Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Så fort det har gått! Er du klar?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Synes det har gått sakte :P

Sånn ca klar. Driver med litt leftover jobb fra oppussing i høst nå og skal valpesikre huset og rydde i hundetingene i begynnelsen av uka. Må kjøpe en hundeseng til og et valpehalsbånd. Resten er klart. Gleder meg noe helt vannvittig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har gått sakte :P

Sånn ca klar. Driver med litt leftover jobb fra oppussing i høst nå og skal valpesikre huset og rydde i hundetingene i begynnelsen av uka. Må kjøpe en hundeseng til og et valpehalsbånd. Resten er klart. Gleder meg noe helt vannvittig :)

Det blir bra! og så e det bare å hyle ut om du har lyst til å gå valpetur i sommer

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh. Herlig.

Hva heter han?

Over the cold heat av Revehiet :)

9 mnd er forresten en festlig alder på valpen! Bikkja vasset og drakk vann i et lite tjern i dag, og plutselig stivnet han og stirret på noe i vannet. Så knurret han og spratt til siden. Hva var det han knurret til? Jo, en vannlilje! :D Dustebikkje :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over the cold heat av Revehiet :)

9 mnd er forresten en festlig alder på valpen! Bikkja vasset og drakk vann i et lite tjern i dag, og plutselig stivnet han og stirret på noe i vannet. Så knurret han og spratt til siden. Hva var det han knurret til? Jo, en vannlilje! :D Dustebikkje :D

Hahaha. Herlig altså.

Har hørt at vannliljer er skikkelig agressive :);)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elisabeth00

Er du "streng" på det, eller er det blitt sånn? Her luftes det om kvelden til litt forskjellige tider, men han må ofte ut i tre-fire-tiden uansett. Nå har jeg vært så heldig at det ikke har vært jeg som har vært ute siste halvannen uken, men det høres ut som om det er variabelt hvor mye som kommer.

En annen litt "morsom" ting er at jeg har lagd en pappekse til han som han kan sove i. Men etter å ha tisset i den en gang, så fant han ut at den selvsagt skal tisses i hver natt han må tisse og ikke får komme ut raskt nok. Jeg har med andre ord lært hunden å gå på kasse for å tisse..! :lol: Dette kan bli interessant når han vokser opp, haha!

De første dagene tenkte jeg bare "luft siste gang seinest mulig for lengst mulig søvn", så fant jeg liksom den magiske grensa som var halv tolv. :) Da kan hun fint klare seg til 7 og 8. Men fant også ut at det hjalp og avgrense valpen på natta, så den ikke får hele huset og styre på dermed tissing/bæsjing inne. Av og til er jeg veldig urolig om natta, og da kan hun våkne og syte litt, men har funnet ut av det bare er "jeg er litt våken-syt", ikke "jeg må tisse-syt"- så da er jeg ikke ut med henne.

Feks nå er vi på ferie, første natten fikk valpen full rådighet over senga, buret og svært rom. Våknet midt på natten av ei som hadd våkna og spilte hockey med en snusboks hun hadd fått dagen før, å da var det både tiss å bæsj på gulvet når vi våknet morgenen etter.. Så etter det ble hun avgrenset i bur/senga mi, å da gikk det helt fint :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Huldra jeg har som regel ingen spesielle rutiner på valpene eller hundene mine. Siste lufting før vi legger oss, og så sover de til vi våkner eller lenger. Valper går vi ut med ved behov, men i løpet av natten har det kun vært behov fåtall ganger pga dårlig mage. Men jeg har erfart at valpene mine ikke har sovet natten gjennom om de ligger i binge, derfor jeg foretrekker å ha dem i sengen med meg, spesielt den første tiden :P Jeg er generelt veldig avslappet med dette med renslighetstreningen. De blir husrene når de er klare for det uansett, og så lenge man tar dem ut som man skal er det lite man kan gjøre for å fremskynde prosessen. Jeg har brukt samme metode på alle valpene mine, og de har vært husrene fra mellom 10 uker (da var selvsagt ikke blærekontroll på plass men valpen gav beskjed på døren hver gang) og rundt 7-8 mnd, de fleste har ligget mellom 3 og 5 mnd (7 valper totalt). Samme metode er brukt på alle sammen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dagene går altfor sent, hadde egentlig reservert en storpuddel, men vi bør ha en litt mindre en. Så vi gikk tilbake på det. Sånn ca i disse dager vi skulle besøkt valpen. Veldig kjedelig å ikke "ha" en lengre. Mellompuddel er det så altfor lite av!

Sent from my D6503 using Tapatalk

Jeg kjenner godt til en oppdretter av puddel.

Hun har valper nå :)

Dvergpuddel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok det ja, har enda ikke klart å finne en annen rase som jeg føler er rett for oss :P

Vet hvordan det er.

Når man først finner "sin" rase så kan det være vanskelig å finne en til som er rett

Lykke til om

Det kommer en valp?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har hentet hjem valpene sine! :)

Løpetid, så jeg krysser det som krysses kan!

Her var det en falsk løpetid uten eggløsning, så vi venter og venter og venter på ny ordentlig løpetid :(

Kanskje jeg ender opp i "Valpegjengen 2016" istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...