Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeis


Martesofie
 Share

Recommended Posts

Heihei!
Nå i varmen er det jo ikke alltid hundene får i seg nok væske. Han her elsker isbiter, men nå satte jeg nettopp inn to kopper med hundeis som han skal få med en kompis imorgen :) Det vi fylte med var:

-Bringebær

-Agurk

-Litt hundegodt

-Leverpostei

-Mais

-Maiskraft

-Ost

-Strøssel fra hundegodt posen (altså det som pleier å ligge nederst i hundegodt posene, som er små korn på en måte)

-Isbiter (for at alt skal havne litt gjevnt oppi)

-Vann

Nå venter vi spent på at det skal fryse og at han og kompisen skal få kose seg i denne varmen :D

post-13307-0-11679600-1406648979_thumb.j

-Hva er din oppskrift på hundeis hvis du gir dem? :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Min oppskrift på hundeis i varmen: Rent stykke kjøtt/fisk, med eller uten bein, rett fra fryseren med bare en kjapp skylling i lunkent vann, slengt ut på terrassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vann, leverpostei og godbiter/tørrfôr

Lurt å bruke isbiter, det tenkte ikke jeg på, så frøs det i flere lag så ikke alt skulle havne på bunnen og på toppen. Har ikke lagd i år, men det burde jeg jo absolutt ha gjort... *fikse*

Casper-spiser-is-2012-07-25-007.jpg

Casper-spiser-is-2012-07-25-020.jpg

http://lolapagola.com/is-a-la-casper/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosne fiskeboller ("suppeboller") går det på her i gården, og de settes det stor pris på om jeg tolker Nicki rett :)

Frosne, rå kyllingklubber også en gang i blandt, men da går det inn i forings-regnskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppskrift på hundeis i varmen: Rent stykke kjøtt/fisk, med eller uten bein, rett fra fryseren med bare en kjapp skylling i lunkent vann, slengt ut på terrassen. :)

Hmm dette vil jeg gjerne prøve.. :) Er det helt rått og tror du en valpemage tåler det? Han her tåler det aller aller meste, og har hatt helt fin mage siden han kom :)

Jeg pleier stort sett å gjøre det veldig enkelt... Skjærer opp skinke, kylling eller annet type kjøtt i bittesmå biter, fordeler i isbitformer og fyller på med vann :)

Det pleier egentlig vi og gjøre og! Men prøvde denne gangen å bare slenge oppi alt jeg fant :D

Du har en heldig hund :)

Jeg gir halvfrosne andehalser, oksehalebiter, kylling, utvannet V&H i kong og så videre. Drikker godt av seg selv, heldigvis.

Hehe, han har det ikke vondt i hvertfall! :D Må prøve ut andehals, hørt okse ikke er så bra for valpemage? :D Også må vi prøve ut V&H :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vann, leverpostei og godbiter/tørrfôr

Lurt å bruke isbiter, det tenkte ikke jeg på, så frøs det i flere lag så ikke alt skulle havne på bunnen og på toppen. Har ikke lagd i år, men det burde jeg jo absolutt ha gjort... *fikse*

Casper-spiser-is-2012-07-25-007.jpg

Casper-spiser-is-2012-07-25-020.jpg

http://lolapagola.com/is-a-la-casper/

Så fin hunden din er :D Ja, har pleid å bare ende oppe med å få alt på bunnen jeg, men leste tipset om isbiter og det måtte prøves :D Godbitene ligger nå fint strødd på flere plasser :)

Koda får frosne nakkekoteletter og vanlige isbiter, da koser han seg :ahappy:

Hmm nakkekoteletter må prøves :)

Frosne fiskeboller ("suppeboller") går det på her i gården, og de settes det stor pris på om jeg tolker Nicki rett :)

Frosne, rå kyllingklubber også en gang i blandt, men da går det inn i forings-regnskapet...

Fiskeboller har jeg faktisk ikke tenkt på å frosse ned til han, men det bør jeg prøve i hans neste is kanskje :ahappy:

Jeg tiner ikke mush - kulene hennes :)

Smart :D

First price kattemat i de små boksene til 2,90, heves i frysern og gis ved behov ;)

Åh det bør prøves, ikke tenkt på at man kan fryse de. Er jo kjempe smart :D

Vannet som er igjen fra koking av lever går i isbitpose eller små klosser som brukes gjennom tidene, spesielt nå i varmen. Ellers så får han somregel ca 500gr-1kg fryst V&H og litt vanlige isbiter om nødvendig :)

Vår får også litt vanligeisbiter og isbiter med bare smakstilsettninger som kraft etc. til vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

@Martesofie Jada, men ville ikke gitt et stort stykke kjøtt første gang det ble servert noe rått, men tatt overgangen til et måltid mer gradvis. :) Og ikke så mye fett med en gang om han ikke er vant til det. Jeg gir kun dette (kjøtt + litt bein og litt organer), men pleier egentlig ikke å gi det fryst, men gjort det i det siste da det har vært så varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Martesofie Jada, men ville ikke gitt et stort stykke kjøtt første gang det ble servert noe rått, men tatt overgangen til et måltid mer gradvis. :) Og ikke så mye fett med en gang om han ikke er vant til det. Jeg gir kun dette (kjøtt + litt bein og litt organer), men pleier egentlig ikke å gi det fryst, men gjort det i det siste da det har vært så varmt.

@havanaiselove Ok :D Da skal jeg prøve å gi han littegrann en dag:)

Fyller utspiste margbein med v&h og fryser dem.

Smart :o ikke tenkt på:)

Jeg blander ut matyoghurt med vann og fryser i pizzasausbokser!

tumblr_mnd0f2t2481qi34ygo1_1280.jpg

feat. blåbær og pølsebiter

Yoghurt har vi tenkt til å prøve og :) Bær og pølse er stor favoritt her og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig har vi vært kjedelige - Ozu har så langt bare fått rene isbiter, frossen kong med V&H samt noen frosne kyllingvinger i varmen. Det er først og fremst fordi vi ikke har noen egen hage, så vi kan ikke bare kaste ham ut med en stor skål is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder blir ikke dårlige av å spise det frossent? Lurt på om jeg skal fryse ned utvannet vomoghundemat og gi til Balder, men både mamma pg pappa mener det overhode ikke er bra for hunder å spise det frossent, men vi mennesker spiser jo is og ammet frossent så skjønner det ikke helt :icon_confused:

Begge er leger så de kan jo mer om det en meg, men så veldig farlig kan det vel ikke være? Virker jo utrlig lurt. Måtte bare spørre folk her har nok mye mer kunnskap om det en jeg selv har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...