Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg trenger et sted å bo i Trondheim


Ia
 Share

Recommended Posts

Hei!

For noen måneder siden søkte jeg på bachelorstudiet i Drama og Teater ved NTNU. I løpet av denne tiden har jeg kikket på hybler, sendt noen mailer, prøvd å orientere med litt via kart på hvor det vil være lurt å bo i forhold til skolen og sentrum.

Det har vært litt vanskelig, det å skulle bli kjent med en fremmed by over nett, men jeg tror jeg har fått til noe, og har sendt et par dusin mailer hit og dit, Av hyblene/kollektivene jeg har henvendt meg til har jeg kun fått svar fra en hyggelig mann, men de skulle ta en avgjørelse for rask til at jeg kunne komme meg opp dit og se.

Så jeg trenger en liten hjelp! Hvis noen vet om noe, har noen gode råd, eller vil hjelpe meg på andre måter, f.eks. med å spre buskapet på sosiale medier, hadde jeg blitt kjempeglad! I dag fikk jeg nemlig mail om at jeg har kommet inn på studiet, og de samme fikk alle andre som er like heldige, så nå starter kampen om morroa. Kanskje noen av dere også er bedre kjent i byen enn meg. Jeg skal studere ved NTNU Dragvoll, og vil gjerne bo enten nærme skolen, eller nærme sentrum. Gjerne god kollektiv forbindelse begge steder, da, har ikke bil. Drømmen min er å kunne ta med Tinka, men jeg har skjønt at jeg kanskje må ta til takke med å få ta med meg selv i første omgang.

Dere trenger ikke legge linker til hybel.no, finn.no og lignende, med mindre det er noen konkrete annonser som er interessante :) Jeg har tenkt mye på å legge ut en annonse selv på finn.no, men de er så dyre at jeg prøver andre metoder først.

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei! :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :) Jeg kjenner et par stykker som har gått det studiet, og som var veldig fornøyde.

Har du egen annonse på hybel.no? I så fall kan sikkert både jeg og flere andre dele den på facebook, har en del venner og bekjente i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo søke gjennom studentskipnaden på sånne studentboliger. De er jo ganske ok i pris, så kan du bo slik mens du orienterer deg litt i byen det første halvåret/året, så heller finne deg en annen plass og bo senere hvor du kan ha Tinka hele tiden eller i det minste på besøk i perioder :) Hvis du har en annonse ett sted etter hvert så kan jeg også dele. Er jo fra området, dog er de fleste jeg kjenner ute i jobb osv, men de kan da fort kjenne noe som kjenner noen ;) Ellers er facebook god å ha. Legg ut at du er på utkikk etter et sted å bo på NTNU gruppe eller noe sånt, kanskje finner du noen i samme situasjon så kan dere leie en leilighet sammen :)

red. Jeg ville også kanskje vurdert å bo liiiitt nærmere byen jeg, det er jo for så vidt nært nok, men det er gode bussforbindelser til skolen uansett, kanskje enklere å ta buss til og fra skolen, eller på kveldstid/natterstid når man er med venner i byen o.l :)

oog, red igjen- men kanskje du kjenner noen i Trondheim kan ha deg på besøk ei helg, så kan du dra rundt å kikke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, ta det første og beste du finner, og flytt etterhvert. Usett, spiller liten rolle. Som du sier, nå har alle andre fått samme brevet og rotteracet er i gang. I slutten av september er de fleste på plass, og en god andel har ombestemt seg, fått tilbud et annet sted, greier ikke å flytte fra mamma, og sagt opp hybelen sin.

Drama er vel på Dragvoll, så da er studentbyene på Moholt, Voll, Karinelund og rundt der gode alternativer.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har søkt allerede er det muligens litt for seint å søke studentbolig, men det er jo også verdt et forsøk! I så fall ville jeg søkt på Moholt, med mindre reglene har endret seg blir førsteårsstudenter prioritert høyere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Simira! Bare finn deg noe så fort som mulig, billig og enkelt. Kanskje finner du deg en venn/venninne eller 3 som alle vil flytte, så leier dere en leilighet sammen senere f.eks :) Før og etter jul er det somregel mye mer å velge i av leiligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Og så hyggelig at du kjenner tidligere studenter, Vims, jeg er veldig spent så slikt er gøy å høre.

Jeg er veldig innstilt på å ta det første og beste. Han ene jeg fikk svar fra hadde et ledig rom i et guttekollektiv som jeg hadde veldig lyst på. Å bo med fremmede jenter virker mye skumlere enn gutter for meg, har en tendens til å slå meg bedre til ro med gutter. Sender han en Mail til, mulig de ikke har bestemt seg for noe enda, og jeg vurderer nesten å takke ja usett hvis de vil ha meg :)

Når det gjelder studentbyene har jeg nok vært litt for kresen i og med at jeg starter så tidlig, med litt for mye optimisme. Har sett på studentby som sånn plan Å, da dette minner veldig om hvordan jeg bodde på folkehøyskole og jeg helst vil gjøre det meste for ikke å bo slik mer. Fikk helt mark møt slutten, bare typen gangvask og vaskeri og treningssenter i kjelleren ga meg skikkelig fengelsfølelse. Men det er nå sære meg, angrer litt nå på at jeg ikke bare søkte, bedre enn ikke å ha tak over hodet. Nå er det nok for sent :)

Jeg har ingen annonse, men jeg skal koke sammen noe hvis noen ville dele <3

Kort sagt er jeg en nitten år gammel frøken. Rolig, ryddig, ikke-røyker og mest av alt interessert i et hjem, ikke et festlokale. Jeg er opptatt av kunst i form av teaterkunst, billedkunst og litteratur, og gleder meg til å ta fatt på Drama og Teaterstudiet ved Dragvoll.

Dere må gjerne formulere litt selv, noen av dere kjenner meg jo litt! Eller kan jeg som sagt skrive noe mer utdypende i kveld, akkurat nå sitter jeg på mobilen i en liten hytte :)

Tusen takk for all hjelp :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annonse på finn.no er absolutt verdt pengene! Så det vil jeg anbefale deg på det sterkeste. Du stiller ikke like sterkt i forhold til de som har "orket/tatt seg råd" til å legge ut en annonse der. Da blir det også lettere å dele videre via fb og lignende. Som flere andre sier så er det skikkelig kamp om sengene fremover nå, helt ut i september da det endelig begynner å roe seg ned igjen.

Ellers, masse lykke til og velkommen til Norges fineste by ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

En annonse på finn.no er absolutt verdt pengene!

Helt klart, akkurat gjort det selv nå for første gang uten hund. Selv uten hund er det sjukt digg å slippe være en av titalls som ringer på hver eneste annonse. Alt blir overfladisk og du tror kanskje du hadde en hyggelig samtale med utleier mens du egentlig bare er en av mange på en lang liste.. Istedet får jeg nå interessante henvendelser på annonse min, leiligheter som enda ikke er annonsert og gir meg en mulighet til å stå først i køen å velge selv!

500 spenn er faktisk en helt grei pris for å skaffe seg en bolig for flere år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Da har jeg fått meg leilighet. :D

4 henvendelser på 3 dager og alle er veldig innafor..

Ser ut som jeg kan endre alt på finn-annonsen, hvis du vil prøve å bruke den jeg har betalt for send meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei!

For noen måneder siden søkte jeg på bachelorstudiet i Drama og Teater ved NTNU. I løpet av denne tiden har jeg kikket på hybler, sendt noen mailer, prøvd å orientere med litt via kart på hvor det vil være lurt å bo i forhold til skolen og sentrum.

Det har vært litt vanskelig, det å skulle bli kjent med en fremmed by over nett, men jeg tror jeg har fått til noe, og har sendt et par dusin mailer hit og dit, Av hyblene/kollektivene jeg har henvendt meg til har jeg kun fått svar fra en hyggelig mann, men de skulle ta en avgjørelse for rask til at jeg kunne komme meg opp dit og se.

Så jeg trenger en liten hjelp! Hvis noen vet om noe, har noen gode råd, eller vil hjelpe meg på andre måter, f.eks. med å spre buskapet på sosiale medier, hadde jeg blitt kjempeglad! I dag fikk jeg nemlig mail om at jeg har kommet inn på studiet, og de samme fikk alle andre som er like heldige, så nå starter kampen om morroa. Kanskje noen av dere også er bedre kjent i byen enn meg. Jeg skal studere ved NTNU Dragvoll, og vil gjerne bo enten nærme skolen, eller nærme sentrum. Gjerne god kollektiv forbindelse begge steder, da, har ikke bil. Drømmen min er å kunne ta med Tinka, men jeg har skjønt at jeg kanskje må ta til takke med å få ta med meg selv i første omgang.

Dere trenger ikke legge linker til hybel.no, finn.no og lignende, med mindre det er noen konkrete annonser som er interessante :) Jeg har tenkt mye på å legge ut en annonse selv på finn.no, men de er så dyre at jeg prøver andre metoder først.

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei! :flowers:

Kjenner du mange i Trondheim? :-) flyttet hit for litt over en mnd siden nå, og jeg kjenner veldig få. Så om du tilfeldigvis leter etter en venn også - skrik ut! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...