Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen...


Guest Bølla
 Share

Recommended Posts

Det at DU alltid må trekke fram hersketeknikk- og stråmannargumentet i nesten enhver diskusjon, vil jo ikke nødvendigvis si at det er det som er problemet i diskusjonen? Det er vel bare DIN tolkning av det. Og siden det stort sett bare er du som gjør det, så sier det meg at det kanskje ikke er et reelt problem for andre enn deg?

For det første så er det en overdrivelse at jeg "alltid" må trekke frem hersketeknikk- og stråmannargument i "nesten enhver diskusjon". (Jeg hadde virkelig satt så stor pris på om vi kunne diskutere uten å overdrive).

For det andre, hvis du leser hele denne tråden, samt de andre trådene som er laget om tilsvarende emner, så er dette ikke noe som bare jeg reagerer på.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har skrevet ett innlegg der inne nå, og jeg mener det som står der. Så du, Bølla, *peke dirrende på* har hard hud! Du henger med selv så mye juling du får av og til, både av meg og andre, det står

Jeg synes det er problematisk at noens følelser teller mer enn andres og at moralpekefingeren heves umiddelbart med skadefro undertone dersom noen ikke følger "røkla", sånn at sjølsensuren er høy til

Det at DU alltid må trekke fram hersketeknikk- og stråmannargumentet i nesten enhver diskusjon, vil jo ikke nødvendigvis si at det er det som er problemet i diskusjonen? Det er vel bare DIN tolkning av det. Og siden det stort sett bare er du som gjør det, så sier det meg at det kanskje ikke er et reelt problem for andre enn deg? 

Er ikke bare Tabris sin mening, er flere her som backer opp det h*n sier

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det en overdrivelse at jeg "alltid" må trekke frem hersketeknikk- og stråmannargument i "nesten enhver diskusjon". (Jeg hadde virkelig satt så stor pris på om vi kunne diskutere uten å overdrive).

For det andre, hvis du leser hele denne tråden, samt de andre trådene som er laget om tilsvarende emner, så er dette ikke noe som bare jeg reagerer på.

Nei, JEG oppfatter det ikke som noen overdrivelse når jeg hevder at du stort sett alltid drar fram det kortet. Du har åpenbart en veldig lav terskel for å dra det fram. Det er MIN mening, at du er uenig, får være din sak. At noen andre har hengt seg på deg og også ynder å dra dette kortet, tror jeg du også må ta på din kappe. Før du begynte å bruke det argumentet, var det faktisk aldri noe problem.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak er å tenke det iblant, men det er noe annet enn å dra det kortet fram gang etter gang etter gang.

Det sier jo litt om at den type dårlig debatteknikk blir brukt gang etter gang etter gang. For meg er det vel så ødeleggende for debatten som at dette blir påpekt.

Men som sagt, dette har vi vel vært gjennom tidligere i denne tråden, så nå er vi vel på runddans på mye av det same. Noen reagerer på dårlig debatteknikk, noen gjør ikke. Nå skal jeg følge Idas råd og gå ut med et par venninner og ta noen øl. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke en viss prosentsats av sonen som må skrive innlegg i en tråd for at den skal bli reell?

På en måte, jo. Ikke for at tråden skal bli reell, men det viser mer hvorvidt problemet egentlig er så reellt. Eller, ordene "utbredt" og "alvorlig" er vel mer passende. For det er faktisk sånn at det later til at flesteparten er fornøyde sånn det er.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Resultatet av forrige runddans ble ihvertfall at jeg ikke gidder å skrive så mye i diskusjoner lengre. Så denne tråden er heftig "prevensjon" for min del. Men siden jeg er blant de som snakker rett fra levra, så blir det ikke noe tap for enkelt medlemmer.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet av forrige runddans ble ihvertfall at jeg ikke gidder å skrive så mye i diskusjoner lengre. Så denne tråden er heftig "prevensjon" for min del. Men siden jeg er blant de som snakker rett fra levra, så blir det ikke noe tap for enkelt medlemmer.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Er det samme jeg gjør nå..

Mange av de som klager på dårlig miljø i denne tråden gjør at jeg forlater diskusjoner med en gang de blir deltagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke jeg skulle si så mye jeg, men dette tar kaka. Hva i all verden snakker du om? Tror du får komme med noen eksempler, slik at sånne som meg virkelig forstår hva du mener. Inntil videre forbeholder jeg meg retten til å like (som ofte er en måte å si at jeg er enig) hva jeg vil. Er det virkelig all denne sutringa nødvendig? Gå en tur, si noe hyggelig til noen eller bestem deg for å selv svare andre slik du ønsker å få svar selv.

Dette sier jeg.

Amen. Det er synd når et forsøk på å ta opp noe som flere ser på som et problem blir omtalt og avfeid som "sutring" og "gnåling". Hersketeknikk i praksis.

Du hopper over å sitere meg, men siterer en som av en eller annen grunn snakker for deg (stråmann?). Så svarer du ikke på det jeg spør om, men avfeier igrunnen innlegget med å kalle det "hersketeknikk". Det er vel den ypperste av hersketeknikkene, som blant annet flere politikere bruker. Svarer på noe annet enn det de blir spurt om.

Jeg ser også at noen er voldsomt aktive i tråder der de kan klage og mase om moderering og hvor slemme noen er mot de andre som bare er snille, men i tråder der det forventes en smule faglig integritet og innsikt, er de totalt fraværende. Er det skummelt å stå for noe på egne bein, men deilig å hive seg på sånt surr som dette? For dere ser vel hvem som driver heksejakt nå?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet av forrige runddans ble ihvertfall at jeg ikke gidder å skrive så mye i diskusjoner lengre. Så denne tråden er heftig "prevensjon" for min del. Men siden jeg er blant de som snakker rett fra levra, så blir det ikke noe tap for enkelt medlemmer.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Det gjelder flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet av forrige runddans ble ihvertfall at jeg ikke gidder å skrive så mye i diskusjoner lengre. Så denne tråden er heftig "prevensjon" for min del. Men siden jeg er blant de som snakker rett fra levra, så blir det ikke noe tap for enkelt medlemmer.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Jeg synes det er veldig synd at du og flere føler det sånn, og også dersom du føler deg truffet. Det er problemet med å ikke nevne navn .. da er det fort gjort å ta ting til seg som ikke gjelder en selv, eller ta ting verre enn de var ment. At du som snakker "rett fra levra" er et kvalitetstegn for meg .. kanskje fordi jeg gjør det selv også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt tåler jeg det. Når man bruker sarkasme, er man selvsagt en mobber. Tør man si sin mening, samme hvor mange som er uenig, så er man en mobber. Så hei, jeg heter 2ne og jeg er et ondskapsfullt menneske.

Særlig om vi er uenige. Jeg er ganske kjekk å ha når vi er enige, for da tør jeg si det du ikke tør.

Jeg tør å si akkurat hva jeg vil, men jeg sliter sikkert med å få sagt det så godt som for eksempel du. Ærlig sak det vel. Jeg synes du har en særdeles god skriftelig formuleringsevne. Selv om jeg ikke er enig i alt du skriver, så ser jeg tydelig at det "fenger" godt i språket. Kanskje kan dette alene være irriterende (frustrerende?) hvis en diskuterer skriftelig om noe som en har latt seg rive med i?

------------------------

Edit. Nå skal det også sies at jeg ikke har fått med meg noe om slemme hersketeknikker og dårlig miljø på sonen. Jeg leser om det i denne tråden, og her merker jeg at det er surt nå :(

Edit 2. Egentlig burde jeg jo bare holde kjeft siden jeg ikke har opplevd nettopp dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle laget en poll på akkurat det spørsmålet! :)

Men det er uansett vanskelig og moderere etter, fordi folk har forskjellige definisjoner på hva høy og lav takhøyde er. Noen er veldig vare, andre har elefanthud også har man alt midt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier jeg.

Du hopper over å sitere meg, men siterer en som av en eller annen grunn snakker for deg (stråmann?). Så svarer du ikke på det jeg spør om, men avfeier igrunnen innlegget med å kalle det "hersketeknikk". Det er vel den ypperste av hersketeknikkene, som blant annet flere politikere bruker. Svarer på noe annet enn det de blir spurt om.

Jeg ser også at noen er voldsomt aktive i tråder der de kan klage og mase om moderering og hvor slemme noen er mot de andre som bare er snille, men i tråder der det forventes en smule faglig integritet og innsikt, er de totalt fraværende. Er det skummelt å stå for noe på egne bein, men deilig å hive seg på sånt surr som dette? For dere ser vel hvem som driver heksejakt nå?

Hvordan tror du Tabris føler seg nå, som du, Mari, Siri og flere har hengt henne ut som en sutrekjerring som i hver eneste debatt tydeligvis, i følge dere, "alltid må trekke fram hersketeknikk- og stråmannargumentet"? Hun framstilles som om hun er helt alene om å synes folk er kjipe, og så snur dere det til at egentlig så er hun den kjipe. Og så skal alt være sånn som før. Sånn apropo dere som er så snille og skinnhellige. Jeg synes det er skikkelig rektalt å angripe Tabris på denne måten. Selv om flere er enig med henne og ikke minst det har vært gode poenger som flere litt sånn motvillig innerst inne er enige i. Allikevel skal hun fullstendig undergraves nå. Skikkelig rektalt, som nevnt. Men det er nå bare meg. Og siden det er så hipt å snakke rett fra levra så gjør jeg også det, nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er uansett vanskelig og moderere etter, fordi folk har forskjellige definisjoner på hva høy og lav takhøyde er. Noen er veldig vare, andre har elefanthud også har man alt midt i mellom.

Ja tanken var at man har noen relativt tydelige svaralternativer, ikke i kategorien

- ja

-nei

-vet ikke

_______________________

Ellers støtter jeg det som flere andre nevner ang "prevansjonstråder", sonentiden min har blitt kraftig kortet ned den siste tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å understreke det med en gang, fra et moderatorsperspektiv så er det ikke kun Tabris som klager over tonen på forumet, selv om det er hun som snakker høyest i denne tråden. Jeg nekter å tro at dere "gamle travere" lar dere pelle på nesa av én eneste bruker., sorry mac - den kjøper jeg ikke.

Alle brukere som har noe positivt å tilføre sonen er verdifulle brukere. Akkurat nå skulle jeg ønske alle tenkte litt mer på det, vi ønsker både nye og gamle brukere, med eller uten elefanthud, og vi PRØVER som moderatorer, å finne den gylne middelvei, men helt ærlig så hjelper ikke slike tråder en dritt. Det forsurer forumet mer enn det gir oss innspill til å tenke nytt og anderledes.

Jeg tror vi må finne en ny måte å få tilbakemeldinger på med gjevne mellomrom, som ikke skaper 2 sider med fornuftige forslag og inspill og 12 sider med "min pappa er sterkere enn din pappa".

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo en poll etter en av disse trådene - var det i fjor?

Edit: http://hundesonen.no/forum/topic/69912-hva-syntes-du-om-hundesonen/?hl=+poll%20+trives

Hadde helt glemt den! Noe sånt jeg mente ja :)

@raksha

Det er jo nettopp det du skriver som flere poengterer. At det slettes ikke handler om enkeltpersoner/medlemmer, men om "muggetråder" som feks denne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives godt her jeg, selv om jeg ikke skriver så mye. Mange fine og lærerike tråder og diskusjoner! Eneste som plager meg til tider er at ofte i debatter blir man opphengt i enkeltord, som skal kveruleres over. Uten at det egentlig fører noe særlig til debatten, og det blir tatt litt ut av kontekst. Mange som gjerne kunne lagt litt godvilje til når de leser, ikke gjøre alt så vanskelig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo en poll etter en av disse trådene - var det i fjor?

 

Edit: http://hundesonen.no/forum/topic/69912-hva-syntes-du-om-hundesonen/?hl=+poll%20+trives

Omtrent samme innhold år etter år?

Lar man bare trådene dø ut, for så igjen å vente til neste oppbluss?

Hva med å bare slutte å være spydige, om man spør fordi man vil sette noen fast, så vær ærlig på det da.

Om man spør for å poengtere at motparten har tatt feil, så si nå heller det da.

Få bort spydigheten, og 70 % av problemet er løst

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent samme innhold år etter år?

Lar man bare trådene dø ut, for så igjen å vente til neste oppbluss?

Hva med å bare slutte å være spydige, om man spør fordi man vil sette noen fast, så vær ærlig på det da.

Om man spør for å poengtere at motparten har tatt feil, så si nå heller det da.

Få bort spydigheten, og 70 % av problemet er løst

Men hvilket problem? Skal man se på tidligere avstemninger er det svært få som vil ha noe endret.

Skal man høre på mindretallet da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du Tabris føler seg nå, som du, Mari, Siri og flere har hengt henne ut som en sutrekjerring som i hver eneste debatt tydeligvis, i følge dere, "alltid må trekke fram hersketeknikk- og stråmannargumentet"? Hun framstilles som om hun er helt alene om å synes folk er kjipe, og så snur dere det til at egentlig så er hun den kjipe. Og så skal alt være sånn som før. Sånn apropo dere som er så snille og skinnhellige. Jeg synes det er skikkelig rektalt å angripe Tabris på denne måten. Selv om flere er enig med henne og ikke minst det har vært gode poenger som flere litt sånn motvillig innerst inne er enige i. Allikevel skal hun fullstendig undergraves nå. Skikkelig rektalt, som nevnt. Men det er nå bare meg. Og siden det er så hipt å snakke rett fra levra så gjør jeg også det, nå :)

Jeg kan ikke svare på andres vegne. Det var faktisk Tabris som beskyldte meg for å bruke hersketeknikk og da jeg viste til hvordan hun selv brukte hersketeknikk, sluttet hun å svare meg, men i stedet er dere et par andre som har gjort det på hennes vegne. Så jeg vet ikke hvordan hun føler seg, for det har hun ikke sagt noe om. Men siden hun beskylder meg for å bruke hersketeknikk, regner jeg med at hun tåler å få det samme tilbake.

Siden hun også lar et par andre snakke for seg, regner jeg også med at hun tåler å bli minnet på at hun tidligere har kritisert bruk av stråmenn. Det er gjerne slik at når man bruker større ord enn man kan stå for, så kommer de i retur og biter en i rompa.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...