Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjerne min første flått


minimoo
 Share

Recommended Posts

Bikkja har fått en flått på hodet. Fortsatt liten og rød kropp, så ser ikke ut som den har sittet lenge.

Og jeg vil ha den bort ganske kjapt.

Har aldri fjernet flått før, og bikkja er litt pyse med pirking i hud og pels, sår og skorper osv.

Burde jeg ta en pinsett og satse på at jeg klarer det slik, eller er det bedre å kjøpe en av disse flåttfjernerne på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinsett funker veldig bra, det er det eneste vi bruker her i huset i flått-mekka. Bare man ikke tar i 'kroppen' på insektet da de kan være myke (som oftest er de dog harde) og hodet blir sittende igjen. Skill pelsen fra, ta tak neders på flåtten og trekk ut - easy, peasy :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker neglene og napper dem rett ut :)

Jeg tar de også med fingrene/neglene, kjapt og enkelt :)

Dette gjør jeg også :)

Før holdt jeg på med flåttfjerner som lignet på en pinsett, men jeg fikk liksom ikke teken på den, så jeg setter bare neglene nedpå og napper ut, veldig enkelt og greit, syntes ikke det er ekkelt i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke dra, bare vri den rundt en gang så løsner den.

Stod at løkken skulle strammes, så vri en gang og napp ut. Løkka falt av et par ganger.

Gikk til slutt da. Skal dette bli en vanesak må jeg bli tøff nok til å dra de ut selv tror jeg.

Men grøss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...