Gå til innhold
Hundesonen.no

Ransäter 26/7-14


Monab88
 Share

Recommended Posts

Flere som var i Sverige i helgen?

Vi reiste for å prøve å få det svenske certet på Jäger og hadde litt håp når det bare var 26 bernere påmeldt.

Vi var først inne og vant åpenklassen med CK, og inn i beste hannhundklasse gikk det hele veien - beste hannhund med CERT, CACIB, CHAMPIONAT og til slutt ble han også BIR! :D:banana:

Kritikken hans:

"Høgklassig. Vakker velbygd. Utmerket hode. Utmerket nakke og overlinje. Flott tilbakelagt front. Utmerket bakstell. Velutviklet kropp. Særskilt bra rasetypiske rørelser. Høgsta kvalitet!"

10549961_10152567542735225_1120394512943

Stilte også Nora som vant juniorklassen med ck og ble 2. beste tispe med res.cert, og Bella vant veteranklassen og ble BIR veteran :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! :D :D

Pim stilte i champion klasse. 10 voksne basenjier deltok, og Pim ble beste tispe, BIR med CERT og CACIB og ble dermed også SVENSK CHAMPION! Vi orket ikke å bli til gruppa, varmen var helt drøy og jeg hadde 6 timer å vente!

Kritikken for dommer Iuza Beradze:

"Correct silhuette. Very correct angulation. Strong back, deep chest. Correct expression and temperament. "

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis @Monab88 og @Benedicte!

Dro selv til Ransäter med Mackenzie, som ble NUCh på NKK Bø og ikke har vært stilt siden. Tenkte å driste oss på CACIBet, men var litt bekymret da ALL underulla hang løst 3 cm fra huden. Heldigvis gikk det fint. Ikke bare ble det CACIB, men beste tispe og BIR! Kullbroren ble BIM med CACIB. 20 påmeldte. Dommer var Suncica Lazic, Serbia. Det var så varmt at vi ikke ble igjen til gruppa.

10494817_10153118503246111_3234806453077

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med utstillingen på lørdag, selv om jeg ikke kom hjem med titler eller fryktelig gode plasseringer. For det første var det et veldig hyggelig sted, fine omgivelser til utstillingen, rolig og fredelig og GOD plass rundt ringen (iallefall den vi var i). For det andre var dommeren superhyggelig, og det er jo med på å gjøre opplevelsen god.

Jeg stilte Robert selv. Det har jeg gjort én gang før og det gikk bare ikke. Han var helt 100% propell og ville hverken stå på bordet ordentlig (ville klatre på skulderen min i stedet) og ville på ingen måte trave. Det var rett og slett katastrofe. Men på lørdag tenkte jeg jeg skulle prøve igjen, for vi fikk det til greit da vi øvde litt før vi skulle i ringen.. Og tror dere ikke vi klarte det sammen?! Jeg holdt nervene i sjakk og hadde fullt fokus på ham og vi jobbet godt sammen. Det er fortsatt mye trening igjen før han er en utstillingshund, men vi er på god vei :) Han fikk excellent og ble plassert som nr. 3 av 3 i åpen klasse. Men jeg er så fornøyd med at vi klarte utstillingen uten å være krakilsk og propell at det bare er littegranne irriterende at han ikke fikk CK, for han fikk en utmerket kritikk.

Jesper var alene i unghundklassen og fikk excellent med CK. Han ble til slutt plassert som nr. 3 av hannene, med reserve-CERT. Det er en plassering jeg er fornøyd med av lille gullet mitt :)

Oppdretters egenproduserte tispe ble BIR og fikk CERT, så nå er hun nordisk champion :D Jeg stilte også en av tispene deres til 2. plass og reserve-CERT. Det var stas :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...