Gå til innhold
Hundesonen.no

VM i hestesport


Margrete
 Share

Recommended Posts

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voltige er gøy (og skummelt), jeg syslet litt med det i min ungdom selv. Men for min del så er ikke voltige så imponerende på hestesportmåten - det er egentlig bare et turnprogram som tilfeldigvis er

Det utsagnet der har jeg vansker for å kjøpe. De fleste konkurransehestene jeg har sett står på frimerkestørrelse paddocker ALENE, går i skrittemaskin, får en treningsøkt om dagen og står resten av ti

Her kan vi kose oss med å kommentere, snakke og spørre om VM i Hestesport! Gøy med feltritt, men trives best som tilskuer

Ja!

Er det bare fordi de er slitne, eller er feltrittshester generelt mer uforsiktige enn "vanlige" spranghester? Eller litt av begge? :P

Jeg vil da heller tro det er omvent, at de er enda mer forsiktige. Mye vondere å smelle inn i et felthinder kontra spranghinder.

Men de er nok slitne, den banen de red i går er ekstremt krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kanskje vant med at det er greit å veive litt bort hinderene fra de faste banene? Det var jo ganske mye subbing på en del av felthinderene og...

Ja, det var det jeg tenkte på og. Men at de er slitne fra i går, klart det. Var vel vått og (fikk ikke sett så mye, dessverre)?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok litt slitne, men generelt sett er ikke feltritthester så redde for beina sine som man kanskje ønsker at spranghester skal være. Det kan de ikke være - de hopper jo for eksempel hekker hvor det er meningen at de skal subbe nedi/hoppe gjennom, og en hest som er veldig redd for beina sine vil ofte ikke ha det gutset som trengs i en terrengbane. De er jo også vant til å ofte la bakbeina "gli" over hinderet, noe som er ganske fatalt i sprang :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velfortjent både indviduelt og laggullet. :D Gleder mitt hjerte at vinnerne i dette mesterskapet rir så pent!

Jeg så hun ikke i hverken dressuren eller terrenget, men det var en glede å se de i sprangen! Hesten så i hvert fall overhodet ikke sliten ut :D

Ååh, gleder meg til sprang på tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre... hviledag.

Benyttet sjansen til å se åpningssermonien på nettTV, men med unntak av Lorenzo og hestene så var det igrunn ganske kjedelig. :ahappy:

Ååh jeg som gledet meg til en dag på sofaen med hest på tv. Jaja, det ser ut som det blir en dag i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...