Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Kanskje litt i tidligste laget men ser jo at den for 2014 ble startet enda tidligere. Og noe må vi da gjøre mens vi venter så here we go :D

Så, hvem andre planlegger valp i 2015? Eller kanskje valpen din blir født i år, men ikke er leveringsklar før på nyåret? Del, både tanker og bilder av både foreldredyr og selvsagt valpen, når den kommer :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

vi planlegger å få oss valp i løpet av 2015. Håper på våren, men det er jo ikke noe vi kan bestemme. :P Skulle gjerne hatt valp i går, men syns det er godt å bruke lang tid på å finne oppdretter (og de skal jo falle for oss og). Syns det er en spennende tid.

Hvor langt er andre kommet med hund i 2015? Har dere funnet oppdretter? Rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også planer om valp til neste år :D Skal ha korthåret collie, tispe. Holder på å lese meg opp om oppdrettere og planlagte kull, og har begynt å tenke på navn. Hva er det dere andre legger vekt på ved valg av oppdretter?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere da ferske hundeeiere eller blir dette hund nr 2/3+ ? :)

Jeg er helt fersk med hund, og vet knapt opp ne på en hund, derfor jeg er her inne å lese så mye jeg kan. Samboer er vokst opp med hunder. Dette blir vår første hund sammen, og som voksen for han.

Jeg vet ikke helt hva jeg ser etter i en oppdretter, annet enn de vanlige tingene. Og at de ikke er lengre vekk enn at jeg kan kjøre.. Og at foreldrehundene er i en familie kanskje, og ikke bare rene jakthunder som står ute i hundegård 49uker av året..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere da ferske hundeeiere eller blir dette hund nr 2/3+ ? :)

 

 

Jeg er helt fersk med hund, og vet knapt opp ne på en hund, derfor jeg er her inne å lese så mye jeg kan. Samboer er vokst opp med hunder. Dette blir vår første hund sammen, og som voksen for han.

 

 

 

Jeg vet ikke helt hva jeg ser etter i en oppdretter, annet enn de vanlige tingene. Og at de ikke er lengre vekk enn at jeg kan kjøre.. Og at foreldrehundene er i en familie kanskje, og ikke bare rene jakthunder som står ute i hundegård 49uker av året..

Det blir min 3. hund :)

Du lærer nok fort, det går som regel veldig bra! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa...vi planlegger valp vår/sommer 2015 :)

Har ikke helt landet på rase enda, står mellom 2 raser og jeg klarer ikke ta en avgjørelse. Har funnet noen oppdrettere og står på valpeliste hos en oppdretter :)

Dette blir vår andre hund sammen, og vi har begge vokst opp med familiehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh men dere må jo dele rase da også folkens!

@Trixi hvilke raser står det mellom? Kjenner meg veldig igjen med det å stå mellom to raser og ikke helt klare å ta en besluttning.

Jeg skal selv få en sheltiejente i hus i februar, og selv om farge ikke er det viktigste for meg så nevnte jeg jo for oppdretter at bi-blue er drømmen. Hun sa hun håpet veldig det kommer en bi-blue tispe i kullet, for da går den til meg hvis vi klaffer sammen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere da ferske hundeeiere eller blir dette hund nr 2/3+ ? :)

Blir min hund nr 2. Har hatt hund i oppveksten og bodd med andres hunder før i tillegg.

Jeg tenkter at jeg vil ha nr 2 før frøkna jeg har nå blir for gammel, hun er 4 år for øyeblikket...

Åh men dere må jo dele rase da også folkens!

Jeg vurderer podengo eller lundehund :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står valget mellom DSG og cocker... vakler så utrolig masse. Ene dagen er jeg helt bestemt på cocker og andre dagen er jeg helt bestemt på DSG :) Er i samtale med oppdrettere av begge raser så må jeg bare ta det på magefølelsen når det nærmer seg. Begge raser har mye av det jeg ønsker og begge raser har noe jeg ikke ønsker. Da blir det særdeles vanskelig å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg håper jo alltid at jeg endelig skal stupe i det, så kanskje sent 2015 tar jeg endelig steget hvis det passer med jobb og sånt da :) Tørr egentlig ikke se på oppdrettere eller noe enda, da blir jeg så ivrig :P Rase er bestemt da, blir en labrador. Navn er også ca bestemt. Blir det tispe så skal hun hete Dåra, hannhund skal hete Svein eller Caius :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...