Gå til innhold
Hundesonen.no

STOR edderkopp… I Sverige.


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du trenger ikke bikkje når du har den. Kjøp en sele og gå tur med den. Blir den nye bestevennen din

Ingen har overlevd å møte en så de kan fortelle det til noen....

Jeg regnet med at de som hadde så stor edderkoppfobi at de ikke ville tåle et bilde eller to, neppe ville gå inn i en tråd med tittelen "STOR edderkopp". Dessuten så fikk du jo svar på det du lur

Posted Images

Vi har også en avtale med det jeg er sikker på at er en genmodifisert edderkopp. Vi bor i femte etasje, og hun bor utenfor stuevinduet. Har spunnet stooort nett utenfor vinduet hvor hun fanger fluer og diverse store flyvedyr. Nå har hun nylig fått barn. Barna hennes kravler rundt i nettet på dagtid (jeg har ikke sett mer enn 3-4 stykker, hvor mange barn får egentlig Godzilla-eddiser?), mens hun selv kommer kravlende ned i nettet fra oppå vinduskarmen på slaget 23 hver kveld. Det er sykt ekkelt, men ganske fascinerende å kunne "studere" edderkopplivet fra mitt trygge sted i sofaen. Så får vi se om hun eller barna prøver å komme seg inn etterhvert, da blir det hårspray med lighter foran... og det skal sambo få ta seg av :sleep:

Fant et bilde kusinen min tok:

10492231_10152522129690491_1544458156194

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. De beista hadde jeg når jeg bodde i murhus og kjellerleilighet. Bodde ikke der så lenge, huseier skulle pusse opp og jeg måte flytte. Men hvis ikke hadde jeg flyttet selv. De var overalt, forbanna raske og ikke så lette å drepe. Prøvde alle triks i boka, ingenting fjerna dem. Grøss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beist og monster, liksom.. *ler* De er jo knapt en fyrstikk-eske stor, om de er store :lol:

Driver oppdrett av edderkopper under badekaret jeg :P De får gå fritt i huset mot at de knerter alle insekter de finner. Funker fint for oss :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hundeutstilling i Jönköping for noen år siden fant Sara og jeg en død edderkopp på doen. Vi ble bare stående og glane, så store edderkopper finnes da ikke noe sted! Vi fortalte det til @SusanneL som også var der, hun foreslo at vi skulle prøve å finne en trillebår sånn at vi kunne ta den med rundt og vise den fram. :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hundeutstilling i Jönköping for noen år siden fant Sara og jeg en død edderkopp på doen. Vi ble bare stående og glane, så store edderkopper finnes da ikke noe sted! Vi fortalte det til @SusanneL som også var der, hun foreslo at vi skulle prøve å finne en trillebår sånn at vi kunne ta den med rundt og vise den fram. :lol:

Det er mulig dere bare fant "skjelettet" til edderkoppen. Mange som undrer seg over døde, sammenkrøllede edderkopper i vindu, bad og hjørner på gulvet. Det er som oftest hammen til edderkoppen, dvs at den har blitt større :/

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beist og monster, liksom.. *ler* De er jo knapt en fyrstikk-eske stor, om de er store :lol:

Driver oppdrett av edderkopper under badekaret jeg :P De får gå fritt i huset mot at de knerter alle insekter de finner. Funker fint for oss :ahappy:

Det verste er at jeg en gang i tiden ikke var redd. Men så syntes jeg de andre jentene var så veldig jentete og jeg så veldig gutte-jente. Så da bestemte jeg meg for at jeg var redd for edderkopper. Og siden har frykten bare vokst :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har også hørt at edderkopper liker seg der det er fuktig. Det var flere edderkopper her da jeg flyttet inn enn det er nå og jeg har prøvd å jage fukt og ikke edderkopepr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg en gang i tiden ikke var redd. Men så syntes jeg de andre jentene var så veldig jentete og jeg så veldig gutte-jente. Så da bestemte jeg meg for at jeg var redd for edderkopper. Og siden har frykten bare vokst :gaah:

Så, hvis vennene dine hopper fra en bro, ville du hoppet og? :lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Morsomt at denne tråden kom opp i dag siden jeg så på Arachnophobia i går :P Er ikke særlig redd for edderkopper. Vi har en del av dem i leiligheten, og som regel får de tusle rundt i fred. Dog ble jeg litt småredd da jeg på hytta en gang så en svart liten edderkopp med et rødt mønster på rompa... Sorte enker finnes i Norge, eller? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg og tror edderkoppene her er genmodifiserte.. Kjæresten min har alltid drept edderkopper på kommando fra meg, men etter å ha flyttet hit så har han begynt å nøle :P Vi gikk til innkjøp av gift som vi sprayer i kroker, foran døra osv, og det har hjulpet - Takk og lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not to be mistaken - jeg har null problemmer med en og annen korsedderkopp, langmann etc. De hjelper meg spise maur og fluer og drit jeg ikke vil ha i huset.

MEN FAHK. DENNE VAR BARE ABNORM. NO sir. Ångest :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre.... har helt noia for edderkopper. Syns de er ille nok de store korsedderkoppene som henger overalt. Jeg ser slike i søvne om natten og spretter opp med dyna og alt og får helt panikk og hjertet slår vilt. Det er ingenting der da, men fysj hater å våkne på det viset.

Hadde jeg sett en slik storing hadde jeg fått traumer. åhh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...jeg har bodd i Australia. Var mange interessante edderkopper der, og andre insekter også. Den første tiden levde jeg under konstant frykt for insekter, men etterhvert var det bare de aller største som vekte noe særlig interesse. Nå har jeg bodd så mange år i kalde og insektsfattige nord, at insektsfrykten er kommet tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på Bali for noen år siden, hadde jeg en drøm om at noen kastet sammenkrøllede papirark på meg. Sånn typisk kopiark som gir skarpe kanter. Så våkner jeg, og kjenner at det er den her som krabbet opp armen min. Den var så stor og tung at jeg kjente de individuelle beina dens :|

Jeg er egentlig ikke redd for edderkopper, men denne var litt for drøy.

3170_1131828862291_2236921_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...