidsperspektivet er 1-4 år på denne planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Australsk Kelpie

Kjønn: Hannhund (men, jeg er ikke fremmed for å ta tispe om jeg ikke har noe alternativ og oppdretter vil ha meg som valpekjøper) :-)

Farge: Spiller ingen rolle, selv om rød ligger mitt hjerte nærmest.

Størrelse: Helst innenfor standarden, helst mot max enn mot min.

Jeg har meldt interesse for et kull, når det blir vet jeg ikke 2016 eller 2017? Oppdretteren har jeg stor tro på, helsetester og følger godt med på rasens utvikling.

Det blir min nye konkurransehund i spor og lp, samt utstilling, men det siste er ikke det aller viktigste(selv om jeg synes det er gøy også).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsperspektiv: 10-12 år
Rase: Malle, Hollender, Mudi eller Kelpie :P

Kjønn: Tispe (men hannhund er ikke å forakte det heller)
Navn: Hannhund: Moriarty, Tispe: Tardis (lenge leve fangirls!)

Farge: Lysbrun, Brindle, Cifra eller Rød /m tan

Størrelse: Så lenge bikkja er god i hodet så spiller ikke størrelsen noen rolle

Har jo nettopp fått meg valp, men det må da fortsatt være lov til å drømme litt? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg drømt i snart 2 år allerede :D Når jeg hadde oppdaget Beauceron sa det bare klikk. DET var rasen for meg, som jeg hadde fantasert om. Den med godt lynne, god helse, og som var allsidig nok til at en kan jobbe med bortimot hva en vil med den.
Åååå, som jeg gleder meg til å endelig få en!

Rase: Beauceron

Kjønn: Hannhund

Navn: Eron (siden jeg regner med at det blir en hund fra et E-kull om 2-3 år :) )

Farge: Black and tan
Størrelse: Hvis jeg kan velge mellom stor, større, størst, så kan jeg nøye meg med stor, ca 40 kg, 65-66 cm. Men størrelse er ikke det som teller hos en hund.

Kommer til å drive med både utstilling og lydighet, men også mer avanserte ting som er både fysisk og mentalt krevende som spor.
Og det blir mye lange turer i skog og på fjell, så "lillegutten" kommer til å få masse inntrykk og få utfoldet seg på alle måter ;)

post-10514-0-67962500-1418642887.jpg

Hvordan går det an å se et så nydelig ansikt uten å forelske seg totalt? <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund kommer forhåpentligvis neste år.

Rase: staff

kjønn: tispe

farge: helst mørk rød, rød og hvit eller en bra tegnet pied, men farge kommer sist. Vil ikke ha blå eller B&T.

navn: har en lang liste, må se hva som passer når hun kommer

størrelse: velbalansert innenfor standard, gjerne i nedre skikte

tiltenkt turer, agility og lydighet

Hun skal være både energisk og kosete, trygg på seg selv, morsom...

13153d0f8436a01721b41a10c39a68ec.jpg

img4f81e41ce93bc.jpg_400.jpeg

Så har jeg en aldri så liten drøm som jeg håper kan realiseres når jeg får et egnet sted å bo.

Rase: malle

kjønn: tispe

farge: mørk med god maske

størrelse: heller liten enn stor

tiltenkt lydighet og turer

Hun skal være omgjengelig med andre, både tobente og firbente, leken og spretten med en god avknapp inne og evig motor ute. God og kosete og leder for flokken min.

Syns Action til @Marthe her inne er nydelig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Drømmehund 1:

Rase: Stabijhoun

Kjønn: Tispe

Farge: Svart og hvit
Navn: Exvii

Bruksområde: Spor, ettersøk, tur

79c38caa-56ac-479b-bd38-012c074d21bd_zps

Drømmehund 2:

Rase: Alaska husky

Kjønn: Tispe

Farge: Uviktig
Navn: Tàri eller Noia

Bruksområde: Trekk og tur, og kanskje spor?

Vil ha en kopi av hu her :wub: :

1175173_10151790443440141_1954118321_n.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1#

Rase - Kleiner Munsterlander
Kjønn - hann

Farge - helst lite skimmel og mye hvit, men uviktig

Navn - Fester eller noe teit som Kaos eller lignende

Bruksområde - Jakt, trekk, spor, tur (og lydighet med veldig lave ambisjoner)

2#

Rase - Kelpie (Kanskje, vet ikke helt, en gjetersak)

Kjønn - vet ikke

Farge - red and tan kanskje?? uviktig

Navn - eh, vet ikke

Bruksområde - Lydighet, tur, spor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmehunden min er nok en belger. Det er fordi jeg søker en hund som takler lange turer som også er mentalt stabil. En ulvehund hadde også vært morro. Nå drømmer jeg nok for mye...

Tervueren

Navn: Har ikke bestemt

Kjønn: Hann

Det blir nok lite utstilling og sånn, men hadde vært morro å ha drevert med redning og søk.

Har en schnauzer nå så det blir nok en del år til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å fortsette å være gjeterhunder i huset vårt! Jeg kan godt tenke meg å ha to-tre hunder, og hvis det ikke blir en terv til, blir det kanskje...

... en border collie

IMG_3767.30891223_std.jpg

de er så herlige!

... en hollender. I mitt hode er det en snål terv.

Hollendse_Herdershond_langhaar.jpg

... en cifra mudi

mudi.jpgOgså fordi de er så snåle, men samtidig så fine.

... en chodsky pes

chodsky-pes-1.jpg

Når jeg leser beskrivelsene av disse rasene så tror jeg de godt kunne passet inn hos oss. De er i grunnen relativt like belgerne, alle sammen, og det er vel det som gjør dem så attraktive. Hvis jeg skulle prøve noe nytt, så kan jeg like gjerne gå for noe kjent, hehe...

Navn, kjønn osv er ganske sikkert ikke bestemt!

Tidsperspektiv: 5 år, kanskje? Kommer an på om vi skal ha unger først eller ikke, hehe.

Alle bilder er stjålet fra google bildesøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere drømmer..men nr1 for meg er definitivt border collien...

#1

Rase: Border Collie

Kjønn: Hannhund

Farge: Svart/Hvis, Svart med hvit krage og front.

Navn: Ubestemt.

Bruksområde: Lydighet på hobbybasis, agility, og triks.. Mest av alt en som kan bli min beste venn,og være min fotfølger hva enn jeg må..

#2

Rase: Shetland Sheepdog

Kjønn: Tispe

Farge: Sobel , Blue Merle

Navn: Hemmelig :P

Bruksområde: Agility, og utstilling kanskje ^^

#3

Rase: Chodsky Pes

Kjønn: Usikker

Navn: Usikker

Farge: Er vel ikke så mange varianter.. :P

Bruksområde: Utstilling, lydighet og kanskje spor..

Min hemmelige drøm .. som ingen vet..

#1

Rase: Pomeranian

Kjønn: Tispe

Navn: Vet ikke

Farge: Lysebrun :wub:

Bruksområde: Kosebamse :D (Kanskje utstilling..)

#2

Rase: Whippet

Kjønn: Tispe

Navn: Hemmelig :P

Farge: Hvit/rød

Bruksområde: Utstilling og turkompis

Tidsperspektiv...tja...

Tiden vil vise.. ikke i nærmeste fremtid iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... en chodsky pes

chodsky-pes-1.jpg

Jaaa, Chodsky Pes har jeg vært innom! Men jeg faller stadig tilbake på min elskede Beauceron <3 Det er det som er rasen i mitt hjerte, så det er liksom ingen som kan måle seg med den! Men om det mot alle odds ikke skulle blitt en Beauceron så må det bli en Chodsky Pes.

Kverulerer mannen mot begge raser (han vil egentlig ikke ha noe som ser "skummelt" ut eller som er større enn opp til kneet!) så får jeg vel bare bytte ut han først, og så velge etter hjertet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt. Irsk Ulvehund er mine store, våte drøm. Og jeg skal ha meg både en og to samtidig, men nå blir ikke dette før kidza har blitt store og flyttet ut. De skal brukes til det hunder brukes til i våres familie, koses med :innocent:

I mellomtiden skal vi faktisk ha en Bichon Frise. Den skal koses med den og :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Siberian Husky

Kjønn: urelevant

Navn: kanskje Kreevanka

Farge: grå (eller sobel, men det eksisterer jo så og si ikke i de linjene jeg jobber med)
Størrelse: innenfor standard, gjerne middels +

En hund med utseendet til å gjøre det bra i utstillingsringen, og samtidig et trekkhode som gjør at den har en over middels arbeidsmoral for de linjene jeg jobber med.
Når denne hunden kommer er helt uvisst, forhåpentligvis klarer jeg å beholde nettopp det individet om den blir født i et kull jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grublet mye på dette i hele dag da jeg og en venninne snakket om at hun ønsket seg dverg/mellom puddel som sin aller første hund. Jeg måtte jo da selvfølgelig hjem å lette etter oppdrettere som jeg kunne tipse henne om, og da var veien kort til for å lete etter oppdrettere til meg selv.

Noe av dette kommer i hus om ikke så alt for lenge håpe jeg :ahappy:

Rase: Jakt Golden
Kjønn: Tispe

Farge: Den fargen den får
Navn: Ynk (Kanskje)

Bruksområde: Lydighet, bruks og kanskje jakt

eir-Small_zpsf7195b2a.jpg

Rase: Sheltie (Valp etter Kida)

Kjønn: Tispe

Farge: Blue merl
Navn: Lima (kanskje)

Bruksområde: Lydighet og Agility

994167_10153158496445107_307567704_n_zps

Rase: Australian Sheepdog

Kjønn: Tispe

Farge: Red solid/ Red Tri / Red eller Blue Mearl

Navn: Ubestemt

Bruksområdet: Lydighet og bruks

1822047206_a855b1582f_o_zpsd95b0ab5.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund blir enten en sheltie eller en australsk kelpie. Tror jeg :P Det er jo forhåpentligvis mange år til (jeg har ei max-grense på to hunder) så jeg har nok til å gruble på.

Det skal være en hannhund. Blir det sheltie spiller det egentlig ikke så stor rolle hvilken farge, men en blue merle hadde ikke vært å forakte.

Kelpien er det heller ikke så møye med, men de sjokoladebrune er jo lekre. Det samme med de sorte og de med tan-tegninger.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine drømmer går i så mange retninger. Jeg har tenkt at jeg burde satse på en liten rase med moderat aktivitetsbehov, man blir ikke yngre med årene, og jeg har noen fysiske utfordringer. Men uansett rase så skal jeg nok ha tisper heretter. Av små raser liker jeg best de med kort eller halvlang pels, jeg liker ikke alt for korte bein, lange rygger eller bulleutseende, og har brent meg litt på terriere. Napping synes jeg høres slitsomt ut. Sliter litt med å finne drømmerasen med andre ord.

Ser ikke bort fra at jeg ender opp med bearded collie i framtida også ( :wub: ), selv om jeg ikke er så flink med jevnlig pelsarbeid. Det kan jo være at jeg blir flinkere etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvis en av mine dør, så er drømmen helt klart ny terv eller malle. Ellers drømmer jeg veldig om en alaska husky eller to. Langbeint og med skikkelig pels :wub: Men det er helt umulig sånn som jeg bor nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...