Gå til innhold
Hundesonen.no

Banzai og Ori

Recommended Posts

Da har jeg fått bilde av hannene, så da kan jeg vel egentlig opprette en tråd for lillemannen, selv om jeg ikke vet hvilken som blir vår enda!

De er født 12 august, så de er 3 uker i dag og fantastisk vakre selvfølgelig :wub: Han er en av de første valpene i lundehundklubbens krysningsprosjekt, der de skal forsøke å øke den genetiske variasjonen på rasen! Så det er veldig spennende og føles helt enormt å få ta del i det helt fra starten, med en valp fra det første kullet :wub:

Et bilde av hannvalpene:
10522074_10152606986396293_4336738428956
Bilde tatt av oppdretteren!

Edit: Foreløpig er vi bestemt på at han skal hete Banzai, men det kan selvfølgelig endre seg da. Men inntil videre er det navnet hans^^ Banzai er den ene hyena i løvenes konge. Vi synes det passer godt siden vi allerede har en Shensi, som er huhyena fra løvenes konge :ahappy:

• Like 23

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk dere :ahappy: Blir spennende og gøy dette :wub:

Og så må alle trøndersoniser med stødige voksne hunder rope ut om de vil treffe en liten blundehund om noen uker :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Blundehund! :lol::ahappy: Lykke til!!

Hvordan funker dette egentlig? Blir de registrert på noe vis? Får de en stamtavle hos NKK, som ala Lang og korthårs chi? bare ene forelder er buhund og andre lundehund?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk alle! Det er et veldig spennende prosjekt :ahappy:

En "blundehund"! :wub: Det er det søteste jeg har hørt noensinne!

Sant vel? jeg husker ikke hvem som kalte det blundehund, kanskje det var bardmand her inne... Helt fantastisk hvertfall :wub:

Blundehund! :lol::ahappy: Lykke til!

Hvordan funker dette egentlig? Blir de registrert på noe vis? Får de en stamtavle hos NKK, som ala Lang og korthårs chi? bare ene forelder er buhund og andre lundehund?

De blir registrert i et X-register hos nkk som et blandingskull. Det blir en sidepopulasjon til lundehunden. Jepp, mor er buhund og far er lundehund! :)

http://www.lundehund.no/filer/ras/webinfo-nlks-krysningsprosjekt-06-10-2013.pdf På denne linken finner du all informasjon om prosjektet! :D

Haha jeg leste "borzoi/lundehundmix" jeg og tenkte :blink:

Er så glade på deres vegne, dette blir braaaa :D

:lol: :lol: Nei det skjer ikke altså :lol:
Ja vi er helt utrolig lykkelige! Dette blir fantastisk :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Så spennende å få være med på prosjektet, @Sanne! Blir gøy å følge med på både Banzai og lundehund prosjektet :D

Blundehund :wub: - Synd jeg og villstyringen bor så langt unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Så spennende å få være med på prosjektet, @Sanne! Blir gøy å følge med på både Banzai og lundehund prosjektet :D

Blundehund :wub: - Synd jeg og villstyringen bor så langt unna.

Takk! Ja sant vel? :ahappy:

Dere skulle absolutt bodd nærmere ja! :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om dere ikke hadde ønsket oss tilbake til de nordlige områder igjen etter ett møte med Keiron :P

Ikke at han er slem, men han er.. overalt på en gang, tror jeg må sette han sammen med en mynde så han får se hva fart er, for han digger å bruke farta si mot dem han leker med...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om dere ikke hadde ønsket oss tilbake til de nordlige områder igjen etter ett møte med Keiron :P

Ikke at han er slem, men han er.. overalt på en gang, tror jeg må sette han sammen med en mynde så han får se hva fart er, for han digger å bruke farta si mot dem han leker med...

Hahaha! Jeg må jo ærlig innrømme at jeg håper Banzai får bøttevis med fart, energi og pågangsmot. Vi er enormt glad i å gå tur året rundt, så det hadde vært perfekt om han hadde fantastiske mengder med energi ja! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha! Jeg må jo ærlig innrømme at jeg håper Banzai får bøttevis med fart, energi og pågangsmot. Vi er enormt glad i å gå tur året rundt, så det hadde vært perfekt om han hadde fantastiske mengder med energi ja! :wub:

Får krysse fingrene! Som jeg har sett ser da Buhundene veldig livlige ut. Vet ikke om de to som var i byen her før lever enda, men de var så morsomme å se på, trippet så lett sammen med eieren og så ut som noen energibomber :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får krysse fingrene! Som jeg har sett ser da Buhundene veldig livlige ut. Vet ikke om de to som var i byen her før lever enda, men de var så morsomme å se på, trippet så lett sammen med eieren og så ut som noen energibomber :P

Ja det er en aktiv rase, heldigvis! Så jeg tipper vi får en energibombe. Lundehundene er ikke rolige hunder det heller altså, for all del :lol: Til tider har Shensi vært en håndfull med all den energien! :D Men det er sånn jeg foretrekker hunder. Jeg tipper de to blir en super duo! Så får Bamse svimse med sitt, gamle gubben :wub:

Mora brukes faktisk til gjeting på kyr! Det er litt tøft synes jeg :ahappy:

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er en aktiv rase, heldigvis! Så jeg tipper vi får en energibombe. Lundehundene er ikke rolige hunder det heller altså, for all del :lol: Til tider har Shensi vært en håndfull med all den energien! :D Men det er sånn jeg foretrekker hunder. Jeg tipper de to blir en super duo! Så får Bamse svimse med sitt, gamle gubben :wub:

Mora brukes faktisk til gjeting på kyr! Det er litt tøft synes jeg :ahappy:

Gamle gubben med de søte øynene :3 Minner meg om en litt spinklere versjon av tante sin Bichon som jeg pleide å gå turer med som liten. Doffen var litt beefy så håper du ikke tar "spinklere versjon" som en fornærmelse.

Kyr, ja det er tøft. Syns det ser ut som skikkelig risikosport for hundene, sett en del filmer med BC på kyr og også Australsk Cattle Dog så klart, men ikke buhund! :o Da er de vel ganske raske i vendinga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle gubben med de søte øynene :3 Minner meg om en litt spinklere versjon av tante sin Bichon som jeg pleide å gå turer med som liten. Doffen var litt beefy så håper du ikke tar "spinklere versjon" som en fornærmelse.

Kyr, ja det er tøft. Syns det ser ut som skikkelig risikosport for hundene, sett en del filmer med BC på kyr og også Australsk Cattle Dog så klart, men ikke buhund! :o Da er de vel ganske raske i vendinga :)

Neinei, tar det absolutt ikke som en fornærmelse! :D Han har veldig skjønne øyne, godgutten :wub:

Ja det er utrolig tøft! Aldri sett noe som helst til det. Visste hun var gjeter, men hadde ikke trodd det var på kyr nei. Men veldig artig^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heeerlig! Har gleda meg lenge til at dette prosjektet skulle begynne å få resulterer, har så tro på det og er glad det er igang. Fantastisk å kunne følge en av valpene :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei tenker det bør gå greit mat-messig 😆 Men må nok forhøre meg litt om tannhelsa da jeg snakket med ei venninne idag som advarte sterkt mot miniatyrhunder pga tennene. De har 3 chihuahuaer hjemme og hun mente de sikkert var oppe i 100k i utgifter på tanntrekk osv ettersom sånt ikke dekkes av forsikring, og at tennene var like dårlige på rasen jeg vil ha.  Jeg studerer til veterinær, mye obligatorisk skole her og men mye hundene kan være med på heldigvis  Og Budapest er utrolig hundevennlig så de får være med på "alt" av sosiale greier hvertfall (kafé/restaurant/parker/besøk osv) Jeg er heldig og bor dritbillig, mat er heller ikke dyrt så sånn sett er det veldig greit! I tillegg er det absolutt ikke nødvendig med bil her i storbyen, så sparer vel en god del på sånne ting. Hahha! Hva går det i der da? Ikke si tenner 🙈 Nei, og tenker at det skal jeg klare! Flybilletter blir vel svindyrt da men har bare rundt to år igjen her nede nå så skal klare det tenker jeg. Får heller bare reise hjem litt sjeldnere eller i kortere perioder sånn at de kan være på pass hos noen de gangene. Han jeg har fra før er 16 kg og neste blir vel kanskje 3-4-5 kg som voksen, så regner vel egentlig ikke med å se så mye forskjell i matutgifter 😅Forsikring er en annen sak, det må sjekkes opp. Men utenom det så kommer jeg ikke på så mange løpende utgifter som du sier. Tenker jeg får sette opp et skikkelig budsjett dette semesteret da og spare opp litt mer buffer dersom det skulle skje noe, og så være flink til å spare det jeg tjener i sommer.
    • Nå er det ikke så lenge siden jeg var på 12 ukers med valpen her, fikk beskjed om ormekur den dagen og ikke noe mer jeg 
    • Takk for det!  Hm ja synes det hørtes veldig rart ut, så tror jeg skal ringe til en annen dyrlege for å høre.. 
    • Har iallefall fått meg en trekkhund nå, stakkars valpen er vell omtrent den eneste som jobber når vi er på tur uten andre folk og hunder iallefall  Til gjengjeld er hun veldig flink da, og utrolig sterk og utholdene og flink til å fordele energien og jobbe jevnt og effektivt. Og hun liker det godt virker det som.  Bitteliten snutt fra vår første sparktur, blir nok mange flere håper jeg, men må fikse skikkelig bremse   
    • Nei, det var kanskje litt uutfyllende av meg, men alt i kjølerommet holder nok ganske lenge uten kjøling, ikke minst litervis med øl og brus (som er bedre enn ingenting å drikke om krisen skulle være et faktum). Det aller meste i fryseren holder nok også en ukes tid, kanskje to, fra fryseren stopper. I en virkelig krise spiser man helt sikkert harsk mat etter en tre-fire uker også.
  • Nylig opprettede emner