Gå til innhold
Hundesonen.no

Hissige Kuer


Kaja
 Share

Recommended Posts

Her er også store deler av utmarka beite for storfe, og jeg har rett og slett valgt andre steder å gå tur, selv om det har gjort at vi for det aller meste har ruslet langs veien siden kyrne ble sluppet ut. Syns det er helt greit jeg, jeg trenger da tross alt ikke å gå i beitene de stakkars månedene kyrne får være ute. Skjønner ikke helt hvorfor man absolutt må trenge seg på kyrne når de fleste av dem ikke liker hunder...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lykke til med å ferdes i skog om alt av beitedyr settes på innmark. Og total mangel på tilsyn over lange perioder?? Seriøst? Er folks levebrød man snakker om her... (jada, utskudd finnes som ikke bryr

Bøndene sjekker regelmessig, men dem er også avhengig av at vi turgåere sier ifra om man ser skadde dyr (det pleier å henge "tilsyns" skilt rundt omkring der det står tlf nr og slikt) Norge gror i

Jøss er det så enkelt! at ingen har tenkt på det! 1. Dyra går på grunnen til mange eiere pga mat og behov for store områder og bevegelse 2. Det er dyrt med gjerding av såpass store områder som dyra

Posted Images

  • 3 weeks later...

Jeg har vært gift med en melkebonde og da bodd på gård i flere år, og jeg har STOR respekt for kyr. Har selv blitt angrepet av ku med kalv (min feil, jeg feilvurderte situasjonen - gikk ca 50 meter bak en ku med kalv, og det ble litt for nært for mammaku), og har hatt endel ubehagelige opplevelser. De fleste ekle opplevelsene har ikke vært med sinte kuer, men med nysgjerrige kviger som ikke helt skjønner hvor store de er - men det er nok til at jeg vanligvis holder god avstand ja! Kjepp er lurt. Evt. kjappe bein. Og hunden i bånd - så slipper man at en overivrig hund løper bort til kuflokken, blir skremt og tar med hele flokken tilbake til eier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...