Jump to content
Hundesonen.no

128 members have voted

1. 1.

• Ja
      82
    • Nei
      18
    • Nøytral
      28

Recommended Posts

For meg er der igrunn det samme. Men en løsning kunne jo vært å beholdt liker-knappen i deler av forumet, men fjernet den i diskusjonsdelene?

Jeg vil gjerne ha en liker-knapp. Men samtidig mener jeg at det bør være lov til å tenke over HVA man liker. Denne synes jeg er verdt å lese for dere som er kjappe i avtrekkeren på liker-knappen:

http://m.db.no/2012/12/11/tema/klikk/teknologi/facebook/sosiale_medier/24786547/?www=1

Jeg er igrunn nøytral, jeg liker den f.eks til innlegg med bilder eller koselige historier som jeg ikke har noe mer behov å kommentere annet en at jeg liker bildet eller historien.

Trenger den kanskje ikke i finstuen og diskusjonskjelleren? (Så sant man da ikke får masse "enig" "liker" "som jeg skulle sakt det selv" osv innlegg i debatter)

Jeg tenker som Rocket sier, at en liker knapp fjerner behovet for "enig!" innlegg i debatter.

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke helt problemet med å ha en sånn knapp heller. Hvis problemet er at folk klikker liker på ufine innlegg, så mener nå i allefall jeg at det er det ufine innlegget som må modereres bort, ikke liker knappen. Og hvis folk synes det er ubehagelig at en motdebattant får masse liker og de føler at hele sonen er på motsatt side av debatten, så kan jeg ikke tro at det er verre enn å se at alle skriver innlegg i mot uansett.

• Like 7

Forumet fortsetter under annonsen

Jeg tenker som Rocket sier, at en liker knapp fjerner behovet for "enig!" innlegg i debatter.

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke helt problemet med å ha en sånn knapp heller. Hvis problemet er at folk klikker liker på ufine innlegg, så mener nå i allefall jeg at det er det ufine innlegget som må modereres bort, ikke liker knappen. Og hvis folk synes det er ubehagelig at en motdebattant får masse liker og de føler at hele sonen er på motsatt side av debatten, så kan jeg ikke tro at det er verre enn å se at alle skriver innlegg i mot uansett.

Å trykke liker er et bevisst valg. Man har faktisk et ansvar selv om det å like noe er gjort med et tastetrykk.
  • Like 1

Liker-knappen erstatter nikking og smiling, og gjør dermed kommunikasjonen mer lik ansikt-til-ansikt-kommunikasjon. Synes jeg.

• Like 9

*nikker og smiler*

(håhå tenk så irriterende med ti sånne innlegg etter hvert "hovedinnlegg" da :P)

Men synes denne funksjonen har en megafeil da... man burde jo kunne like egne innlegg.

----------------------------------------------------------------------------------------------*Lola Pagola og en million andre liker dette*

• Like 15

*nikker og smiler*

(håhå tenk så irriterende med ti sånne innlegg etter hvert "hovedinnlegg" da :P)

Men synes denne funksjonen har en megafeil da... man burde jo kunne like egne innlegg.

----------------------------------------------------------------------------------------------*Lola Pagola og en million andre liker dette*

:yes:

Synes det er en fin funksjon for å "si" at bilder er fine eller innlegg er koselige/bra. Jeg gidder liksom ikke sitere 10 bilder iløpet av en dag, men jeg vil jo gjerne vise at jeg setter pris på alle de fine bildene/innleggene folk legger ut :)

• Like 6

Allerede nå peker det mot at folk vil ha det "slik det er". Det er det samme hver eneste gang etter slike tråder. Noen få roper høyt om at det trengs endring, mens det i bunn og grunn er slik at brorparten vil ha det som det er. Skal man da høre på de som roper høyest, eller majoriteten?

• Like 5

Emilie, selvfølgelig er det et valg man gjør når man sier seg enig eller støtter et innlegg, men hva er galt med det? Jeg synes det gjør diskusjoner mye mer ryddig at vi slipper innlegg som bare består av "enig!" eller smilefjes.

• Like 2

Allerede nå peker det mot at folk vil ha det "slik det er". Det er det samme hver eneste gang etter slike tråder. Noen få roper høyt om at det trengs endring, mens det i bunn og grunn er slik at brorparten vil ha det som det er. Skal man da høre på de som roper høyest, eller majoriteten?

Kanskje det trengs en holdningskampanje? Det er jo ikke funksjonen i seg selv som ser et problem, men "misbruk" av den. Jeg skal selv helt åpent innrømme at jeg har trykket liker på noen sleivspark her og der fordi man sitter på samme "siden" som den som slenger ut sparket og føler det er berettiget der og da. Og når man da sitter der og trykker liker så burde man kanskje tenke seg om en gang eller 10 før man liker noe, eller eventuelt fjerne "liken" sin etterpå, iom det for den andre parten i en sånn situasjon kan oppleves som mobbing. Og det vil vi jo ikke :)

• Like 4

Emilie, selvfølgelig er det et valg man gjør når man sier seg enig eller støtter et innlegg, men hva er galt med det? Jeg synes det gjør diskusjoner mye mer ryddig at vi slipper innlegg som bare består av "enig!" eller smilefjes.

Det er ikke verre enn å sette en regel om at man ikke skal skrive sånne innlegg. Har man ikke noe mer å tilføye, så kan la hver.

Det er mange forumer som har fjernet "liker"-knappen. Det er mye enklere å hive seg med i "liker-gjengen" fremfor å komme med noe fornuftig selv. Har et innlegg først blitt likt skal det mye mindre til for at nestemann trykker liker, osv. Jeg henger på en del av disse forumene der liker-knappen har blitt fjernet (eller det aldri har vært en liker-knapp), og det har ikke blitt et flust med "enig" innlegg likevel. :)

Som sakt er jeg nøytral til hva jeg ønsker. Jeg syns knappen er veldig grei å ha på bildetråder og slike ting, men syns kanskje den burde fjernes i diskusjonsdelene av forumet - der syns jeg selve innlegget skal tale for seg selv.

Ehm, nå har jeg allerede skrevet at jeg vil ha funksjonen og trykket på pollen at jeg fortsatt ønsker å ha den. Jeg var allerede tidlig ute i Hundesonen-tråden med å si at det er fint at den erstatter "amen", "enig" og "takk"-innlegg. Men det forandrer ikke det faktum at det er lov til å bruke funksjonen med vett.
  • Like 2

Synes det er en fin funksjon for å "si" at bilder er fine eller innlegg er koselige/bra. Jeg gidder liksom ikke sitere 10 bilder iløpet av en dag, men jeg vil jo gjerne vise at jeg setter pris på alle de fine bildene/innleggene folk legger ut :)

Jeg er enig med Stine:)

(kunne nøyet meg med å like innlegget, men siden det er en poll er det vel kanskje best å skrive det i klartekst)

Les retningslinjene før dere bekymrer dere for for mange "enig"innlegg.

Les retningslinjene før dere bekymrer dere for for mange "enig"innlegg.

Joda, selv om enig-poster ikke er lov, så har det alltid hatt en tendens til å dukke opp likevel. Færre av dem etter liker-knappen.

Joda, selv om enig-poster ikke er lov, så har det alltid hatt en tendens til å dukke opp likevel. Færre av dem etter liker-knappen.

Noen må være lov uansett, det er om forumet brått "flommer over" så har vi faktisk en regel fiks ferdig made for å stoppe det.

Meen er ingen som har spurt eierne av forumet om det i det heletatt er aktuelt å fjerne liker-knappen da.

• Like 1

*nikker og smiler*

:lol::lol:

Jeg sier nei til likerknapp. Synes ikke at det flommet over av "enig"-innlegg før knappen kom, og nå er det nesten ingen som gidder å komme med kommentarer til bilder eller annet, de bare trykker "like" istedenfor.

• Like 5

Jeg sier nei til likerknapp. Synes ikke at det flommet over av "enig"-innlegg før knappen kom, og nå er det nesten ingen som gidder å komme med kommentarer til bilder eller annet, de bare trykker "like" istedenfor.

Enig :aww:

• Like 2

Jeg er litt splittet. Jeg ser begge sider av saken. Jeg liker å trykke "liker" på bilder som jeg ellers ikke gidder å quote, men som jeg likevel vil vise at jeg syntes er fine, men samtidig syns jeg at det er blitt mindre quoting på bilder og annet pga liker knappen.. Nei, jeg får la noen andre bestemme denne :P

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Prøve å holde liv i dette da. 😂 
    • Takk. Skulle gjerne ha visst litt før jeg reiser dit, skal sjekke nkk. 
    • For min del har jeg ikke helse til bruks lenger, så derfor er kortisen ypperlig for meg 😍 Absolutt noe jeg vil anbefale!  I Blue merlen vi har er det trykk, og power, selfølgelig ikke like mye som i schaferen, men det er der og jeg får det jeg trenger, i f. Eks Cleo er det ikke like mye, kommer nok også litt an på individet. Men oppdrettere vetjo gjerne hva de skal se etter, og går jo litt etter hva du som eier ønsker. 😊   Jeg er all in på kortisen, og synes de er fantastiske hunder, de kan brukes, er med på det du kaster de med på, om det er spor, rundering, lydighet, fjelltur, og mine ligger gjerne flatt på sofaen om det er det som skal til.    Om du er nordpå må du gjerne komme innom oss på en kaffekopp og hilse på oss @Ravensburger 😊 Ellers finnes det grupper på Facebook, med masse flotte folk "Korthårscollie Norge" 😁
    • Jeg tenker puddel, eller kanskje dsg kan passe. Borderen har MYE jaktinstinkt og kan være en håndfull å jobbe med. Jeg har ikke inntrykk av at de er noe mykere enn schnauzerene, og det er hunder som bør brukes aktivt tenker jeg, om ikke nødvendigvis til jakt. Jacken, som du skriver, er ganske mye hund, og har mye dårlig mentalitet. Dsg kan røyte en del, korte hår som setter seg overalt. Jaktlysten varierer. Det er jo en hund som i utgangspunktet skal holde seg på/nær gården, og jeg opplever at de fleste gjør det. Men det finnes unntak som ville forsvunnet i skogen i timesvis om de fikk anledning. De er også ganske aktive som unghund, men ikke noe verre enn de andre alternativene du nevner, tenker jeg. Puddel er lettlærte og trivelige hunder som jeg har fått veldig sansen for de siste årene. Den største ulempen der er nok pelsen, som både krever stell, og kan dra med seg en del skitt og søle. Jeg tenkte faktisk litt på cocker spaniel, men pelsen der vil jo også dra med seg en del. Eller corgi. Men det kommer litt an på smak, og jeg har inntrykk av at du/dere liker terriertypen?
  • Nylig opprettede emner