Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny laptop, hvilken?


Argyr
 Share

Recommended Posts

Laptopen min synger veldig på siste verset og eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt ny enda er at jeg blir helt matt av å sitte og kikke og prøve å finne ut hva jeg bør ha, jeg har jo ikke peiling. :icon_redface:

Har vært ganske fornøyd med den jeg har nå (PB EasyNote TK), bortsett fra at den ikke tåler spilling noe særlig. Det jeg merker best nå som den er sliten er at video/spillgrafikk er for mye for den, prosessor/grafikkort (?) overbelastes og den henger seg opp. Samme med nettverk (og photoshop), men så har jeg eksternt nettverkskort fordi lynet tok det integrerte for noen år siden. CPU går rett til 100 og alt stopper.

Jeg er ikke den som spiller mest av grafikk-krevende greier (eller i det hele tatt), men vil ha mer kraft denne gangen, så jeg faktisk kan spille litt. Gjør meg ingenting å spille på lav oppløsning og sånt, bare det funker. :P

Jeg er også en racer på å ha mange ting gående samtidig, så det bør den tåle. :innocent:

Vil holde meg under 4000, vet at jeg ikke kan kreve for mye da, men hva er best mulig til den prisen?

Netonnet pleier å være billigst, så har kikket der, på 15-16": http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/?sortOrder=10&sortBy=1&pageSize=12

:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

For den summen får du dessverre hva du betaler for.

Jeg ville absolutt lagt i litt til, jeg kjøpte nylig en reisepc fra lenovo til nesten 6000, den kan oppgraderes til 16 GB (har 8 nå) og quad-core prosessor, noe av det bedre jeg har fått for en så "liten" sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pc til 6500 for 5,5 år siden. Den har vært veldig kurant frem til i våres da den får blåskjerm Tre-fire ganger om dagen. Kan fortsatt kjøre photoshop og redigere RAW samt spille halvkrevende spill. Ville helt klart gått opp et par høvdinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er vel som de sier, de du linker til er hva jeg anser som skole-PC'er. Sjekk CDon? Der fikk i hvertfal jeg grisebillig skolepc i fjor. Som forøvrig er til salgs men den vil nok ikke du ha.. :P

16GB RAM er kanskje ikke det viktigste. 8GB burde holde, legge penga i en mer generelt bra speca maskin uten flaskehalser.

Her er f.eks en fra cdon å sammenlikne med, blir vel mye det samme. Sjekk kampanjer fra Elkjøp,

Må ha ny selv, arbeidsstasjon.. lukter dyrt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Er veldig fan av Lenovo men hadde nok strekt meg til en hybriddrive.

Også er det dette med skjerm, skolePC'en jeg kjøpte for ett års tid siden i denne prisklassen hadde veldig kjedelige farger til bilder og film. Fujitsu Lifebook det, styr unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...