Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Åh, er et planlagt kull for i år som jeg nesten gråter av å ikke ha mulighet til å ha valp fra.. Gjør så veldig vondt, men vi kan virkelig ikke ha 3 hunder før vi flytter herfra og jeg er ferdig med utdanningen :( Får satse på valp fra samme linjene om en 8-9-10 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Åh, er et planlagt kull for i år som jeg nesten gråter av å ikke ha mulighet til å ha valp fra.. Gjør så veldig vondt, men vi kan virkelig ikke ha 3 hunder før vi flytter herfra og jeg er ferdig med utdanningen :( Får satse på valp fra samme linjene om en 8-9-10 år :P

Hvilket? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er et planlagt kull for i år som jeg nesten gråter av å ikke ha mulighet til å ha valp fra.. Gjør så veldig vondt, men vi kan virkelig ikke ha 3 hunder før vi flytter herfra og jeg er ferdig med utdanningen :( Får satse på valp fra samme linjene om en 8-9-10 år :P

Nå ble jeg nysgjerrig også. Er det Chichlas sitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hvilket? :D

Nå ble jeg nysgjerrig også. Er det Chichlas sitt??

Heierås sitt.. Gjentagelse av N-kullet: KORAD SUCH Kogaråsens Urax x NUCH Heierås Kaiza. Gjør så voooondt :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel aldri gått inn på denne tråden.. Ble skikkelig valpesyk!! :frantics:

Har dere bestemt kjønn allerede? Hvordan har dere bestemt dere?

Her er det ikke bestemt. På en måte, så tenker jeg at kjønn ikke betyr noe.. Men en hannhund passer nok best med tanke på at setteren skal brukes i jakt, og at man da slipper løpetiden.. Dette kan jo endres senere, og ingenting er bestemt. Hund er hund foreløpig og så lenge det er en hund så betyr ikke kjønn så mye enda. :P

Vi valgte hannhund for å slippe løpetid under jakta (drivende hund) :) svigers har hatt tisper i alle år. Spesielt siste tispa fikk alltid løpetid under jakta, og slet i tillegg litt med innbilt.. Ble fort en del vims osv da.

Dere som har hatt hund før; hvordan gjør dere det med innkjøp av utstyr? Jeg vil jo gjerne begynne shoppingen allerede :innocent: Men siden valpen vil klø i munnen og tygge i stykker det meste den får tak på, bør jeg kanskje kjøpe litt billige, midlertidige ting mens hun er liten? Jeg kommer til å bruke åpent bur som soveplass, og det skal stå inne på soverommet mitt. Buret klarer hun vel ikke tygge i stykker vel? Så det regner jeg med går fint å kjøpe fra starten av. Men hvilke ting bør jeg skaffe til henne i begynnelsen, og hvilke ting bør jeg vente med til tannfelling er over? Hvor mye kan man justere seler og slikt? Kan man kjøpe voksensele og stramme den inn til valp? Eller må man ha valpesele, og kjøpe ny når hun er fullvoksen? Vil prøve å gjøre dette relativt økonomisk, til tross for at kjøpelysten absolutt melder seg :P

Før vi henta valpen kjøpte vi inn det mest "nødvendige". Altså bur (alltid med åpen dør), tepper, mat og vannskål, klotang, billige leker. Vi kjøpte "valpeskåler" (små skåler) og brukte tepper rundt vanlige hodeputer til seng første perioden. Dette fordi at vi hentet valpen to uker før siste eksamen, og da reiste jeg hjem til mamma og ble der en måned, før jeg igjen reiste ned til svigers når typen var ferdig med siste eksamen , og ble der resten av sommeren. Det ga litt mindre drasse på, samtidig som valpetenner spiser det meste :P på veien opp til studiested igjen kjørte vi via Sverige og kjøpte større skåler, senger osv.

Fra oppdretter fikk vi med valpepakke med fôr, halsbånd og lenke, valpeshampo osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bilde av lille Vims; hun er vell nå 9 og en halv uke sånn omtrent. litt over en mnd til vi setter snuten mot det store utland for å hente :D

8986_10204677041878496_45091693845718163

Crappy bilder, men der er bare slike oppdretter tar så får vell bare leve med det :P Kjekt for henne at ikke alle valper er solgt så hun har gode lekekamerater :)

Så utrolig søt hun er :wub:

På lørdag skal jeg opp til Lill og hilse på valpene.

Lill har sagt at det mest sannsynlig blir den tispen som de kaller Surprise, hos meg tror jeg hun kommer til å hete Shandi, men må se når jeg møter hun om hun er en Shandi (dere skjønner hva jeg mener?)

Jeg har lånt noen bilder av Lill, håper ikke det gjør noe at jeg legger dem ut her?

Så her er lille Shandi jenta mi :wub::wub::wub:

0661a32d-f8aa-437a-9eb3-8fba13955dbe_zps

Sett noe så søtt? :wub::wub::wub:

5808e194-ead1-49c4-bb32-5c100472c49b_zps

b27ec3d5-2297-416c-9c16-139aecb3d1a3_zps

Her en knøttet bare et par dager gammel :wub: Hun er ca 4 1/2 uke nå :wub:

Jeg er bare helt vilt forelsket i den lille jenta, gleder meg til å møte hun og kose med hun :wub:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel melde meg inn i denne tråden, jeg også :ahappy:

Møt iggisen Aragorn (i skrivende stund 3,5 mnd.)

post-11442-0-96939700-1420750634.jpg

post-11442-0-77363600-1420750636_thumb.j

post-11442-0-24461500-1420750638_thumb.j

post-11442-0-07911500-1420750639_thumb.j

post-11442-0-09285100-1420750640_thumb.j

post-11442-0-04542300-1420750641.jpg

post-11442-0-67014600-1420750641_thumb.j

post-11442-0-76132700-1420750643_thumb.j

(sorry bildespam!) :baby:

Han heter egentlig Dogcastles Aragorn og er en italiensk myndevalp født 20.09.2014 og han flyttet hjem til oss 1. nyttårsdag :wub::D Jeg har aldri sett på meg selv som en myndeperson, men denne lille krabaten falt vi pladask for :wub:

Det er full klaff med resten av flokken også og til og med min kjære samboer som ikke var helt med på å ha tre hunder i hus er vilt forelsket i skjønningen :ahappy::heart::bananas:

Han er med meg på jobb i barnehagen hver dag og koser seg på kontoret og hilser litt på de største barna innimellom. Kollegene mine digger han :punk:

Planen er lure coursing, lange turer i myndevær og sofakos + litt trening for moro skyld (får se hva han liker, foreløbig er han et skikkelig matvrak som gjør alt for en godbit!) Han synes vinteren er oppskrytt og lengter etter vår og sommer! :clover::devilbanana::devilbanana:

Så mange skjønne valper her! :thumbs:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på valp nå men er ikke kull før om ett halvt år selv om jeg vil ha den nå. 6 måneder føles så lenge til men det er iallefall 2015 og i år :) lyst på valp nå.

Jeg tror de fleste har lyst på valp nå, helst i går. :D:P Som deg så planlegger jeg valp fra sommeren av, og i alle fall innen utgangen av 2016. Hva slags hund har du planer om å skaffe deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på valp nå men er ikke kull før om ett halvt år selv om jeg vil ha den nå. 6 måneder føles så lenge til men det er iallefall 2015 og i år :) lyst på valp nå.

Er såååå enig.

Min er ikke leveringsklar før i sept/okt hvis det blir noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...