Gå til innhold
Hundesonen.no

Sag til VH


MorBilly
 Share

Recommended Posts

Jeg har brukt en gammel brødkniv på 5 kg's pølsene. De ligger en stund på benken til de blir myke utenpå da er det enkelt å dele opp i passe biter. Har aldri hatt behov for sag eller annen redskap enn den gamle brødkniven.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta pølsa helt bunnfrossen ut av fryseren - legg en kniv med tjukt blad tvers over (f.eks morakniv) og slå et par slag med hammer på toppen av knivbladet til den har gått gjennom - veldig enkelt. Men viktig å legge knivbladet på TVERS over, som om du skal sage med den, ikke med tuppen nedi som jeg trodde først, det tar vesentlig lengre tid og er veldig skummelt for fingrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Går det greit med kniv på de 20kg også? Tror sagt kan bli gris, hvertfall om samboeren skal gjøre det :P

Det går ihvertfall greit med øks på 20 kg blokk :) blir ikke like rett kutta som med sag, men du slipper alt kjøttsponet ihvertfall :) bør gjøres utendørs da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

HAr bare hatt 20 kg blokker og da brukt jeg en kniv med vinkel mellom sagbladet og handtaket og tagger på bladet. Nå så ville jeg gjerne fortsatt ha de taggene skulle jeg valgt kniv til blokkene.

Bruker bajonettsag nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 5 kgs pølse, lar de tine "sånn passe" på benken og bruker vanlig kniv og makt. Hae brukt sag/øks litt ute, men syns det bare blir flis og søl. Viktig å ikke la den tine for lenge, da blir det klissete og renning, men sånn passe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...