Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen...


Guest Bølla
 Share

Recommended Posts

Nå modder føler de må nattestenge tråder siden de skal legge seg, så behandler de medlemmene her inne som barn som må være under oppsyn.

At det er en retningslinje klarer ikke jeg å lese meg frem til

Men så ta det opp med eierne av forumet da, er ikke verre enn det. Det er tross alt opp til dem hvordan de vil ha det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har skrevet ett innlegg der inne nå, og jeg mener det som står der. Så du, Bølla, *peke dirrende på* har hard hud! Du henger med selv så mye juling du får av og til, både av meg og andre, det står

Jeg synes det er problematisk at noens følelser teller mer enn andres og at moralpekefingeren heves umiddelbart med skadefro undertone dersom noen ikke følger "røkla", sånn at sjølsensuren er høy til

 

Men så ta det opp med eierne av forumet da, er ikke verre enn det. Det er tross alt opp til dem hvordan de vil ha det.

Om det fremkommer forbedringer etter en diskusjon, så er den naturlige tjenesteveien at mod-admin tar dette videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slette innlegg er sjelden riktig, gjør bare saken verre.

Det må du gjerne mene, vi har tidliger i tråden her fått pes for at i ikke sletter mer (nei, fremdeles ikke spydig) - alle blir faktisk ikke fornøyde, det er ikke en mulighet. Vi prøver så godt vi kan til å oppmuntre til en god tone, at retninglinjene overholdes, og når de ikke overholdes så sletter vi det vi ser behov for å slettes. Er faktisk veldig sjelden vi får tilbakemelding på at vi modererer for hardt og sletter for mye.

Jeg vet ikke hva mer jeg skal si. Vi nattestenger tråder når vi ser ting går over styr, om du har lest hele tråden så vil du jo se at nettopp det er det det klages mest på her inne, at tonen ikke er bra nok. At det ikke slås hardere ned på sarkasme, ironi, spydigheter, hersketeknikker.

Det var en flåsete kommentar av meg om at jeg håper jeg ikke angrer på at jeg lar den stå åpen - les: jeg håper folk forholder seg sivliserte selv om moderatorene har gått og lagt seg. Det kom som en direkte respons på gjentatte beskjeder om å kutte ut å kommentere modereringen som foregikk her. og faktisk forholde seg til reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha du har flere ganger nå nevnt "vi har retningslinjer vi modererer etter". Kan du linke til retningslinjene og vise hvor f.eks nattestenging av tråder er en retningslinje dere følger - det må da være det enkleste for alle så slipper det å bli så difust :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha du har flere ganger nå nevnt "vi har retningslinjer vi modererer etter". Kan du linke til retningslinjene og vise hvor f.eks nattestenging av tråder er en retningslinje dere følger - det må da være det enkleste for alle så slipper det å bli så difust :)

Det står ikke spesifisert i en retninglinje, det går vakkert inn under

§3.1

Respekter moderatorene. Disse er her for å holde orden i forumet og for å hjelpe brukerne. Dersom en tråd redigeres, stenges eller slettes så har dette en god grunn. Om du skulle være uenig i en moderators avgjørelse kan du rette din klage per e-post eller i en PM til en Administrator. Du skal IKKE starte en åpen diskusjon om dette på forumet. Klager skal begrunnes og fremlegges saklig. Eventuelle spørsmål eller kommentarer til moderatorenes jobb skal rettes per PM til administrator.

Nattestenger vi tråder så er det for å holde en bestemt tråd som vi ikke liker utviklingen til under kontroll - eksempelvis hete diskusjoner med mye personangrep og/eller andre regelbrudd. For eksempel kommentarer om moderering. Som dere helt sikkert vet så er det ikke ofte vi nattestenger tråder, men det har skjedd og kan definitivt skje igjen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slette innlegg er sjelden riktig, gjør bare saken verre.

Håper ikke du oppholder deg på kvinneguiden, da hadde du nok fått fnatt :-P

Ellers syntes jeg modereringen her inne er ok! Takhøyden er mye høyere enn der jeg er mod og da blir vurderingene brått litt vanskeligere å ta (noe jeg vet siden jeg også har hatt rommet på kg med høyere takhøyde). Modding er en drittjobb, uten tvil, selv sitter jeg 1-2 timer hver dag og leser over rommet mitt, og det er noe herk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være moderator her må være en møkkajobb, you are damned if you do and you are damned if you don't. Jeg forstår ikke klagene på moderatorene her, jeg synes de er fantastiske, tålmodige og håper de har elefanthuden på plass (kan ellers få noe av meg!).

Og så vil jeg at moderatorene husker på en ting - det er lettere å klage enn å skryte. Ser dere får pepper av noen få her i denne tråden, veldig få, mens den fornøyde (eventuelt likegyldige) brorparten sier ingenting - det må dere huske!

Vedr nattestenging av hissig-tråder, det synes jeg er helt forståelig og fornuftig. Moderatorer må få sove de også, og slike tråder kan sikkert utvikle seg til det hinsidige og da er det greit at det slettes mer eller mindre fortløpende.

:flowers:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en liten ting: liker ikke at man ikke kan kommentere når man er uenig i modereringen, det blir en knebling som jeg synes er uheldig

Jeg liker ikke at jeg må søke permisjon for en halv dag, når tannlegetimen tar en time. Men sånn er reglene på jobben min og det er èn av mange småting man bare forholder seg til. Det er da ikke rektor (moderator) som har laget reglene, han har bare et ansvar for å se til at vi følger dem.

Fin sammenlikning om jeg må si det selv :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tok litt av en vending...

Selv synes jeg moderatorene jevnt over gjør en veldig god og utakknemlig jobb. Dog vil jeg si at jeg også reagerte på at bare den ene siden i diskusjonen ble fjernet. Det kan virke som forskjellsbehanding om at som at moderatorene har valgt en side, selv om det ikke var ment slik. (På samme måte som jeg nevnte tidligere - at påpeking av ufin debatteknikk ble slått hardere ned på en ufin debatteknikk i seg selv).

Jeg bryr meg ingenting om reglene er litt strenge, om man ikke får diskutere moderatoravgjørelser i tråder eller at de nattestenges - det jeg bryr meg om er hvis det modererers på en måte som kan oppfattes som urettferdig og som forskjellsbehandling. Da får jeg en uggen følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og når man da føler at en mod-avgjørelse er guffen, så kan man ikke få ta det opp offentlig, men må diskutere videre med de som tok avgjørelsen? Om man føler seg urettferdig behandlet, så burde man ikke knebles Og det ser ikke ut som jeg er den eneste med denne tanken

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk ikke jeg med meg den diskusjonen, men om det stemmer hva folk sier, at en gikk på situasjonen, mens en gikk på person så er det helt god grunn for å rydde! Det er alltid det som er problemet og har selv blitt anklaget tusen ganger for det samme, at jeg tar innlegg fra en side. Men så fortsatt man gjør om fra det og det er dust, til du er dust så blir det slettet, enkelt og greit, og jeg håper det er slik her inne også, for er det jeg selv evt rapporterer etter :)

Ja, og når man da føler at en mod-avgjørelse er guffen, så kan man ikke få ta det opp offentlig, men må diskutere videre med de som tok avgjørelsen? Om man føler seg urettferdig behandlet, så burde man ikke knebles Og det ser ikke ut som jeg er den eneste med denne tanken

Det er vel to adminer her? Jeg ville tatt det opp med de hvis jeg følte emg urettferdig behandla hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og når man da føler at en mod-avgjørelse er guffen, så kan man ikke få ta det opp offentlig, men må diskutere videre med de som tok avgjørelsen? Om man føler seg urettferdig behandlet, så burde man ikke knebles Og det ser ikke ut som jeg er den eneste med denne tanken

Føler du at både moderatorer og admins behandler deg ufint eller knebler forumet så sender du pm til line og marius, de eier forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at både moderatorer og admins behandler deg ufint eller knebler forumet så sender du pm til line og marius, de eier forumet.

Men nå sikter sikkert Julnil til akkurat denne tråden som handler om Hundesonen og blant annet moderering. Og da blir det vel litt underlig at man ikke kan nevne noe om/komme til bunns i en konkret moderering i denne tråden, men man må ta den opp med moderator på bakrommet.

Tenker jeg at h*n mener. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på generell basis.

Om et innlegg slettes, og man ikke er enig, og kanskje synes av moderatorene har tatt side, så kan man ikke si: "hei dere andre her inne, nå driver moderatorer å sletter ting jeg skriver, mens de lar andres innlegg bli stående"

Kanskje det er en situasjon som også andre her inne finner underlig, og heller ikke er enig med moderering.

Dette kommer ikke frem noen plasser om man ikke får si det.

Det er en knebling som ikke er lov, og hvorfor er moderatorer så redd for å få protester som flere er enige i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper da virkelig ikke det blir slik at moddisene må stå skolerett hver enhver avgjørelse de tar i hver tråd det gjelder. Det bidrar neppe til bedre debatt om trådene skal spore av til diskusjoner om moderering.

Det handler ikke om å stå skolerett for enhver avgjørelse. En slik overdrivelse ødelegger sakligheten i diskusjonen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, personlig, hadde sendt moderator en melding og spurt hvorfor, hadde jeg vær uenig i avgjørselen hadde jeg spurt admin, og hadde de også kommet med et "tullesvar" hadde jeg gått til eierne, enkelt og greit! Man kan ikke bare slette innlegg på skjønn, det må jo faktisk være regelbrudd, og da skal det ikke være vanskelig og si at det og det innlegget ble slettet fordi det brøt med den og den regelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om dere noen gang blir enige om noe dere i mellom da. For nå skal det ikke slettes innlegg, ikke knebles, moderatorer skal stå skolerett og ta i mot pes fra alt og alle som er uenig, men sarkasme, ironi, og gudforby at enkelte bruker hersketeknikker bevisst - det skal det slås beinhardt ned på, og ja selvsagt, man må få lov til å ødelegge alt av diskusjoner med kverrulering på både diskusjonsteknikker og moderering. Men at tråder spores av og blir OT? Nei det er fy fy.

Ja, syns jeg det krangles over fiktive problemer. Har man problemer med moderering så sender man en pm, den får man svar på. Man må regne med at moderatorene har grunner for det de gjør, og enkelte grunner blir faktisk mellom den brukern som er moderert og moderatorteamet. Man må tåle å være uenig i moderering. Og ja, her kommer det dypt avskydde argumentet - det er faktisk frivillig å være på sonen. Det er ikke et reelt demokrati her inne, det har det aldri vært og kommer aldri til å bli. Brukerne er med og bestemmer, men brukermassen gjenspeiler at folk stort sett er fornøyde med tingenes tilstand nå. Vi prøver å rette på ting som ikke er bra nok, prøver å finne en middelvei som gjør flest mulig fornøyde. Er det ikke bra nok? Neivel - da er eiere av forumet neste plass å hendvende seg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le med en gang jeg leste: "antikt er bedre enn samlested for ekle kjerringer og sladrehøner ;)"

Åh, kjære anonyme internett-bruker. Det er så smålig og unødvendig å poste slike meldinger som om dette er fasiten, det må jo være åpenbart at sonen ikke er et slikt sted når Canis' medlemmer sakte men sikkert har forflyttet seg over hit? Det blir som å kalle en hel lærerstab megger fordi én av dem ga deg en dårlig karakter.

Lukk øynene, folkens, er ingen vits i å bry seg for mye om hva folk uten erfaring slenger ut av seg. De som elsker sonen er her, de som ikke elsker sonen er her ikke. Og hadde de vært det, hadde de kanskje hatt en annen oppfatning.

EDIT: Orket forresten ikke kaste meg på moderatorkommenteringen. Kanskje vi skulle slutte å kritisere de som faktisk gjør en innsats her inne. Alle er ikke enige om alt, finito. *fredsmegler*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om dere noen gang blir enige om noe dere i mellom da. For nå skal det ikke slettes innlegg, ikke knebles, moderatorer skal stå skolerett og ta i mot pes fra alt og alle som er uenig, men sarkasme, ironi, og gudforby at enkelte bruker hersketeknikker bevisst - det skal det slås beinhardt ned på, og ja selvsagt, man må få lov til å ødelegge alt av diskusjoner med kverrulering på både diskusjonsteknikker og moderering. Men at tråder spores av og blir OT? Nei det er fy fy.

Selvsagt blir vi ikke enige oss i mellom. Folk er forskjellige og har ulike oppfatninger om hvordan reglene bør være og hva som skal til for at et forum skal være trivelig. Da er det admins jobb å lese og ta til seg alle innspil og så sette foten ned og ta en avgjørelse basert på hva medlemmene har sagt, hva slags forum admins/eiere ønsker og hva de mener er best for forumet. Også er det moderatorene sin oppgave å håndheve disse reglene.

Man kan aldri gjøre alle til lags fordi folk er forskjellige. Derfor vil tråder som dette alltid dukke opp med jevne mellomrom. For det må være lov for medlemmene å komme med innspill, så er det opp til admin om hvilke innspill de ønsker å følge opp eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...