Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialisering!


westieFia
 Share

Recommended Posts

Hei!
Jeg flytter snart til Oslo, og lurer i den forbindelse på om det finnes noen som vil trene med meg?

Jeg har en westie tispe på 3 år. Hun er en veldig rolig og behagelig skapning, men hun er usikker på andre hunder. Det skal sies at noen hunder blir hun veldig fort trygg på og da har hun et godt språk og vil gjerne være med å leke, eller bare tusle rundt sammen med den andre hunden.

Vi har trent på å bli tryggere på andre hunder en stund nå, og ønsker å komme i kontakt med flere hunder i Oslo området, så vi kan fortsette det arbeide vi holder på med.

I første omgang hadde det vært topp om vi fant noen rolige, snille voksne hunder, som egentlig ikke bryr seg så mye om Fia.

Men om det er andre som også vil trene sosialisering, enten de har usikre hunder, hunder som skal lære seg å være rolig når de ser andre hunder osv, er det også aktuelt. Da blir treningen bare litt anderledes, større avstand og mer tid, så begge hundene er rolig og får en god opplevelse. Og hilsingen må man evt. ta når man ser hvordan hundenen riagerer på hverandre.

Jeg har nok gått litt for fort frem med Fia før, så jeg ønsker å bruke litt mer tid på å gjøre henne trygg på avstand for så å nærme meg den andre hunden sakte, så Fia ikke stivner. Gjerne gå litt parallelt på avstand. Det er fint om man kan møtes på en plass hvor dette er mulig, som f.eks. en stor mark eller fotballbane ol.

Fia er veldig grei å reise med, så selvom jeg ikke har bil, kommer jeg meg greit rundt :)

Håper noen vil være med å trene med oss :)

post-12809-0-29708000-1408919527_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...