Gå til innhold
Hundesonen.no

Div. utfordringer med 9 mnd BC


Akita
 Share

Recommended Posts

Som noen har fått med seg så har vi fått en bc på 9 mnd i hus. Fra før har vi gamlemor på snart 8 år.

Vi har ho no på prøve, men for hver dag som går så blir eg mer og mer skeptisk. Eg har kun hatt en hund før, og synest det er vanskelig å se om problemen til unghunden kan "fikses."

Innkalling funker sånn passe når ho vil. *har stukket to ganger*

Gjeter på biler.

Biter gamlemor i beina. Mye plaging inne i hus.

Tygger på alt og alle.

Tisser inn. Ikke hver dag.

Boffer på ALT

Virker veldig nervøs. ( som feks i går når eg tok ho inn på badet for å fjerne en hantikke så krølte ho seg sammen i et hjørne)

Eg vet at dette er en del av det å være valp, men når bør dette gi seg? Har trent en del på innkalling og det har kommet seg veldig mye på en uke nå.

Er utrolig redd for å ta på meg for mye og ende opp med feil dynamikk i huset samtidig som eg herper gamlemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg si noe så tror jeg på en kombo av tiden den har vært der, hvor gammel den er(teste grenser) og nærvøsitet. men hva som er hva og om du får det bedre har jeg ingen anelse om. Det var ting som jeg kunen tenke meg stemte med alle tingene av det du skrev. Så komemr den Er dette noe du kan leve med uten alt for stor tilrettelegging så det blir et trivelig liv for dere alle. Gjeting av bil tiper jeg er en stor jobb å få fjernet men livsnødvendig. I forhod til krypingen så bruk rosen mer bevist. Som jeg sa til sønn hver gang han hadde stopept hunden med noe elelr lignende og den hørte så skulel det vanke mye ros. Border ahr jeg intrykk av at kryper fort virker nærvøse fort. Se om det kan fungere. Men jeg tror jeg hadde vært tøff mot den nye når den napper i gamlemor, her er ikke sant tillat i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...