Gå til innhold
Hundesonen.no

Damir og Iraia - Dogo Canario

Recommended Posts

Hvis det er ønskelig å diskutere kuperte hunder er det bare å lage en egen tråd om temaet.. :) Er ikke for kupering selv men nå bor jeg med disse to og de er fine hunder selv om de ikke har ører og jeg vil gjerne vise de frem som alle andre på sonen. Ønsker ikke at denne tråden skal bli et sted for å diskutere kupering av hund. Er ikke derfor jeg lagde tråden..

• Like 15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han brukte vaier på burak tidligere, men han fikk sår av den en gang så han er litt tryggere med kjettingen. Håper ikke kjettingen ryker!

Båttau blir tygd over på ca to sekunder her. :lol:

Ja, det er noen kjekke gutter! :D

Er ikke mine, men bor med de og de er jo en del av familien. Har flytta inn hos kjæresten, og de bodde her :lol:

Ja de bjeffer. De passer på hus og hage og bjeffer når uvedkommende kommer. Grove i måla, så høres godt. Bor på landet så naboer er heldigvis ikke plaga av det. Er vel mulig å begrense, hvis man vil det, men disse her to har ihvertfall godt vaktinstinkt og de virker hakket mer heftig enn de norske DC jeg har møtt.

Må si at jeg ønsker meg en vakt hund! Disse er da aldeles NYDELIGE!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si at jeg ønsker meg en vakt hund! Disse er da aldeles NYDELIGE!

Fine hunder men overhode ikke noe jeg ville anbefalt til alle og enhver. Er mye hund, og stor hund. Man vil ikke ha en DC på 55kg uten folkeskikk og riktig oppdragelse.
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tre uker har vi gått fra tre til en hund. Så nå har vi dessverre bare Damir igjen.

Så han blir alene-hund en liten stund, ihvertfall frem til sommeren når skal vi hente en valp.

Veldig rart å bare ha Damir igjen, men han ser ikke problemet med å ha lekene sine i fred og få all oppmerksomhet. :)

11324_10152691616966411_3748828708308145

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tre uker har vi gått fra tre til en hund. Så nå har vi dessverre bare Damir igjen.

Så han blir alene-hund en liten stund, ihvertfall frem til sommeren når skal vi hente en valp.

Veldig rart å bare ha Damir igjen, men han ser ikke problemet med å ha lekene sine i fred og få all oppmerksomhet. :)

11324_10152691616966411_3748828708308145

Nydelig! Leste hva som skjedde med Ozzy, :hug: Hva har skjedd med Burak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Nydelig! Leste hva som skjedde med Ozzy, :hug: Hva har skjedd med Burak?

Litt komplisert, kan sende på PM hvis du ønsker men vil ikke legge det ut her. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Yellow

Huffda :hug: Godt at Damir tar det bra i det minste.

Men det går bra med Burak, han er ikke død, eller? (Ble veldig nysgjerrig selv, men du behøver jo ikke svare her/på PM om du ikke vil).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsjda, trist lesing :hug:

Han får kose seg sammen med dere frem til en ny solstråle kommer! Hvilken rase er den fremtidige valpen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsjda, trist lesing :hug:

Han får kose seg sammen med dere frem til en ny solstråle kommer! Hvilken rase er den fremtidige valpen? :)

Blir en DC til, fra samme oppdrett som Burak og Damir. Rørlegger'n har planlagt hu lenge, så jeg får bare vente med en valp som jeg vil ha. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da, det var leit at hundeflokken har blitt så redusert på så kort tid :console:

Ja, det er veldig trist. Mista hver vår.. Men vi får trøste oss med at vi ihvertfall har Damir :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer! Er så trist når disse flotte firbeinte tar farvel :icon_cry:

Godt dere kan kose dere med Damir :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer! Er så trist når disse flotte firbeinte tar farvel :icon_cry:

Godt dere kan kose dere med Damir :)

Det er veldig trist, men det hjelper å ha han lille igjen. :) Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fine de var. Trist at dere måtte avlive den ene. Den mørke var veldig pen! Hvilke linjer er de fra? Hva er stamtavlenabnet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er fra mangobull i Romania. :) stamtavlenavnet har jeg ikke foran meg. De hadde samme mor men forskjellig far

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan går det med han? Hvor gammel er han nå? 
    • Jeg har shoppa baller til Cyan til trening  Den grønne kommer jeg til å flette tau til, utrolig holdbare baller selv om de er myke. Kjøpte to av denne for å øve på slipp
      De siste to her lyser i mørket. Den første har jeg en av fra før av, den er helt genial når det blir mørkt ute
      Tidligere i uka kjøpte jeg valpesele fra Rukka til minien
    • Etter min erfaring er det ihvertfall vanlig med en rød ring /strek rundt der flotten var. En kul/hevelse etc akkurat der den satt og ring litt utenfor selve bittet. 
    • Hvis dere googler spansk vannhund på norsk så er nesten alle korte klipte. Googler du spanish water dog så er nesten alle langhårete. Er det noen forskjell? Kan man ha en langhåret spansk vannhund som ikke ødelegger pelsen? Og bare klippe med saks i tuppene sånn at ikke pelse blir altfor lang. Kan den være feks. 10 cm hele tiden? Man skal vell ikke børste den pelsen med børste tror jeg?
    • Vi har kost oss med den første uka med Cyan i hus. Vi hadde litt innkjøringsutfordringer helt i starten, men det løste seg innen et døgn. Nå fungerer alle veldig fint sammen   Hovedutfordringen var Blitz, pga. litt uheldig første møte, men det løste seg som sagt fort, og dagen etterpå var minsten akseptert Cyan har en kjempefin avknapp, og med litt tilrettelegging (les fjerne kjekke voksne hunder å terge), så legger hun seg ned og sover for egen maskin når hun er trøtt. Ute på tur er hun veldig lett å få kontakt med, selv om verden er utrolig spennende.  Vi har begynt med litt lett trening. Inne trener vi på kontakt, håndtarget og vi har begynt å legge på kommando på "sitt". Ute hilser vi på folk når de vil de, hvis ikke så trener vi passering på det vi måtte møte av folk og hunder for å forebygge brøleape-tendenser som ikke er så ukjent hos schäfer  Hun er har funnet stemmen sin, og i dag måtte hun boffe litt når sambo kom hjem etter å ha vært ute en stund. Bil i oppkjørselen og at noen gikk inn døra nede måtte vi si i fra om. Så da trente vi litt på det også slik at vi forhåpentligvis ikke får en bjeffekonsert uten like bare noen tar i døra  Vi prøver hvert fall, så får vi se hvordan det går . Hovedfokuset om dagen er å få gode rutiner på hverdagslydigheten i første omgang. Det er viktigere enn lydighetsøvelser, selv om det blir tid til litt av det også innimellom. I tillegg til sosialisering og miljøtrening. Fremmede hunder er litt skumle enda, men hun er en tøff frøken, så selv om det er litt ekkelt og hun trekker seg litt, så går hun på igjen for å undersøke likevel. Håper at med litt målrettet og gode møter så vil det komme seg Hun er veldig flink til å gå tilbake og undersøke om hun skvetter av noe! Noen halvdårlige mobilbilder: Vi har vært på schäferhundklubben og sett på ferdselsprøve Det var mye spennende å følge med på og kule mennesker å hilse på!
      Vi har truffet andre hunder! Prøver å få til noen møter hver dag med nye hunder.
      Vi har sjekka ut nabolaget:
      Vi har vært på besøk hos dyrlegen, bare for gøy
      Hos dyrlegen tok hun en dupp mens jeg og veterinæren tok en kopp kaffe sammen.
      Vi har debutert som butikktyv på dyrebutikken, og fikk beskjed av de ansatte om at vi bare måtte komme og stjele igjen snart
      Selvutnevnt kjøkkenassistent  
      Og ellers så foregår de fleste måltider i form av godbitsøk, både alene og sammen med resten av gjengen
  • Nylig opprettede emner