Gå til innhold
Hundesonen.no

VM i hestesport


Margrete
 Share

Recommended Posts

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voltige er gøy (og skummelt), jeg syslet litt med det i min ungdom selv. Men for min del så er ikke voltige så imponerende på hestesportmåten - det er egentlig bare et turnprogram som tilfeldigvis er

Det utsagnet der har jeg vansker for å kjøpe. De fleste konkurransehestene jeg har sett står på frimerkestørrelse paddocker ALENE, går i skrittemaskin, får en treningsøkt om dagen og står resten av ti

Her kan vi kose oss med å kommentere, snakke og spørre om VM i Hestesport! Gøy med feltritt, men trives best som tilskuer

Ja var deilig å få sett Charlotte og Valegro uten kommentator og bare nyte! Hun rir så pent og han er bare så flott!

Lola tror ikke det du tenker på finnes innen sporten men innen underholdningen (og blandt "hestehviskere" / trenere.) Så du feks det klippet med han som stod på ryggen av to hvite hester med en løs flokk rundt seg? :wub:

Ah, ja det var sikkert innen underholdningen. Artig å se på! Nei, ikke sett det klippet, har du link? :-) Er sånne ting jeg tenker på. Synes det er gøy å se på sporten og, men for oss som ikke er så inne i det er det liksom ikke like fantastisk å se hesten skifte fra en gangart til en annen, selv om jeg vet det er imponerende og det ligger mye arbeid bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ja det var sikkert innen underholdningen. Artig å se på! Nei, ikke sett det klippet, har du link? :-) Er sånne ting jeg tenker på. Synes det er gøy å se på sporten og, men for oss som ikke er så inne i det er det liksom ikke like fantastisk å se hesten skifte fra en gangart til en annen, selv om jeg vet det er imponerende og det ligger mye arbeid bak.

Dette er ikke fra nå, men han hadde en opptreden i åpningsseremonien. Han er helt utrolig! så han live en gang og det var fantastisk!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke fra nå, men han hadde en opptreden i åpningsseremonien. Han er helt utrolig! så han live en gang og det var fantastisk!

Håper han ikke er en skikkelig violent animal abuser, for jeg griner når jeg ser sånne her klipp (fordi det er så fint, og samspill mellom dyr og menneske gjør meg helt emo ) :lol::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han ikke er en skikkelig violent animal abuser, for jeg griner når jeg ser sånne her klipp (fordi det er så fint, og samspill mellom dyr og menneske gjør meg helt emo ) :lol::cry:

Jeg tror han er veldig grei mot dyrene sine. De hadde nok ikke gjort de de gjør hvis han ikke hadde behandlet dem godt og med respekt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å såg litt på vm nå i dag og ble fasinert av reining :) Men tenkte også at det ikke såg særlig bra ut når de har full fart og så bråstopper så de sklir flere meter. Rått å se på, men må da være meget belastende? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk brist i hovedpulsåre

(oh no, you got me startet again :P )

Hvorfor er det typisk? Hva er det forårsaket av? Genetikk? For hard trening? Kan alle hester få det? Bare noen? Er det noe som kan forhindres eller er det uungåelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

(oh no, you got me startet again :P

 

Hvorfor er det typisk? Hva er det forårsaket av? Genetikk? For hard trening? Kan alle hester få det? Bare noen? Er det noe som kan forhindres eller er det uungåelig? 

Shit happens, og er sjeldent forutsigbart.

Samme som tenårsgutter som plutselig får hjertestopp på en fotballtrening i en alder av 14 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Må si jeg syns det er litt pussig at dette er normalt, men når omtrent det samme skjedde på Finnarksløpet med en hund, så var det mange siders diskusjon her på sonen og media hadde flere oppslag. Ja, det er normalt. Det er faktisk en del unge gutter som dør på fotballtrening hvert år pga hjertefeil man ikke vet om osv. Men hvorfor gir det så forskjellig reaksjon? Hvorfor er det værre at en hund dør på finnmarksløpet enn at en hest dør etter feltritt eller en hund dør på utstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt tidlig å trekke den konklusjonen? Tipper det kommer til å bli ganske omdiskutert etterhvert.

Det er mange som er sterkt imot hestesport eller sport med dyr generelt. Er en grunn til at eieren av hesten håpet ingen ville dra forhastede konklusjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(oh no, you got me startet again :P )

Hvorfor er det typisk? Hva er det forårsaket av? Genetikk? For hard trening? Kan alle hester få det? Bare noen? Er det noe som kan forhindres eller er det uungåelig?

Det er vel ikke typisk, men tegnene på det er det. Altså, ikke noen synlige tegn på at det kommer til å skje, men brått skjer det likevel. De er gjennom en grundig veterinærsjekk før de får starte. Har ikke noen svar på resten av spørsmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den mest imponerende grenen for oss som ikke kan noe om gangarter og sånn? Så på et klipp der en hest blir longert (?) og rytteren hopper opp og ned, balanserer på ryggen og i det hele tatt, artig å se på! Finnes det noe som er enda mer ekstremt enn det, der ingen holder i et tau?

Voltige er gøy (og skummelt), jeg syslet litt med det i min ungdom selv. Men for min del så er ikke voltige så imponerende på hestesportmåten - det er egentlig bare et turnprogram som tilfeldigvis er lagt til hesteryggen. Jeg synes feltritt er veldig imponerende, det krever veldig allsidige og godt trente hester! Dressur på høyt nivå er også imponerende synes jeg, særlig et godt gjennomført kürprogram. Sprang er kanskje det letteste for ikke-hestefolk å bli revet med i, reglene er lette å forstå også for folk som ikke helt ser forskjellen på om hesten løfter bakbeina godt i piaffen eller ikke. Og kjøring da - særlig den tredelte. Ekstra gøy for meg da mamma konkurrerer i sporten med vakre lille Bella.

10406666_698660706873717_117512067402541

10509681_699167953489659_418150202085373

Sorry, dette ble OT!! Måtte bare skryte litt :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :D Det er moro med kjøring, altså!

Jeg er full av beundring for de som kjører! Jeg synes nemlig det er skummelt. Føler meg så naken uten sete og sjenkler! De som kjører firspann for eksempel! Imponerende!

5013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er full av beundring for de som kjører! Jeg synes nemlig det er skummelt. Føler meg så naken uten sete og sjenkler! De som kjører firspann for eksempel! Imponerende!

5013.jpg

Virkelig :D Jo fler, jo stiligere! Jeg skal ha meg et pent to spann en dag, jeg må bare lage nr.2 først...

Men du verden som disse feltritts hestene skvetter bommer rundt seg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Virkelig :D Jo fler, jo stiligere! Jeg skal ha meg et pent to spann en dag, jeg må bare lage nr.2 først...

Men du verden som disse feltritts hestene skvetter bommer rundt seg :P

Er vel en del som er litt tunge i beina etter i går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...