Gå til innhold
Hundesonen.no

Sette sammen to bilder


Gro
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har litt mer teknisk innsikt enn meg når det gjelder bildebehandling? Jeg skal lage et bilde av en fjording med bart (ja, ikke spør), og har en tegning av en fjording og en bart, og så skal barten "settes" på fjordingen. Hvordan gjør jeg dette på enklest mulig måte? Jeg klarer å sette "bartebildet" over fjordingen i powerpoint, men, problemet er jo at bildet av barten også har masse hvitt rundt selve barten. Hvordan får jeg klipt vekk dette?

Hva slags program er det enklest å bruke til dette og hva gjør jeg? Jeg har tilgang til power point, paint, word, lightroom, publisher og andre vanlige programmer.

Hjelp :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo, jeg må spørre? :lol:

He he, jeg skal i utdrikningslag og ha med et bilde, sang eller ting til bruden. Også skal hun gjette hva som er fra hvem. Og tilknytningen jeg har til bruden er at vi hadde hestene våre på samme stall i bartebyen :) Altså må det bli en fjording (som jeg hadde) med bart!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg skal i utdrikningslag og ha med et bilde, sang eller ting til bruden. Også skal hun gjette hva som er fra hvem. Og tilknytningen jeg har til bruden er at vi hadde hestene våre på samme stall i bartebyen :) Altså må det bli en fjording (som jeg hadde) med bart!

Så oppfinnsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri mail:(

Hæ? Jeg tenkte ja, ja, jeg fikk ikke svar, også greide jeg å fikse det sånn passe sjøl :) For jeg var helt sikker på at jeg sendte mail, husker at jeg knota med vedleggene og greier, men jeg finner den ikke igjen i sendte elementer. Så da ble den nok ikke sendt da!

Men takk for tilbudet uansett!

Jeg fikk det til i PowerPoint ved å bruke en sånn "fjern bakgrunn" -knapp. Ble sånn passe fint, men poenget kom jo fortsatt tydelig fram :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...