Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hengepupper"


Recommended Posts

Gira har en god stund nå, et par måneder kanskje, hatt litt hengepupper. Mange spør forskrekket om hun skal ha valper, for det ser nesten slik ut. Hun skal altså ikke det.

Jeg har tenkt litt på innbilt svangerskap, men hun har ikke melk, og ellers oppfører hun seg helt normalt.

Usikker på om det er normalt at tisper kan ha litt hengepupper, eller er det noe jeg bør sjekke opp i?

Edit: prøvde å finne et bilde som viser litt hva jeg mener. Fant ikke noe som viser det godt, men her er et som viser litt.

21dqv4y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det :) Det stemmer vell ganske bra også, om hun hadde løp rundt mars/april og har hatt det en stund nå.

Jepp, det passer jo bra, bare tenkte de gjerne viste andre tegn også. Men da er det vel ikke noe å bekymre seg for :) Føler forøvrig hun er blitt mye roligere etter sist løpetid, men det kan jo ha med både varme og alder å gjøre, evt henge sammen med innbilt vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på tredje tispa av samme rase nå. Før jeg fikk tispe hadde jeg aldri tenkt over at hunder også har ganske store forskjeller når det gjelder pupper, akkurat som mennesker. Første tispa mi fikk litt hengepuppetendenser. Hun fikk store patter, huden ble litt løsere, og absolutt ingen form for "fyll" inni. Bare løshud + store patter.

Nestemann ut var omvendt, og jeg ble med en gang bekymret. Etter første løpetid så fikk hun også pupper, men pattene holdt seg små, og de fleste puppene var flate, bortsett fra de fire nederste. Der ble det ordentlig pupp.

Sistemann ut skal jeg ikke snakke for høyt om, siden hun nettopp ble ferdig med første løpetiden, men foreløpig ser det ut som at hun også beholder de små pattene, men har fått litt "fyll" hun også, men i alle puppene, i motsetning til min andre tispe. Så joda, her er det store forskjeller!

Kan forresten legge til at min første, som bare hadde løshud og store patter, fikk innbilt etter hver løpetid. Selv mens hun hadde melk i pattene så kjentes hun like tom ut, og det var absolutt ikke synlig på kroppen at hun hadde innbilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidi sine to nederste er også litt hengete. Vi var hos veterinæren i dag for røntging av HD og AD, og hun sjekket allmenn helsen hennes også, og hun tok litt ekstra på de to siste pattene, men sa ingenting på det. Jeg har bare tenkt det er innbilt svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til at mine tisper har hatt hengepupper jeg? Ikke andres heller? Altså, noen har litt slappe etter kull, men ikke sånn at det er påfallende heng, liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe hadde også det etter sin første løpetid. Jeg ble litt bekymra, men det var visst helt normalt. Hun hadde ingen andre tegn til innbildtsvangerskap heller. Hun er heller ikke overvektig. I en liten periode så var det nesten nedi bakken(dachs), og det så jo veldig rart ut. Trakk seg tilbake i løpet av noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...