Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Hei hei!

Melder meg inn her hos dere. Venter for øyeblikket på at en valp skal fødes i Sverige så jeg kan reservere den! Herlighet så lang tid det tar at de føder! Håper det kommer en til oss av de! Har så lyst på en b/t mellompuddel. Så er det jeg krysser fingrene for.

Sent from my D6503 using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er valpis, 9uker,og har vært her i 5dager :wub:

Jeg hadde helt glemt hvor slitsomt det er med valp,og måtte kapitulere i senga kl 19.30 igår..sovnet tvert :P

Hun er relativt flink til å si ifra når hun må på do,og viser det ved å tråkke veldig. Om vi ikke reagerer da,så gjør hun det inne.

Om natta sover hun i bur på soverommet, noe som går helt fint.

Hun piper når hun må på do,så hun er relativt enkel om natta :)

Har skjedd at jeg måtte opp 1 iløpet av natta..altså før 6 :P

Og inatt var første uhell i buret. Men det var nok min feil.

Vi sliter med at hun ikke vil være aleine da.

Hun piper med ENgang hun blir alene i et rom. Så nå har vi begynt å ta henne inn i buret på soverommet er par ganger iløpet av dagen,og vi legge også henne inn der på kvelden,FØR vi legger oss.

Og da må hun legge seg ned,og være rolig før vi legger oss.

Samme regla på dagtid.

Tar ikke ting så tungt riktig enda,hun har bare vært her i 5 dager så :)

Vi har trent innkalling og navn siden dag 1,og det går faktisk kjempefint.

Hun bryter lett ut av lek med andre hunder å kommer til meg når jeg roper :)

Men merker hun blir mer og mer trassen da..så langline er alltid på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Melder meg inn her hos dere. Venter for øyeblikket på at en valp skal fødes i Sverige så jeg kan reservere den! Herlighet så lang tid det tar at de føder! Håper det kommer en til oss av de! Har så lyst på en b/t mellompuddel. Så er det jeg krysser fingrene for.

Sent from my D6503 using Tapatalk

Pudler er kun godkjent i helfaget. Oppdrettere som avler andre farger er gjerne useriøse og har f.eks ikke helsetester i orden. Jeg ville vært veldig skeptisk til å kjøpe valp fra en oppdretter som avler på ulovlige farger. Håper du ikke syns det er dumt jeg sier det. :) Uansett et fint rasevalg, pudler er herlige :D Og håper vi får se masse bilder av kommende valp, uavhengig av fargen på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pudler er kun godkjent i helfaget. Oppdrettere som avler andre farger er gjerne useriøse og har f.eks ikke helsetester i orden. Jeg ville vært veldig skeptisk til å kjøpe valp fra en oppdretter som avler på ulovlige farger. Håper du ikke syns det er dumt jeg sier det. :) Uansett et fint rasevalg, pudler er herlige :D Og håper vi får se masse bilder av kommende valp, uavhengig av fargen på den :)

I Sverige så kan de registreres og stilles ut - dog med x i stamtavle og feil på farge. Men de får bedømming på utseende og lynne. Så koster de ikke noe mer enn andre pudler. siden ene tispen er stilt ut med gode kvaliteter og hannen var champion, men det er dverg. Den andre tispen er mellom, aprikos, men bærer av genet, samme med pappaen. Men de er mer arbeidshunder. Så vi ser! Kanskje? Kanskje ikke? Grå hadde vært kjekt det og, eller brun.

Sent from my D6503 using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige så kan de registreres og stilles ut - dog med x i stamtavle og feil på farge. Men de får bedømming på utseende og lynne. Så koster de ikke noe mer enn andre pudler. � siden ene tispen er stilt ut med gode kvaliteter og hannen var champion, men det er dverg. Den andre tispen er mellom, aprikos, men bærer av genet, samme med pappaen. Men de er mer arbeidshunder. Så vi ser! Kanskje? Kanskje ikke? Grå hadde vært kjekt det og, eller brun.

Sent from my D6503 using Tapatalk

Men hvis du selv vil stille her i Norge så er det jo lurt å ha en farge som er godkjent her. :) Du får vel ikke stilt flerfargete pudler i Norge, så vidt jeg vet. Men spennende uansett :) Hvor skal du ha fra?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du selv vil stille her i Norge så er det jo lurt å ha en farge som er godkjent her. :) Du får vel ikke stilt flerfargete pudler i Norge, så vidt jeg vet. Men spennende uansett :) Hvor skal du ha fra?

Mye arbeid med å stille ut puddel så jeg trur jeg holder meg til arbeid og lydighet. Passer best med små barn det. Hun ene bor ved norske grensen, hun andre utenfor Stockholm. Vet ikke om det blir eller hva det blir. Men uansett, spennende! Lite mellompuddel i Norge uansett!

Sent from my D6503 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye arbeid med å stille ut puddel så jeg trur jeg holder meg til arbeid og lydighet. Passer best med små barn det. Hun ene bor ved norske grensen, hun andre utenfor Stockholm. Vet ikke om det blir eller hva det blir. Men uansett, spennende! Lite mellompuddel i Norge uansett!

Sent from my D6503 using Tapatalk

Lykke til med valp. Håper det blir en på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige så kan de registreres og stilles ut - dog med x i stamtavle og feil på farge. Men de får bedømming på utseende og lynne. Så koster de ikke noe mer enn andre pudler. � siden ene tispen er stilt ut med gode kvaliteter og hannen var champion, men det er dverg. Den andre tispen er mellom, aprikos, men bærer av genet, samme med pappaen. Men de er mer arbeidshunder. Så vi ser! Kanskje? Kanskje ikke? Grå hadde vært kjekt det og, eller brun.

Sent from my D6503 using Tapatalk

Det høres ut som du har undersøkt godt :) Lykke til med valpekjøp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige så kan de registreres og stilles ut - dog med x i stamtavle og feil på farge. Men de får bedømming på utseende og lynne. Så koster de ikke noe mer enn andre pudler. � siden ene tispen er stilt ut med gode kvaliteter og hannen var champion, men det er dverg. Den andre tispen er mellom, aprikos, men bærer av genet, samme med pappaen. Men de er mer arbeidshunder. Så vi ser! Kanskje? Kanskje ikke? Grå hadde vært kjekt det og, eller brun.

Men hvis du selv vil stille her i Norge så er det jo lurt å ha en farge som er godkjent her. :) Du får vel ikke stilt flerfargete pudler i Norge, så vidt jeg vet. Men spennende uansett :) Hvor skal du ha fra?

Man kan stille flerfarget puddel i Norge også under samme forutsetninger - flerfarget er en diskvalifiserende farge i både Norge og Sverige (naturlig nok, de følger samme rasestandard) og man risikerer å få en 0. Flerfargede blir registrert i Norge også, men med avlssperre, så du får ikke registrert evt avkom i NKK. Fra Pudelens färger, svenske puddelklubben:

”Färgen ska vara enfärgat svart, vit, brun, grå, aprikos eller röd.” Som diskvalificerande fel anger standarden ”päls som inte är enfärgad” samt ”vita fläckar och vitt på tassarna”. Det betyder att enbart pudlar som har någon av de sex godkända färgerna kan få pris på utställning. Pudlar av någon annan färg eller färgkombination kan dock tävla t.ex. lydnad och agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_MG_3925REDIGERT.JPG

Valar igjen.. nesten ti uker på bildet. Utrolig god gutt, som imponerer på områder jeg var litt skeptisk på.

Men jeg har et spørsmål; det er jo over fem år siden det var noe valp her i huset sist (og da var det åtte), så hvordan er det dette med tissingen? Jeg innbiller meg å huske at det har vært noen uhell inne/behov for å gå ut om natten et par-tre netter, kanskje en uke, men at det så har avtatt. Han her har vært her i tre uker på søndag, og han må ut hver natt fremdeles. Har hatt to netter hvor han har sovet til nærmere halv seks, ellers må han ut i tre-fire-tiden. Dersom man forsøker å drøye det, så tisser han inne. Er det bare normalt, og heller noe i veien med min husk, eller er det litt ofte ut om natten? Noen ganger gir han beskjed fire ganger. Han tisser lite hver gang, men han tisser nesten hver gang han blir tatt med ut. Urinprøve er tatt, og den var helt finfin. Spørsmålet blir altså; hvor gammel er din valp, og er du ute om natten? Hvor lenge holder den seg om dagen?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet bilde

 

Valar igjen.. nesten ti uker på bildet.  Utrolig god gutt, som imponerer på områder jeg var litt skeptisk på. 

 

Men jeg har et spørsmål; det er jo over fem år siden det var noe valp her i huset sist (og da var det åtte), så hvordan er det dette med tissingen?  Jeg innbiller meg å huske at det har vært noen uhell inne/behov for å gå ut om natten et par-tre netter, kanskje en uke, men at det så har avtatt.  Han her har vært her i tre uker på søndag, og han må ut hver natt fremdeles.  Har hatt to netter hvor han har sovet til nærmere halv seks, ellers må han ut i tre-fire-tiden.  Dersom man forsøker å drøye det, så tisser han inne.  Er det bare normalt, og heller noe i veien med min husk, eller er det litt ofte ut om natten?  Noen ganger gir han beskjed fire ganger.  Han tisser lite hver gang, men han tisser nesten hver gang han blir tatt med ut.  Urinprøve er tatt, og den var helt finfin.  Spørsmålet blir altså; hvor gammel er din valp, og er du ute om natten?  Hvor lenge holder den seg om dagen?

Det har variert masse fra valp til valp hos meg.. Men som regel så begynner ting å komme i "system" når de passerer 3-3,5 Mnd hvis jeg minnes riktig :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elisabeth00 Hm! Du sier noe der, og jeg har vært litt inne på tanken selv ang hannhund vs tispe. Hadde hannhund som første hund, og han var det mye styr med om nettene, masse ut og både tisse og bæsje. Tispene har vært mye enklere, selv om lille-hunden aldri ble skikkelig tørr hos meg (hadde kanskje med andre ting å gjøre enn akkurat evnen til å holde seg). Dette er jo første hannhund etter nr 1, så kanskje det har noe med kjønn å gjøre ja? Trodde at småhunder var verre, men der tar jeg kanskje feil igjen. :P Tulla var jo kjempeenkel; tror jeg var ute med henne en gang eller to om natten, ellers holdt hun seg til klokken var både elleve og tolv! Tenkte jo at man ikke trengte alarmklokke med valp, men det gjorde man med henne i alle fall..

Det har variert masse fra valp til valp hos meg.. Men som regel så begynner ting å komme i "system" når de passerer 3-3,5 Mnd hvis jeg minnes riktig :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det høres logisk ut. :)

Min varierer, men opprettholder vi rutinen vår er siste tissing 2330 å sover til 7-8 :) (12 uker)

Er du "streng" på det, eller er det blitt sånn? Her luftes det om kvelden til litt forskjellige tider, men han må ofte ut i tre-fire-tiden uansett. Nå har jeg vært så heldig at det ikke har vært jeg som har vært ute siste halvannen uken, men det høres ut som om det er variabelt hvor mye som kommer.

En annen litt "morsom" ting er at jeg har lagd en pappekse til han som han kan sove i. Men etter å ha tisset i den en gang, så fant han ut at den selvsagt skal tisses i hver natt han må tisse og ikke får komme ut raskt nok. Jeg har med andre ord lært hunden å gå på kasse for å tisse..! :lol: Dette kan bli interessant når han vokser opp, haha!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min er fantastisk! Jeg var på 3 dagers lydighetskurs med eldste, og valpen var med for sosialisering. Hun tok alt på strak labb! Veldig nysgjerrig og modig, alle kunne holde henne, leke med henne, hun sov igjennom bjeffing og hoiing. Sove på ny plass var null stress. Hun er en håndfull, og jeg merker det er mer temperament i henne enn Aïda. Skikkelig kul jente!

_MG_3925REDIGERT.JPG

Valar igjen.. nesten ti uker på bildet. Utrolig god gutt, som imponerer på områder jeg var litt skeptisk på.

Men jeg har et spørsmål; det er jo over fem år siden det var noe valp her i huset sist (og da var det åtte), så hvordan er det dette med tissingen? Jeg innbiller meg å huske at det har vært noen uhell inne/behov for å gå ut om natten et par-tre netter, kanskje en uke, men at det så har avtatt. Han her har vært her i tre uker på søndag, og han må ut hver natt fremdeles. Har hatt to netter hvor han har sovet til nærmere halv seks, ellers må han ut i tre-fire-tiden. Dersom man forsøker å drøye det, så tisser han inne. Er det bare normalt, og heller noe i veien med min husk, eller er det litt ofte ut om natten? Noen ganger gir han beskjed fire ganger. Han tisser lite hver gang, men han tisser nesten hver gang han blir tatt med ut. Urinprøve er tatt, og den var helt finfin. Spørsmålet blir altså; hvor gammel er din valp, og er du ute om natten? Hvor lenge holder den seg om dagen?

Så fin han er!

Blærekontrollen kommer normalt ikke før ca 16 ukers tid, og på de tregeste kan det gå helt til 6 mnd før de har full kontroll på blæra :) Min er 10 uker idag og kan sove ca 6-7 timer om natten før hun våkner og må tisse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min er fantastisk! Jeg var på 3 dagers lydighetskurs med eldste, og valpen var med for sosialisering. Hun tok alt på strak labb! Veldig nysgjerrig og modig, alle kunne holde henne, leke med henne, hun sov igjennom bjeffing og hoiing. Sove på ny plass var null stress. Hun er en håndfull, og jeg merker det er mer temperament i henne enn Aïda. Skikkelig kul jente!

Så fin han er!

Blærekontrollen kommer normalt ikke før ca 16 ukers tid, og på de tregeste kan det gå helt til 6 mnd før de har full kontroll på blæra :) Min er 10 uker idag og kan sove ca 6-7 timer om natten før hun våkner og må tisse.

Høres ut som en kul valp du har! :) Blærekontrollen er ganske fraværende, som oftest lufter vi annenhver time, om natten kan det gå fire timer til vanlig, noe jeg synes er i korteste laget mtp at han er 11 uker. Menmen, vi må vel bare ta tiden til hjelp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kul valp du har! :) Blærekontrollen er ganske fraværende, som oftest lufter vi annenhver time, om natten kan det gå fire timer til vanlig, noe jeg synes er i korteste laget mtp at han er 11 uker. Menmen, vi må vel bare ta tiden til hjelp.

Gutta er smått tilbakestående, har jeg erfart :P Jentene er som regel husrene med en gang, de, men de gutta, altså... Juba kan fortsatt finne på å ha uhell, han, nå er han litt over året..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hannhunden min ble ikke ordentlig husrein før han var type 7-8 mnd, og vi måtte ut med han om nettene kjempe lenge (sikkert i 2 måneder, om ikke lengre). Han var 9 uker da jeg hentet han, og det var midt på vinteren.

Hannen jeg har nå har tisset inne 2 ganger siden jeg hentet han for litt over en måned siden. Dette er da sommer valp. Måtte ut med valpen om nettene i 2 uker, etter det har han sovet hele natten.

Vet ikke om årstidene har mye å si, men vil tro det har litt å si.

Endret av Snoffe
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to hunder som begge er født i slutten av august, altså har jeg fått dem i november. Luna var ikke husren før hun var ca 6mnd, og jeg måtte opp med henne om natten helt til hun var et halvt år.. Nyx sov gjennom natten fra første dag. Jeg regnet henne som husren fra ca 4 mnd, men hun hadde et par uhell inne hos foreldrene mine etter det. Tror bare noen er treigere enn andre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannen min ble hentet hjem i slutten av november, 8 uker gammel. Han sov natta gjennom fra dag 3 og var ca husren 3-4 måneder gammel. Måtte riktignok opp kl 6-6.30 i helgene til han var 4 måneder, men da sov han jo fra kl 23 :) Hadde et par ulykker på besøk hos andre, men det er ikke så rart. Tror det er helt avhengig av individ! I starten var vi ute og tissa en gang i timen når han ikke lå og sov, og så ble det gradvis to-tre timer og mer. Det tok noen måneder, men sånn er det jo med valper.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannen min ble hentet hjem i slutten av november, 8 uker gammel. Han sov natta gjennom fra dag 3 og var ca husren 3-4 måneder gammel. Måtte riktignok opp kl 6-6.30 i helgene til han var 4 måneder, men da sov han jo fra kl 23 :) Hadde et par ulykker på besøk hos andre, men det er ikke så rart. Tror det er helt avhengig av individ!I starten var vi ute og tissa en gang i timen når han ikke lå og sov, og så ble det gradvis to-tre timer og mer. Det tok noen måneder, men sånn er det jo med valper.

Jeg har samme erfaring med min tervhann. Dag 3 sov han igjennom hele natta og han hadde kanskje 2-3 uhell inne.

Ser du har terv @rosinbolle.

Hvor kommer den fra??

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...