Gå til innhold
Hundesonen.no

Banzai og Ori


Sanne
 Share

Recommended Posts

Vi synes jo han er søt uansett hva han gjør, men han er litt sånn: :drool: :bananas: :frantics: :dog_running: på kvelden, mens vi er mer sånn: :blink: :ermm: :wub: :lol:

:teehe: Jeg kjenner meg SÅ godt igjen i den beskrivelsen der!!!

:wub::wub: Men herlighet for en nyyyyyydelig valp! Har aldri lagt spesielt merke til buhund/lundehund før, men har der sprenger jo søthetsskalaen. Noe så ubernusselig :wub: Og kjempespennende prosjekt, må være gøy å få være med på noe slikt helt fra starten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 665
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg fått bilde av hannene, så da kan jeg vel egentlig opprette en tråd for lillemannen, selv om jeg ikke vet hvilken som blir vår enda! De er født 12 august, så de er 3 uker i dag og fantast

Da har fineste julegaven entret heimen!  Vi er forelska så det holder! Han er helt ufattelig kul  Banzai er også forelska, men det var ventet, han digger jo valper! Fineste lille

Ellers var det litt underholdning når jeg og Banzai var inne til bedømming Han er jo litt vel ape, har ekstremt kort konsentrasjon og liker best å rulle rundt og klovne seg om vi står stille Bare

Posted Images

:teehe: Jeg kjenner meg SÅ godt igjen i den beskrivelsen der!

:wub::wub: Men herlighet for en nyyyyyydelig valp! Har aldri lagt spesielt merke til buhund/lundehund før, men har der sprenger jo søthetsskalaen. Noe så ubernusselig :wub: Og kjempespennende prosjekt, må være gøy å få være med på noe slikt helt fra starten!

Hahaha :D

Han er ufattelig vakker! Smelter hver gang jeg ser på det lille revefjeset hans :wub: Veldig artig å få delta fra starten! Lundehunden er så viktig for meg, så å få ta del i dette føles enormt og jeg er så glad vi fikk en valp fra det kullet!

Så fantastisk søt! :heart::wub:

Hva betyr det at han kanskje kan lukke ørene? Er det noe lundehunden gjør, og hvorfor? :)

Lundehunder lukker/bretter ørene ja (skal legge ved bildeillustrasjon). Dette trengtes når de krøp inn i lundefugl-gangene (de har ungene sine i hulganger i fjellene), for å beskytte øregangen mot støv og rusk :) Ørene kan brettes både bakover og framover. Bakover når de kryper inn, og framover når de rygger ut :ahappy: Shensi gjør det litt hipp som happ, men veldig ofte brettes ett framover og ett bakover når hun er veldig glad :wub:

hund5_1.jpg

Bilde lånt fra google

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :D

Han er ufattelig vakker! Smelter hver gang jeg ser på det lille revefjeset hans :wub: Veldig artig å få delta fra starten! Lundehunden er så viktig for meg, så å få ta del i dette føles enormt og jeg er så glad vi fikk en valp fra det kullet!

Lundehunder lukker/bretter ørene ja (skal legge ved bildeillustrasjon). Dette trengtes når de krøp inn i lundefugl-gangene (de har ungene sine i hulganger i fjellene), for å beskytte øregangen mot støv og rusk :) Ørene kan brettes både bakover og framover. Bakover når de kryper inn, og framover når de rygger ut :ahappy: Shensi gjør det litt hipp som happ, men veldig ofte brettes ett framover og ett bakover når hun er veldig glad :wub:

hund5_1.jpg

Bilde lånt fra google

Så morsomt :D Kua får sånne ører når hun er trøtt, men bare da. Gøy å se att de fortsatt "fungerer" som opprinnelig ^^

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søt han er! :wub:

Han er vidunderlig ja :wub:

Var dårlig i magen i hele går, lillemannen. Har vel fått i seg noe på tur tenker jeg, han spiser jo både jord, bær og alt annet han finner. Og han er så kjapp, så vi rekker jo ikke fjerne det, før det er borte :lol: Går bedre nå da, ikke bæsjet på flere timer, så tipper vi er over verste kneika :ahappy:

Ellers er ting akkurat som før, vi koser oss enormt med han :wub: Og han sjarmerer alle han møter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundehunder lukker/bretter ørene ja (skal legge ved bildeillustrasjon). Dette trengtes når de krøp inn i lundefugl-gangene (de har ungene sine i hulganger i fjellene), for å beskytte øregangen mot støv og rusk :) Ørene kan brettes både bakover og framover. Bakover når de kryper inn, og framover når de rygger ut :ahappy: Shensi gjør det litt hipp som happ, men veldig ofte brettes ett framover og ett bakover når hun er veldig glad :wub:

Arja, min ene grå, gjør også det det (vi kaller det djevelhorn, da det ser litt sånn ut når hun bretter de store ørene sine :teehe: ). Har aldri sett hunder som gjør det før, så det var litt gøy å høre at lundehundene faktisk skal gjøre det :)

Han er veldig skjønn :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er SÅ pen! Han ser jo ut som en litt rar shibavalp! :lol:

Ja til og med jeg synes han kan minne om en merkelig shibavalp på enkelte bilder :lol: Han er veldig vakker :wub:

Arja, min ene grå, gjør også det det (vi kaller det djevelhorn, da det ser litt sånn ut når hun bretter de store ørene sine :teehe: ). Har aldri sett hunder som gjør det før, så det var litt gøy å høre at lundehundene faktisk skal gjøre det :)

Han er veldig skjønn :heart:

Haha artig! Ja lundehundene er spesielle med særtrekkene sine :wub:

Forøvrig er det ingen tvil da, det ene øret har lundehundfunksjon :D I går bretta han det framover! Men det andre ser ikke ut til å ha den egenskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusk er 9 uker i dag :D Han holder oss travelt opptatt, den lille urokråkerampen :wub: Men han er en fin fyr og vi er ufattelig fornøyd!

Får se om det kommer noen bilder i løpet av dagen, samboer tok noen når vi var ute, men vet ikke når hun legger de inn!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt liten tass! :wub:

Og de lundeørene! Det er noe av det merkeligste jeg har sett. For en fantastisk egenskap :D Aldri sett eller hørt om før.

Han er supersøt :wub:

Ja det er stilig :D Lundehunden er jo generelt en episk rase da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble flotte hunder av kombinasjonen. Nå tror jeg Banzai blir veldig lik buhund. Alle valpebilder jeg ser av buhunder er som å se han. Mens lundehundvalper ser helt annerledes ut. Det eneste han har fått fra lundisen foreløpig er noen ekstra tær og fargen :)

Terrorvalpen er 10 uker i dag. Vi koser oss stort med han. men det er ikke til å legge skjul på at han har mye for seg :lol: Herlig trygg og god fremdeles.
Umulig å få bilder av i våken tilstand da, så det blir nesten bare bilder av at han sover eller er trøtt. Får se om jeg får tatt noen ute etterhvert, men brorparten blir dårlige altså, da jeg ikke har et så veldig imponerende kamera :D

Shensi er den store helten :wub:

1609754_10152719658906293_22472774211465

10703665_10152719659506293_2718139189596

10710785_10152719659621293_5349923321554

1488795_10152719659766293_45102511974928

Fine lille blundisen vår :wub::wub::wub:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin! Er søsknene hans også mest lik buhund?

Jeg ser tydelig buhund i alle ja, men et par av søstrene har noe lundehundtrekk som skinner greit igjennom også :ahappy: Det blir utrolig spennende å sammenligne når de blir eldre. Jeg gleder meg masse til vi skal på mønstring å få møte alle søsknene igjen.

Litt artig da, for når vi henta han, så syntes jeg alle hadde mye fra begge rasene, mens nå ser jeg mest av buhund. Blir spennende å se om lundehunden skinner mer igjennom etterhvert som de vokser til!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...