Gå til innhold
Hundesonen.no

Uren hud hos nakenhund


Mari&Martin
 Share

Recommended Posts

spiller ingen rolle hva slags for jeg bruker,de er der uansett! :P

Da prøver jeg litt forskjellig skrubb og tips :)

Har brukt intimsåpe og vasker med klut,men hudormene kommer og er der uansett :(

Når du er ferdig med å dusje tar du en håndkle og gnir på huden hans. Etter det klemmer du ut det du får ut av huden før du renser den godt så det ikke blir betent. Gjør dette en gang i uka etter vask og du vil se stor forskjell.

Hvor gammel er han? Huden til min roet seg etter hun ble 3-4 år. De er verst i puberteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 6 år og vært sånn hele tiden. Plutselig popper det opp noen og noen små svarte hudormer.. Plages nok ikke av det,men lite delikat og kose med ei kvise :P hehe :)

Hva kan jeg rense med som ikke er så mye parfymert og slikt?

Sensitiv hud på karen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kviser er det snakk om? Litt uren hud og et par kviser innimellom er helt normalt på en nakenhund. Den er liten og får mye støv og dritt i huden. På vinteren pakkes den inn i klær som ofte ikke vaskes på en sesong.

Min har en del hudormer på låra og litt i nakken. Synes Ikke hun har uren hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljerens er veldig effektivt mot hudormer, da olje er det mest effektive vaskemiddel mot hudens egen talg. Oljerens er også latterlig enkelt og med rutine fort gjort. Det eneste du trenger er kaldpresset olje, olivenolje kan f.eks fungere. Jeg foretrekker mandelolje, jojobaolje, aprikosolje eller avokadoolje - alt etter hvordan huden oppfører seg. En stor fordel med denne metoden er at den er helt ufarlig for hunden. Den enkleste måten - synes jeg er- er å dusje hunden i varmt vann som åpner porene og så bruke oljen. :)

Det står litt om oljerensmetoden her og her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har nakenhund og har hatt samme problemet :-) Hun sier at kviser og hudorm kommer av tørr hud. Gi kaldpresset rapsolje og smør ofte (2ss i maten 1 gang daglig holder). Prob olja fukter huden KJEMPE BRA! (obs, den lukter vist æsj).

http://www.hestifokus.no/prob-olje-p-531-c-146.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...