Gå til innhold
Hundesonen.no

STOR edderkopp… I Sverige.


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du trenger ikke bikkje når du har den. Kjøp en sele og gå tur med den. Blir den nye bestevennen din

Ingen har overlevd å møte en så de kan fortelle det til noen....

Jeg regnet med at de som hadde så stor edderkoppfobi at de ikke ville tåle et bilde eller to, neppe ville gå inn i en tråd med tittelen "STOR edderkopp". Dessuten så fikk du jo svar på det du lur

Posted Images

@Puttiva jeg hadde antageligvis dødd dersom det hadde skjedd med meg :frantics::frantics:

Jeg er hysterisk redd edderkopper, og blir kvalm og kaldsvetter dersom de er borti meg eller ved tanken på at de kunne vært borti meg :x

Våkner ofte opp hylende og helt svett fordi jeg drømte at det var edderkopper rundt meg. Ikke helt sjelden har gubben fått seg en på trynet fordi jeg i ørska har dratt til han i den tro at han er en edderkopp :fear:

Men høyhest er helt greit, de er jo nesten litt søte :P (aner ikke hva dere kaller dem, men på Hemnes heter de høyhest :sleep: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men høyhest er helt greit, de er jo nesten litt søte :P (aner ikke hva dere kaller dem, men på Hemnes heter de høyhest :sleep: )

Mener du stankelben eller spindelkjerring tro? Når jeg googla, kom det opp begge deler :P Den med vinger eller den uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyhest er iallefall i nord-norge de MED vinger. De er ekle-ish, men takler de.

Har (HELDIGVIS) ikke sett flere monsterspideys. Bare en håndfull stankelbein (de som er små runde og brune i kroppen, men med meterlange tynne ekle bein).

Men nå er det edderkopp-barn på soverommet…. :cry: Og mannen bare dro på jobb uten å take care of it. ****. Jeg prokrastinerer kvelden og vil egentlig ikke inn og støvsuge driten. Kanskje jeg bare sover på soffaen i stua :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyhest er iallefall i nord-norge de MED vinger. De er ekle-ish, men takler de.

Har (HELDIGVIS) ikke sett flere monsterspideys. Bare en håndfull stankelbein (de som er små runde og brune i kroppen, men med meterlange tynne ekle bein).

Men nå er det edderkopp-barn på soverommet…. :cry: Og mannen bare dro på jobb uten å take care of it. ****. Jeg prokrastinerer kvelden og vil egentlig ikke inn og støvsuge driten. Kanskje jeg bare sover på soffaen i stua :ermm:

Stankelbein biter HARDT (minne fra da jeg var 6 år, så det må være sant) :|

De med vinger kaller vi langbein.. lol :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyhest er iallefall i nord-norge de MED vinger. De er ekle-ish, men takler de.

Har (HELDIGVIS) ikke sett flere monsterspideys. Bare en håndfull stankelbein (de som er små runde og brune i kroppen, men med meterlange tynne ekle bein).

Men nå er det edderkopp-barn på soverommet…. :cry: Og mannen bare dro på jobb uten å take care of it. ****. Jeg prokrastinerer kvelden og vil egentlig ikke inn og støvsuge driten. Kanskje jeg bare sover på soffaen i stua :ermm:

Neeei... De heter spindelkjerring der jeg kommer fra, mens de med vinger er stankelben! Confusing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer redd for stankelbein (de med vinger) enn jeg er for edderkopper, selv om jeg er livredd dem også. For stankelbein kan FLY. Ser jeg en edderkopp så har jeg litt kontroll på hvor den er og kan flytte meg. Men stankelbein flyr og er helt uten kontroll, de kan fly rett i ansiktet på deg om så var (ja, det har skjedd).

Blir uvel bare jeg skriver dette. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har kjelleren full av sånne supersøte sjarmtroll av noen edderkopper. Første gangen jeg så en fikk jeg hetta, den løp over gulvet og forsøkte å gjemme seg bak benet på salongbordet, den stakk ut på begge sider. Den ble støvsugd opp - med en litt ekkel schwopp lyd - jeg vurderte å kaste støvsugeren, stappa imidlertid papir i tuten på den.
Neste mann for oppover veggen og stoppet i øyehøyde mens jeg satt ved pc'en og redigerte bilder - den var enda større og jeg trodde et øyeblikk at den ville være for stor til støvsugeren, men det gikk - da fikk støvsugeren stå ute i kulda i ett par timer..... - pluss papir i tuten.

Nå har jeg fransk bulldog som fikser biffen, men jeg trekker beina opp i sofaen når Noah begynner å knurre på gulvet og hiver seg opp i sofaen. Da VEIT jeg at det kommer en trampende, det gjør frallen også for den blir sånn "hvor, hvor, hvor er den" - og så har de en liten kamp....... Noah ble bitt av en av de to første - da var han valp, og han er redd edderkopper - man skal ikke være sint på Noaher nemlig, det er skummelt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer redd for stankelbein (de med vinger) enn jeg er for edderkopper, selv om jeg er livredd dem også. For stankelbein kan FLY. Ser jeg en edderkopp så har jeg litt kontroll på hvor den er og kan flytte meg. Men stankelbein flyr og er helt uten kontroll, de kan fly rett i ansiktet på deg om så var (ja, det har skjedd).

Blir uvel bare jeg skriver dette. :frantics:

Huff ja, de er også ekle.. :( Men stankelbein edderkoppene er og blir et liiite hakk eklere. På festivalen på værøy for en knapp uke siden så KRYDDE det av de. De krøp på teltet, oss menneskene, hunden... Også hadde de masse røde egg på seg :x

/frysninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante virkelig ikke at norske edderkopper kunne bite jeg :|

Nå ble de litt eklere. .

Det kan være skikkelig ****** og, fløy en gang med ei dame som hadde blitt bitt av en korsedderkopp. Svær rød "byll" på hånda som svei og klødde. Jeg så vel omtrent ut som jeg hadde sett en edderkopp når jeg så det :lol: fytterakkern. Takke seg til vinter osv :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at...at..at... dere mante frem den store som bor hos oss :cry:

For dagen etter tråden her så løp den over baderomsgulvet mens jeg satt på do, Hundene kom til unnsetning og begynte å jakte på den men de kom seg ikke under skapet og fikk tak i den. Herregud den var stor :cry:

Så de siste døgnene har jeg hatt delvis dødsangst på natta for da er jo verken hunder eller mann parat til å hjelpe meg!

Men inatt! inatt gikk jeg på badet også står den store ekle dingsen i døråpningen, så jeg tok rolig litt dopapir, lente meg ned og drepte den. Kastet den i do og dro opp 3 ganger for å være sikker :aww:

Men MEN jeg husker at på harry potter så kommer jo da 10 tusen av de til fordi du drepte en av de.... :gaah:

Nevnte jeg at jeg virkelig virkelig ikke liker edderkopper? :frantics::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Litt suddig, men dette er en av mine leieboere - han betaler ikke leie, men holder til gjengjeld leiligheten fri for andre edderkopper og reduserer fluebestanden så godt han kan.

557401_10200275940336210_35028590_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skikkelig ****** og, fløy en gang med ei dame som hadde blitt bitt av en korsedderkopp. Svær rød "byll" på hånda som svei og klødde. Jeg så vel omtrent ut som jeg hadde sett en edderkopp når jeg så det :lol: fytterakkern. Takke seg til vinter osv :whistle:

*grøsse langt inn i margen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

fhi.no sier følgende om stor husedderkopp og biting:

Store edderkopper, som husedderkoppen, kan imidlertid bite fra seg hvis vi fanger dem med fingrene våre, eller hvis vi uforvarende kommer til å presse dem på annen måte. Husedderkoppene vil aldri angripe uprovo-sert, men tvert i mot flykte og gjemme seg det raskeste de kan hvis vi prøver å slå etter dem. Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et stort hus på landet, med både loft og kjeller, og lell om alle vinduer og dører står åpne nå om sommeren så har ikke en edderkopp kommet inn enda. Det kryr av de utenfor vinduene, og om kvelden kommer de firende ned på tråden sin alle mann. Det er nok fordi jeg aldri har drept en edderkopp, og de derfor ikke har noen grunn til å terrorisere meg. Tror edderkoppene kanskje også er litt redd for ungene mine, de elsker innsekter og kunne nok tenkt seg edderkopper som husdyr istedet for katten og hunden

post-3267-1406714417,7037_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass heldig at jeg har en katt som elsker å jakte på alt som beveger seg, og en hund som elsker å konkurrere med katten om alt den synes er morsomt. Så insekter lever ikke lenge hos oss.

Her om dagen hadde de en fantastisk knipetangmanøver. Jeg satt og så på tv da et stankelbein fløy på veggen og forsvant bak tven. *grøss* Jeg aner ikke hvordan de fikk det med seg en gang, men sekundet etter var gutta på jakt. Ozu snuste under tv-benken, mens katten gikk inn fra siden og sveipte med poten. Kjapt fikk han tak i den, og byttet ble både drept og fortært. Hele seansen tok under 30 sekunder.

Ozu er også en mer effektiv insektsspiser enn noen andre hunder jeg har vært borti. Forrige tispa mi kunne finne på å snuse på fluer, kanskje slå dem litt med labben, men så mistet hun interessen. Ozu gjør ikke noe slikt. Ser han en flue på veggen så går han rett bort og bare.. tar den. Han bare spiser den rett fra veggen uten noe om og men. Katten også - han leker ikke med insektene, han bare fanger dem og spiser dem.

De er de mest effektive insektfangere og -spisere jeg har sett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt suddig, men dette er en av mine leieboere - han betaler ikke leie, men holder til gjengjeld leiligheten fri for andre edderkopper og reduserer fluebestanden så godt han kan.

557401_10200275940336210_35028590_n.jpg

De som leier hos meg har et størrelses-reglement å følge... :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass heldig at jeg har en katt som elsker å jakte på alt som beveger seg, og en hund som elsker å konkurrere med katten om alt den synes er morsomt. Så insekter lever ikke lenge hos oss.

Her om dagen hadde de en fantastisk knipetangmanøver. Jeg satt og så på tv da et stankelbein fløy på veggen og forsvant bak tven. *grøss* Jeg aner ikke hvordan de fikk det med seg en gang, men sekundet etter var gutta på jakt. Ozu snuste under tv-benken, mens katten gikk inn fra siden og sveipte med poten. Kjapt fikk han tak i den, og byttet ble både drept og fortært. Hele seansen tok under 30 sekunder.

Ozu er også en mer effektiv insektsspiser enn noen andre hunder jeg har vært borti. Forrige tispa mi kunne finne på å snuse på fluer, kanskje slå dem litt med labben, men så mistet hun interessen. Ozu gjør ikke noe slikt. Ser han en flue på veggen så går han rett bort og bare.. tar den. Han bare spiser den rett fra veggen uten noe om og men. Katten også - han leker ikke med insektene, han bare fanger dem og spiser dem.

De er de mest effektive insektfangere og -spisere jeg har sett.

*ler* Det der gjorde frøknene her også her om dagen. Nora fra en side, Leah fra andre siden, Nora fikk tak i den først men spytta den ut igjen, så Leah gjorde kål på den.. Greit å ha edderkopper altså, men så store trengte de visst ikke å være, hilsen firbeintene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hundene deres insekter?

Mine jakter de gjerne og dreper de, men når det går hull på dem så mister de interessen helt... Fordiiii: de lukter visstnok helt forferdelig! De snuser på de og gjør grimaser og flekker tenner, fnyser og er tydelig sur for at det lukter så fælt av den nyfanga godbiten.. ^^; (så jeg må plukke restene opp med papir).

My (australian shepherd) har også en tendens til å ville rulle seg på døde fluer (som ikke er gått hull på, vel og merke) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hundene deres insekter?

Mine jakter de gjerne og dreper de, men når det går hull på dem så mister de interessen helt... Fordiiii: de lukter visstnok helt forferdelig! De snuser på de og gjør grimaser og flekker tenner, fnyser og er tydelig sur for at det lukter så fælt av den nyfanga godbiten.. ^^; (så jeg må plukke restene opp med papir).

Både min forrige hund og hunden jeg har nå reagerer akurat slik når de finner fulle flått som har falt av. De rynker på nesa, fnyser og slikker seg om munnen. De spiser den ikke siden den tydeligvis må smake forferdelig, men de MÅ oppi og snuse, fnyse og gjøre grimaser likevel. Så sånn sett funker Ozu greit som alarmsignal om det er en flått på gulvet. :P

Småfluer sluker han hele, tror ikke han når å kjenne smaken engang. Forrige tispa mi pleide og ta edderkopper i munnen og så spytte dem ut, så lå de der i en svart, ekkel liten haug med gugge. Kjempekos. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...