Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaring med onsior robenacoxib?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Ja, min hund har gått på onsior i 2 år.

Uten onsior halter hun, er urolig, klarer nesten ikke sove.

På 200mg onsior/dagen er hun derimot en rolig, harmonisk hund som har livskvalitet, børner rundt, halter ikke, snorker høyt og har det bra.

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min hund har gått på onsior i 2 år.

Uten onsior halter hun, er urolig, klarer nesten ikke sove.

På 200mg onsior/dagen er hun derimot en rolig, harmonisk hund som har livskvalitet, børner rundt, halter ikke, snorker høyt og har det bra.

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten.

200mg?

Her får han 20mg og det virker noen timer før han er like dårlig igjen. Nå er jo årsaken til smerte usikker i dette tilfellet.

Tok det litt tid de første gangene din hund fikk Onsior før den fikk full effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200mg?

Her får han 20mg og det virker noen timer før han er like dårlig igjen. Nå er jo årsaken til smerte usikker i dette tilfellet.

Tok det litt tid de første gangene din hund fikk Onsior før den fikk full effekt?

Ehhhh, ja det er kanskje 20mg jeg mente :P Var visst i paracetamol-verden!

Vi kjøper 40mg og deler de i 2, mest av gammel vane, og fordi det er greit å gi en hel 40mg når det trengs.

Kan ikke huske det tok noe tid, hunden min gikk på previcox først. Hun begynte å spy blod av de, så vi gikk over på onsior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund fikk Onsior pga muskel og leddsmerter - han hadde HD og ble veldig stiv på sine eldre dager.
Han fikk 40 mg tabletter, en om dagen etter langtur. Jeg synes det hadde en ganske grei effekt på ham. Ikke noe revolusjonerende, men han virket mindre stiv når han reiste seg etter å ha sovet, medisinen var også ganske mild mot magen i motsetning til flere andre smertestillende for hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt på en hund, hadde god effekt i starten, så om det var smertene som ble verre eller om det mistet effekten sin skal jeg ikke si. 28 kg hund, fikk 40 mg en gang til dagen. Effekten kom i løpet av få dager.

Men dersom dere opplever at den mister effekten fort, hadde jeg heller prøvd noe som gis to ganger om dagen - er rimadyl prøvd foreksempel? På min funket metacam veldig bra mot smerter, men magen tålte det ikke, rimadyl hadde null effekt og onsioren var en plass i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen!

Ringte dyrelegen idag og ble enige om å prøve en dag til og ikke gi mat rett etterpå han har fått tabletten. Og ikke gå tissetur engang, kun tusle rundt hagen. (Bare synd vi må opp trapper for å komme ut og ned igjen for å komme inn ) Om det funker da fortsetter vi, vist ikke tror jeg vi går for rimadyl. Den har han fått før med god effekt. (Da ifm skadet pote)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble Rimadyl istedenfor. På tross av foring 2 timer etter tabletten ble gitt og kun "tur" rett ut i hagen for å gjøre fra seg varte ikke Onsior lenger enn 5-6 timer idag heller, og disse timene brukte han mesteparten av til å endelig få sove, så da var dyrelegen enig i at vi måtte bytte til noe annet.
Så da er det bare å krysse fingre for at Rimadyl har bedre effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...