Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativ til fly


Helly
 Share

Recommended Posts

Er dessverre bare buss og fly på den strekningen nå. Tog må du om Oslo. Sist jeg skulle reise sjekket jeg rutebussene, for å se om det kunne være et alternativ. Det gikk bra til Halhjem, men fra Sandvikvåg er det kun ekspressbussene som går. Det endte opp med at pappa kjørte fra Flekkefjord til Sandvikvåg for å hente meg og Gira.

Sendte melding til kystbussen og spurte om det var mulig at de hadde f.eks en avgang daglig, eller en buss som var avsatt til reisende med dyr. Det gikk ikke, for det har de prøvd før. De med allergi var visst nær ved dødsfall flere ganger, fikk jeg til svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et par sånne "samkjørings-apper". De kan jo være verdt å forsøke. En kommer seg til Halhjem, kan få en veldig våt og vindfull overfart til Sandvikvåg (bur på øverste dekk ute, står ofte fulle av vann. Kan være lunere på øvre bildekk). Men så mistenker jeg at det er bom stopp. En må da komme seg til Haugesund på mystisk vis, for å kunne ta hurtigbåt videre...

Melkeruteforslag: Kan det muligens gå å ta hurtigbåt til Stord fra Bergen, finne en eller anna lokaltransport til Bømlo, ta ferja fra Bømlo til Sveio (Buavåg-Langevåg)Lokalbuss fra Sveio til Haugesund og hurtigbåten som fortsatt går fra Haugesund til Stavanger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt fly jeg..

Det går fortsatt hurtigbåt Bergen-Rubbestadneset (Bømlo), og det går jo lokalbusser gjennom Bømlo, så jeg vil tro du kommer deg greit til Langevåg og ferga over til Buavåg (Sveio), videre er jeg ikke kjent. Men det vil jo ta en hel dag, minst :hmm: Synd Flaggruten ikke eksisterer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke fly?

Det tar bare litt over en halvtime å fly bergen-stavanger :)

Jeg gjetter meg fordi vedkommende ikke vil ha hunden sin gjennom stresset av en flytur når det trossalt er en så kort strekning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter meg fordi vedkommende ikke vil ha hunden sin gjennom stresset av en flytur når det trossalt er en så kort strekning :)

Nå har jeg fløyet flere ganger med hunder, og de har ikke vært noe mer stresset enn lange bil/buss/togturer (heller mindre)

Tanken min er at det er faktisk mindre stressende for hunden å bruke 1,5 time på en flytur (da tenker jeg innsjekk, lasting, flytur og lossing) enn å reise i timesvis av og på busser, biler og ferger.

Men det er bare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fløyet flere ganger med hunder, og de har ikke vært noe mer stresset enn lange bil/buss/togturer (heller mindre)

Tanken min er at det er faktisk mindre stressende for hunden å bruke 1,5 time på en flytur (da tenker jeg innsjekk, lasting, flytur og lossing) enn å reise i timesvis av og på busser, biler og ferger.

Men det er bare meg :)

Ser den! Han kjem til å måtte reise med fly på eit eller anna tidspunkt, men akkurat no er han så ung at eg kvir meg litt på det. Han er akkurat litt for stor for kabinen desverre.

Det finnes et par sånne "samkjørings-apper". De kan jo være verdt å forsøke. En kommer seg til Halhjem, kan få en veldig våt og vindfull overfart til Sandvikvåg (bur på øverste dekk ute, står ofte fulle av vann. Kan være lunere på øvre bildekk). Men så mistenker jeg at det er bom stopp. En må da komme seg til Haugesund på mystisk vis, for å kunne ta hurtigbåt videre...

Melkeruteforslag: Kan det muligens gå å ta hurtigbåt til Stord fra Bergen, finne en eller anna lokaltransport til Bømlo, ta ferja fra Bømlo til Sveio (Buavåg-Langevåg)Lokalbuss fra Sveio til Haugesund og hurtigbåten som fortsatt går fra Haugesund til Stavanger??

Den siste kan funke, men fy søren så mange stopp! Eg er ikkje kjent i området mellom Bergen og Stavanger i det heile tatt, så det kan jo bli interessant for noken som har lett for å stresse under reise.. x)

Oh well. Det ordna seg heldigvis sånn at eg ikkje trengte å dra med meg hunden denne gongen, men det er trist at det ikkje er noken som helst måte å reise ned dit som ikkje innebærer å skifte buss ørten plassar. :( Får vel begynne å gjere research på flybur som ikkje kostar skjorta... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...