Gå til innhold
Hundesonen.no

Min neste hund *drømmetråd*


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Tenke vi kunne vise hvilke hund vi drømmer om som vår neste :) Skriv gjerne rase, kjønn, navn, evt. farge på hunden, hva den skal kunne brukes til, og kanskje linjer/foreldre.

-------------------------------

Rase: Alaskan malamute

Kjønn: Hannhund

Navn: Arrluq

Farge: Agouti, mørk
Størrelse: 35-40 kg. Ikke blant de største hannene.

Han kommer til å være en sterk og flott hund med nydelig arbeidsmoral. Trekker godt både på ski, sykkel og pulk. Bærer kløv som en helt, og er en flott turhund. Ellers er han en kosegris som trives både i sofaen og liker å ligge på fanget (eller halvveis på fanget :P)

malamuteagouti_zps28b899f3.jpg

Kommer nok ikke til oss på noen år, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :wub:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det lov å gjøre slik? X 10?

Ganske urealistisk men jeg kunne godt tenkt meg en hund som Soleil Rase: Amerikansk pit bull terrier Kjønn: Tispe, en liten sak på mellom 13 og 17kg. Farge: Ikke så farlig, men helst ikke brindl

Min absolutte drømmehund: Rase: Shikoku Kjønn: Hann Farge: Svart sesam Størrelse: Standard Navn: Hokori (stolthet)

Posted Images

Rase: Schäfer

Kjønn: Hannhund

Navn: Ivo

Farge: Svart sadel

En tvers gjennom frisk og mentalt stabil hund med god arbeidsvilje som skal bli min konkurransehund innenfor bruks og LP, og kanskje mer også om det passer seg slik. Ingen HD, allergi eller annet som ødelegger i hverdagen, ingen issues og ustabile nykker.

Dette er vel ei tispe, men noe sånt som dette:

e92bf96713-KORAD%2C%20MH%2C%20AD%2C%20BH

*sukk* Det er lov å drømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsperspektiv kanskje? alt fra 2015-2017 tenker jeg!

Rase: Labrador (av jaktlinjer)

Kjønn: Hannhund/tispe (kommer helt an på, er ikke låst til noe)

Navn: Svein / Dåra

Farge: FOXRED :drool:
Størrelse: Liten og nett, under 30 kg.

Godkjent terapihund for barn. Skal bli min flotte og stødige hund som kan hjelpe meg litt på jobb når det trengs, og ellers bare spre glede, motivasjon og mestring til de flotte barna jeg jobber med og kommer til å jobbe med :D Treningshund i LP og bruks, rundering virker mest spennende. Konkurranser for moro. Ellers en turpartner som kan bære litt tungt i kløven, samtidig som h*n ikke er så veldig stor slik at rotta også får litt glede av h*n. Svein/Dåra skal også fungere som støttekontakt for rotta, en trygg og stabil hund som han kan støtte seg til. Rotta trenger en stødig klippe- jeg er visst ikke god nok :P

------- setter ikke inn bilde, ble litt usikker på om det er greit eller ikke :P uansett, for dere som vil se hvordan han drømmehunden ut, så blir det noe ala denne flotte karen; http://www.kennelhegnsager.dk/hunde/brimson
Eller denne flotte damen :wub:http://countrysportskennel.se/?page_id=65

Dette er jo virkelig drømmedrømmen! Det blir kun jaktlab dersom jeg vet (det går jo aldri an å vite men..) at jeg kommer til å surre mye med LP og bruks når tiden kommer. Finner jeg ut at jeg trives best med å surre rundt i min egen verden og trene litt sporadisk så blir det vanlig lab. Samme kriterier der, jeg MÅ HA RØD LAB (ender sikkert opp med sort :P men er lov å drømme)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Mellompuddel

Kjønn: Tispe

Navn: Gry eller Guri (tror jeg :P )

Farge: Sort

leahhu.jpg

Forhåpentligvis arver hun det beste fra mor og far, fra mor får hun et stødig hode, fra far litt mer orientert mot fører, fra de begge aktiv og sosial med masse lek og fart i beina :ahappy: Hun holder seg selvsagt frisk, og vi skal leke oss litt med lydighet og bruks, samt litt apport/jakt-trening om puddelklubben får til et lite miljø for sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Australsk kelpie

Kjønn: Tispe

Navn: Aner ikke enda :P

Farge: Rød/brun

I tispeform, men som snytt ut av nesen på bestefar:

922431_576128279088280_530568204_o.jpg?w

Eller Oldefar, på farssiden:

182262_176416525736651_1760328_n.jpg?w=1

Eller Bestemor på morssiden:

544596_10151891174865072_1575392367_n.jp

Og gemyttet og arbeidskapasiteten til sin mamma:

1937491_10154478556205464_91711572845793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vanskelig! Det hender jo at jeg drømmer om fremtidig hund, men jeg vet ikke hva vi kommer til å velge av rase. Nå skal liksom den andre halvdelen ha et ord med i spillet også. Jeg ønsker meg mest en gal gjeterhund, men kompromisset ligger her et sted:

Rase: Jaktgolden

Kjønn: Tispe

Størrelse: 20 kg

Dette er vår kommende hund! Hun er med samboer på jobb hver dag som utdannet narkotikahund, og på fritiden konkurrerer jeg med henne i lydighet og bruks. Hun er i tillegg en super familiehund og er selvsagt helt frisk ;) Under jaktsesongen er hun med oss på gåse- og duejakt på åkrene i Vestfold, og på andejakt i Akershus :P

reegan.jpg

Bildet er lånt fra Google

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund kommer nok ikke før Nitro har gått bort. Så det er men andre ord veldig lenge til!

Men da blir det i så fall mest sannsynlig en greyhound tispe, hvit med store flekker (brindlefarget, sort eller rød) eller helsort. Jeg ønsker en rolig, snill, bedagelig type, som er lett å ha med å gjøre og ikke pysete. Sunn konstruksjon, ikke for stor. Max 70 cm (+/-).

Eller hva hvis det ble Mynte og Nitro babiser! Da hadde jeg nok ikke klart å ikke beholde en! :) Det er drømmetenkning, tror ikke det blir å skje.

Min andre drømmerase er Podenco ibicenco. En korthåret, rød med hvite avtegn (ikke for mye). Men må ha litt mer research før jeg vurderer rasen skikkelig. Ta meg en tur på besøk hos en oppdretter. Har jo aldri møtt en før.

Jeg har også lekt med tanken om å kanskje prøve en mindre hund, kanskje whippet. Er fortsatt usikker, for jeg liker jo greyhound meget godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste (eller min første helt egne) hund er jeg veldig usikker på, da det mest sannsynlig er noen år frem i tid (ihvertfall 3 år+). Men så valpesyk som jeg er, ser jeg selvfølgelig på forskjellige raser. Jeg føler det er så vanskelig og bestemme seg for bare en rase når jeg liker så mange. Basenji er en av de jeg liker best, men det blir nok ikke den første hunden jeg skaffer meg, føler jeg trenger litt mer erfaring først. Så har vi whippet, dalmatiner, faraohund og etnahund som jeg også liker veldig godt. Tror heller ikke jeg vil gå for en hund på størrelse med dalmatiner og faraohund i første omgang. Egentlig så faller jeg veldig for sære hunder (eller hunder med særpreg).

Hehe, det går veldig opp og ned på hvilken hund jeg ønsker, men faller alltid tilbake til de samme rasene. Gleder meg sårt til den dagen jeg får min første, egne, hund. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Staffordshire Bull Terrier.

Kjønn: Hannhund.

Farge: Jeg tar alt, de er jo så flotte uansett, men favorittene er Rød, Cream eller Fawn. Alle med maske (Aller helst Fawn)

Navn: Theo.

Størrelse: Heller under standard (11-17 kg, 36-41 cm) enn over.

Tidsperspektiv: Når valpefisen min er (og oppfører seg som) voksen.

Han skal være min samboer nr 2, og være med oss på skogs -og fjellturer, samt den daglige joggeturen. Om jeg får sansen for det med Liam (min nåværende hund) blir det LP eller evt rallylydighet på han også. Har egentlig utrolig lyst på en omplasseringshund da jeg i det siste har sett altfor mange annonser på finn.no, og da kan vi også gå rett til "hundetilværelsen" samt at jeg vet, med sikkerhet, at det ikke vil utvikles samkjønnsaggresjon i løpet av kjønnsmodningen (noe to venninner av meg måtte gjennomgå, dessverre). I tillegg syns jeg det er fint å kunne gi noen et godt hjem. Om han har noen unykker (alt annet en aggresjon, angst eller at han ikke går med barn (hvem av "nannydogsene" gjør vel ikke det??)) gjør meg ingenting - alt er velkommen i mitt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har fått min "neste" drømmehund jeg :sleep: For i år fikk jeg jo valp, som jeg hadde både ventet og planlagt lenge på - og selv om hun er 4 mnd er hun så langt min "neste" drømmehund! :D Utseende-messig også (som ikke er en avgjørende faktor for meg, men man liker jo gjerne enkelte farger bedre enn andre). Slenger med et bildet av min fine Schäfer-tispe på 4 mnd :D (Prøvde å stille henne opp for morroskyld, så er absolutt klar over at hun ikke står perfekt :P)

10603761_10152420616011475_1031940735296

Så min ordentlig neste drømmehund blir jo ikke før om LENGE - forhåpentligvis 5-6 år til hvis alt går etter planen for min del. Og der er jeg helt ærlig usikker på hvilken neste rase det blir! Enten blir det en ny Schäferhund, ellers går jeg "litt tilbake" og anskaffer meg Border Collie. Ellers kan det hende jeg prøver meg på en helt ny rase som ikke er like arbeidssom, som blir mer en type tur-/kos-/familie-/utstillings hund liksom :P Altså, ikke noe jeg kommer til å satse med i konkurranse, men konkurrere for gøy. Så jeg slenger på alle disse planene jeg, for en av dem er nok min neste drømmehund :sleep:

Rase: Schäferhund (bruksstype)
Kjønn: Hannhund
Navn: John
Farge: Bicolor (helst) eller Grå
- Hvis den blir går kommer den ikke til å hete John - den må være bicolor for å hete det :sleep: Og den skal ikke være så tung - jeg vet om noen hannhund Schäfere som er skikkelig tunge og kraftige, g det ønsker jeg ikke. Klart litt mer kraftigere enn tipser, men ikke noe overdrevent i gården her.
evafield.jpg

Rase: Border Collie
Kjønn: Hannhund (mest sannsynlig)
Navn: Aner ikke
Farge: Svart & Hvit, evt. blue merle uten tan
- Border Collie har vært drømmen min siden jeg var liten, så noe sier meg at etter Elvis går bort i så tilfelle. Jeg er glad i den tradisjonelle fargen svart og hvit, og blue merle jeg da. Men jeg merker at svart og hvit står meg nærmest ettersom det var det jeg oppdaget først som ung. Fant et bildet på Google som jeg har bare lyst til å dra ut fra dataen :lol: Akkurat slik jeg liker i pelslengde, kroppsfasong og ikke minst tegningene (fin rett bles, ser ut som hel krage ihvertfall og ja). Så hvis noen kan kopiere ut denne hunden til en levende hund for meg, jatakk :sleep:
zickflyte2.jpg

Rase: Bull Terrier (standard)
Kjønn: Ikke sikker
Navn: Aner ikke, men liker bl.a. Sky og Lennox.
Farge: Hvit med flekk på øret + øyet (bildet). Mørk farge. Eller tricolor.
- Dette er en rase jeg overhodet ikke er sikker på om jeg noen gang kommer til å anskaffe meg, men jeg er blitt veldig forelsket den siste tiden. I aller mest utseende, men jeg har lest mye bra som jeg liker om dem også! Nå gjenstår det bare å få møte noen IRL, men siden jeg ikke planlegger noen ny hund i nærmeste fremtid enda, stresser jeg ikke. Men er jo lov å drømme, sant? Så jeg drømmer meg litt bort at rasen vil kunne passe inn i mitt liv en gang i fremtiden!
71cropped.jpg

Så, en av dem blir det nok, men forhåpentligvis ikke riktig enda. Men akkurat nå er det disse rasene jeg har i kikkerten, og som jeg håper jeg kommer til å ende opp med (en av dem, selvsagt) som neste hund igjen! Men akkurat nå skal jeg kose meg med valpen som kom i år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en drøm hehe det er bare en drøm så jeg vet jo ikke om jeg noen ganger får oppleve den. Har ingen planer enn så lenge

Rase : siberian husky

kjønn : tispe

Farge: Rød og hvit

Størrelse: har ikke tenkt så langt :P

Tidsperspektiv : ingen aning

Har lyst på 2 røde og en svart. Min drøm er nemlig et spann med 2 gråe , 2 røde og to svarte siberia Huskyer :D. ho ho. Tenk på det vakre spannet da :D Men som andre ting så er er det ikke alltid drømmene kommer i oppfyllelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke aktuelt enda, men det må nesten være noe slikt:

Rase: Collie Langhåret

Kjønn: Hannhund/Tispe. Ikke bestemt meg enda, har lyst å prøve tispe, men jeg føler jeg er et hannhundmenneske.

Navn: Aner ikke, men liker Frost og Loke. Loke utgår nok iom jeg kjenner 2 katter som heter det. Må nok se ann litt personlighet tenker jeg.

Farge: En mørkt skygget sobel eller Blue Merle.
Størrelse: Akkurat passelig :P

Må ærlig inrømmet at jeg falt pladask når jeg så hannhunden som @ bruker på langhårskullet sitt nå. Fy flate for en vakker hund!
Så en sånnen skulle jeg gjerne hatt. :wub:
7be98687-63c7-4d60-bd5d-c878b66e3b11nrie

Ang Blue Merle så er jeg veldig kresen på tegningene mtp hva jeg synes er pent, men en pent tegnet og bygd BM er rett og slett "To die for".

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:drool: Australian Sheperd, tispe, blue merle. Blir mo i knærne hver gang jeg ser en slik... Egentlig blir jeg mo i knærne av alle Aussiene, men kan jo ikke noe for at akkurat blue merle gjør noe litt ekstra... :wub: Hadde hun i tillegg hatt kort hale... :drool:

Hun skal selvsagt være frisk og rask, med godt gemytt. Vi skulle reist på utstillinger og LP-konkurranser og sett hvor langt vi kunne komme. og ut på tur i skog og mark, selvsagt.

Tidsperspektiv... gitt at jeg har en valp på 4 mnd nå, er det nok ganske langt frem i tid, hvert fall 2-3 år. Har drømt om Aussie i over 10 år, så en vakker dag... :wub::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...litt vanskelig dette, men jeg har jo begynt å tenke på dette siden Chicka har blitt såpass gammel som hun er, jeg må jo være realist, hun lever ikke til hun er 100år, selv om jeg VIL det.

Jeg tror nok mest sannsynlig at jeg kommer til å ha en sort og hvit blandingshund (norsk tyttebærhund-veldig intern), helst blandet med retriever, border collie og husky, jeg vil helst ikke ha bullehunder, schæfer, dobber eller rottis i blandingen, rett og slett fordi jeg ikke føler at jeg har erfaring nok med rasene, men man vet jo aldri, plutselig dukker drømme hunden opp og har en av disse rasene i seg, da vil jeg ikke stå fast på det prinsippet.

Mange av dere syntes sikkert jeg er teit som ønsker meg ny blandings hund, men det er fordi jeg trives så godt med hun jeg har akkurat nå.

Har også vært borti veldig mange med samme eller nesten samme blanding som hun og jeg elsker energien +++ i dem :wub:

Rase: Blanding (retriever, bc, husky)

Kjønn: Tispe

Navn: Har noen kule, men er sær og vil ikke ut med dem :P

Farge: Sort med hvitt bryst og evt hvitt på hodet, helst blåe øyne.

Med hunden vil jeg gjøre som jeg gjør nå med Chicka, gå lange turer (jeg elsker å gå på tur), trene litt lp, spor, freestyle ++

Hun skal helst være like uberørt som Chicka er i miljø, skuddsikker, snill mot voksne og barn ++

Og jeg håper jeg får en litt mer sosial hund neste gang, det kommer jeg til å ha full fokus på neste gang, jeg vil ha en hund som det ikke er problem å la hilse på ukjente hunder, som leker bra med andre hunder osv.

25PetMarco.jpg

62a80cbf-7b2b-4046-b2a7-cf948f8337ea.jpg

pet17.jpg

111534048.jpg

Ellers så er jeg veldig sjarmert av disse rasene og de ligger i bakhodet mitt hele tiden:

14.jpg?v=3

drnda_nirreterrit1.jpg

3801_album.jpg

australiancattledogsf2.jpg

(Blir nok bare med drømmen)

259549-9-1260533141906.jpg

Maskott :wub:

Redigert; Jeg glemte jo helt Airdale Terrieren, den ligger høyt oppe, men litt usikker pga pelsstell og vil terrier passe meg??? :huh:

airedale-terrier.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, I wish:

Rase: Magyar Agar

Kjønn: Tispe (tror jeg! Vi må da prøve det en gang og :P)

Navn: Nei, det vet jeg ikke enda. Blir leenge til.

Farge: Helst rødbrindle, eller lys fawn.

1.jpg?w=420&h=315

Herrefred så vakker. :wub:

Hvis ikke magyar, så en søt greyhoundtispe (samboer har lyst på en stoor hannhund). Definitivt lys fawn/rød fawn. Fant ingen gode bilder :(

Eller en liten italiener, isabella (om det er enn farge?). Hadde fått plass oss her i dag også, den :D

big_17-tydnu.jpg

:wub: :wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Australian kelpie

Kjønn: Hannhund

Farge: Black and tan <3

Navn: Phoenix
Høyde: 50-51 cm (men ikke over std)

Frisk og livlig hund til lydighet og spor! Samme bruk som mine nåværende hunder. Black and Tan er min drømmefarge <3 Har ingen konkrete planer om linjer o.l da det er litt vanskelig å finne fargen og farge er ikke prioritet. Men en gang SKAL jeg ha den fargen, så får bare vente til tiden kommer. :wub:
800px-Black_%26_Tan_kelpie.png

Drøm nr 2
rase: Dalmatiner
Kjønn: Hannhund
Farge: sort/hvit

Navn: Link
Høyde: 60cm

Ønsker meg en etterkommer etter min egen hund egentlig :) En sort/hvit hannhund som er frisk, godt gemytt, livlig og som fungerer til lydighet og spor på lavere nivå. Jeg ønsker mye av det samme som den dalmisen jeg alt har men et enda bedre eksteriør som feks høyde innenfor rasestandard (den jeg har nå er for høy).

10606159_10202650600805516_2446200734737

INGEN av hundene det er bilde av er mine, de er hentet fra google og facebook av hunder jeg liker godt. Grunnen? Joda, MINE hunder er drømmehundene mine men de har jeg jo alt i hus :icon_redface: Kunne gjerne klonet dem selvsagt :wub: hehe!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsperspektiv: 3-4 år. Muligens før hvis sjansen byr seg ;)

Rase: Bullmastiff

Kjønn: Hann

Farge: MØRK rød

Navn: Anton eller Sigurd

Jeg drømmer om en hannhund fra kennel Librrani fra Danmark. Gjerne etter deres beste hannhund Librrani's High Performance Alonso :drool: :drool: :drool:

10447737_10203948288167196_3951973959465

Bilde "lånt" fra Librranis side på facebook.

Jeg kunne også tenkt meg en fra kennel Zimowa Aura i Polen - oppdretteren til Arthurs pappa. De hadde nettopp en nydelig kombinasjon med denne hannhunden - High Rollers Cash Money Millionaire :drool: :drool:

lennox01.jpg

Bilde "lånt" fra www.highrollersbullmastiffs.nl

I tillegg til å ha/bruke/avle nydelige hunder, vektlegge begge disse oppdretterne helse og gemytt - og avler i liten skala. Og det er et must for meg :)

Jeg merker at jeg er mer opptatt av hannhunder enn tisper - har enda ikke funnet en tispe jeg virkelig liker :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Rase: Belgisk fårehund, malinois, groenendael eller tervueren (dog mest sannsynlig en av de siste)

Kjønn: Aner faktisk ikke :P

Navn: Aner ikke :P Digger Kitty til tispe og Pus til hannhund.

Farge: Svart med gjerne hvite innslag eller rød med masse chabonné og god maske

Dette blir da konkurransehund nummer 3 som kommer til å brukes til lydighet, NBF og kaaanskje RSP og RRP. Frisk og rask, mentalt like stødig som et fjell og generelt "belger" i oppførsel :ahappy: Dette kommer nok ikke til å realiseres før om en 8-9 år, så man har heldigvis god tid på å bestemme seg for hva man skal ha og hvor man skal ha fra :)

011.jpg

Gangster z Kovarny

ralli2.jpg

Eloisa Ralli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så sånn for å veldig drømme litt. Så skulle jeg hatt en Whippet og en italiener. Der er faktisk kjønn litt "samma det" så sant den ikke blir snipete i utrykket, de er så spinkle fra før av at de må ha et bra utrykk. Gjerne tispe som jeg var forvært for, ville nok blitt en form for maskot ved siden av collien. Da kunne jeg fått utløp for utstyrs og lilla/rosamanien min :D

Whippeten:

Rase: Whippet

Kjønn: Hannhund/Tispe.

Navn:

Farge: Blue fawn, Blue Brindle, en eller annen varisjon av blå.
Størrelse: Litt i øvre sjiktet, men innenfor standar.

Noe i nærheten av Courtbourne Don't Be Cruel og jeg hadde vært megahappy. Han er så pen! :D Gjerne med linjer som kombinerer noe ala Twyborn Big Ben for å få litt kraftigere utrykk kanskje. (Liker veldig godt bl.a Courtbourne Hera som er datter av ham)
Bilder fra Courtbourne.com
Courtborne_Dont_Be_Cruel1.JPG-for-web-no

kenzo_18_month.jpg-for-web-normal.jpg

hinata%20lovudden%202011.jpg-for-web-nor

Italieneren:

Rase: Italiensk Mynde

Kjønn: Hannhund/Tispe.

Navn:

Farge: Sort eller Blå/grå.
Størrelse: Litt i øvre sjiktet, men innenfor standar.
Random bilder fra google.
italiensk-mynde-6.jpg

Al_-Flying_low_KH7C6033_cop.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Belgisk fårehund Tervueren

Kjønn: Hannhund

Navn: Capo kanskje?

Farge: Rød

Lydighet og spor primært, hadde vært kjekt om vi hadde fått den godkjent som redningshund etterhvert!

neartic2.JPG

Am/UKC Ch Neartic de la Grande Lande.

(s.r. Lutin de la Clairiere aux Louves x Fara de la Grande Lande)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så sånn for å veldig drømme litt. Så skulle jeg hatt en Whippet og en italiener. Der er faktisk kjønn litt "samma det" så sant den ikke blir snipete i utrykket, de er så spinkle fra før av at de må ha et bra utrykk. Gjerne tispe som jeg var forvært for, ville nok blitt en form for maskot ved siden av collien. Da kunne jeg fått utløp for utstyrs og lilla/rosamanien min :D

Whippeten:

Rase: Whippet

Kjønn: Hannhund/Tispe.

Navn:

Farge: Blue fawn, Blue Brindle, en eller annen varisjon av blå.

Størrelse: Litt i øvre sjiktet, men innenfor standar.

Noe i nærheten av Courtbourne Don't Be Cruel og jeg hadde vært megahappy. Han er så pen! :D Gjerne med linjer som kombinerer noe ala Twyborn Big Ben for å få litt kraftigere utrykk kanskje. (Liker veldig godt bl.a Courtbourne Hera som er datter av ham)

Bilder fra Courtbourne.com

Courtborne_Dont_Be_Cruel1.JPG-for-web-no

Sam jo, kullbroren til Felix det :)

Sorry ot, måtte bare.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmehund er en fawn, kupert (jada, fy meg :icon_redface: ) presa canario med masse hvite tegninger. Litt usikker på om det skulle vært ei lita men kraftig tispe med masse fart i, eller en medium stor, kraftig hanne med så mye fart som størrelsen tillater, haha... Viktig at den er atletisk bygd, og at ikke masse går utover det. Den skulle hatt en god av å på-knapp, masse arbeidslyst og glede, blitt dritgod i weightpulling og lydighet, hatt større tolleranse for fremmede folk enn han knotten jeg har nå, men samtidig være en god vokter som en presa skal være! .. ikke hundeaggressiv, og sunn selvfølgelig.

Noe sånt

photo_1703.jpg

.. men det skal ikke noe ny hund inn her før om 3-4 år, og jeg tviler sterkt på at jeg får meg en fawn med hvitt :P Det andre går det jo ann å håpe på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...