Gå til innhold
Hundesonen.no

VOM eksploderte


Evelina
 Share

Recommended Posts

Tokk opp to pølser med VOM hundemat fra fryseren i dag tidlig. Nå nettopp eksploderte den ene VOM pølsa sånn at alt kjøttet hoppet ut og hele pølsa hoppa opp og sprengte. Det har vært veldig varmt ute i dag så kan hende det er grunnen kanskje? Har noen andre opplevd dette? Kan jeg gi pølsene til hundene nå (Tenker på den som ikke eksploderte).?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å tine dem i vasken, og deler opp dem i kilosbiter mens de er halvfryst. Har flere ganger sett at de har krøpet ut av plasten ettersom de har blitt varme, men kunne faktisk ikke forestilt meg at de ble så store at de sprengtes. Jøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg hadde tatt ut en pølse nr 33 en dag for mange år siden. Og den var selvfølgelig glemt. Dette var sommer og jeg glemte den over natta. Når jeg kom hjem neste dag tok jeg meg en dusj og var ren og pen. Gikk inn på kjøkkenet og der var den. Gigastor. Jeg tok forsiktig på den og var litt forundret. Så fikk jeg den geniale ideen om å poke den med enden av en kniv. :| Det smalt! Vom overalt, meg, taket, skapene, gulvet osv osv. Det ble en ny dusj, for å si det sånn. Har aldri glemt av en slik pølse siden. :P Og tiner de nesten alltid i kjøleskapet nå

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Så nettopp på den andre pølsa også og den var nippen til å eksplodere den og. Var est helt ut og så ut som en luftballong. Kaster begge to jeg og har tatt to nye i kjøleskapet nå til i morra. Håper det ikke blir sprengt da.

Men hvorfor kasta du dem??

Det er jo bare tull - det er helt vanlig at de pølsene sprenges i varmen - ikke noe krise det, bare å fore bikkjene - i alle fall så lenge de ikke har ligget fremme i flere døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kasta du dem??

Det er jo bare tull - det er helt vanlig at de pølsene sprenges i varmen - ikke noe krise det, bare å fore bikkjene - i alle fall så lenge de ikke har ligget fremme i flere døgn.

Men de sprenges jo av en grunn? En vanlig tint pølse eser ikke ut såpass at plasten ryker, liksom, så når det eksploderer ut av plasten så har det jo vært en gjæring av noe slag der? Det kan da umulig være spesielt sunt, ikke engang for hunder..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men de sprenges jo av en grunn? En vanlig tint pølse eser ikke ut såpass at plasten ryker, liksom, så når det eksploderer ut av plasten så har det jo vært en gjæring av noe slag der? Det kan da umulig være spesielt sunt, ikke engang for hunder..?

Det har jo skjedd stadig vekk hjemme hos meg når jeg har tint pølser på benken i sommervarmen, når jeg skal fore ligger pølsa ferdig skrella i boksen - jeg har jo ikke kasta den av den grunn. Så lenge jeg har tatt den opp samme dag så har jeg fora med den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo skjedd stadig vekk hjemme hos meg når jeg har tint pølser på benken i sommervarmen, når jeg skal fore ligger pølsa ferdig skrella i boksen - jeg har jo ikke kasta den av den grunn. Så lenge jeg har tatt den opp samme dag så har jeg fora med den jeg.

Jeg tiner pølser på kjøkkenbenken jeg og, men de eksploderer ikke av den grunn, heldigvis.. Eneste pølsa jeg har klart å få til å eksplodere, er den som lå i bilen, og selv om Nora var helt sikker på at den var spisbar, så jeg helt sikker på at ingenting som lukter så død og fordervelse bør spises :lol:

Men, jeg er skeptisk til å fôre med ting som eksploderer ut av plast og sånt jeg altså. Jeg hadde kasta en sånn pølse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte, det er best å tine kjøtt i kjøleskapet, uansett. Det blir rett og slett fort en bakteriebombe av å tines i romtemperatur :)

Men det tar jo en evighet? I alle fall i vårt kjøleskap.. Edit: Vi har forøvrig også hatt sprengte pølser, men på en av typene vogh. Aner ikke hvorfor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det tar jo en evighet? I alle fall i vårt kjøleskap.. Edit: Vi har forøvrig også hatt sprengte pølser, men på en av typene vogh. Aner ikke hvorfor.

Tar en evighet her også, så her tines det på benken. Da er det gjort på et par timer. Mat må jo bikkjen ha og kan ikke vente i evigheter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en evighet her også, så her tines det på benken. Da er det gjort på et par timer. Mat må jo bikkjen ha og kan ikke vente i evigheter... :)

Man kan jo alltids ta opp leeenge i forveien. Men det ytterste som tiner blir jo liggende tint i evigheter mens vi venter på at resten kan tines. Da må det være bedre om alt er ting på et par timer har jeg tenkt. Jeg tiner jo forøvrig 20 kg-blokkene i romtemperatur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at noen av pølsene har eksplodert, og jeg tiner på kjøkkenbenken/oppvaskkummen (uten vann), men jeg legger dem jo i kjøleskapet når de er sånn ca halvtint, så får hundene maten sin kald og halvtint når den tid kommer. Fungerer utmerket her i hvert fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at noen av pølsene har eksplodert, og jeg tiner på kjøkkenbenken/oppvaskkummen (uten vann), men jeg legger dem jo i kjøleskapet når de er sånn ca halvtint, så får hundene maten sin kald og halvtint når den tid kommer. Fungerer utmerket her i hvert fall.

Jeg gjør akkurat det samme som deg, men noen ganger så har jeg glemt dem på benken og de har vært helt tint, har enda ikke opplevd at de har sprukket, og jeg har gitt hun v&h fra og til i maaange år nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør akkurat det samme som deg, men noen ganger så har jeg glemt dem på benken og de har vært helt tint, har enda ikke opplevd at de har sprukket, og jeg har gitt hun v&h fra og til i maaange år nå.

Ja, det har hendt at jeg også har glemt dem litt lenge, men aldri om de har vidt antydning til å sprekke nei :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere legger pølsene i oppvaskkummen og fyller den med kaldt vann (ja, kaldt), så tiner de 500 grams pølsene på en times tid :)

Det var et godt tips. Hender jeg må ha en pølse til å tine raskt, så da skal jeg prøve det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...