Gå til innhold
Hundesonen.no

Trippelen i Skien 11.-13. juli


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg vet vi var flere Soniser her, så da kan vi jo ha en egen resultattråd.

Rasen deltok ikke på fredag, og i går ble det andreplass av fem i klassen, uten CK. Jeg hadde på forhånd en magefølelse om at vi ikke trengte å stå opp kvart på fem for å delta, etter å ha fått dommerbytte. En dag skal jeg lære meg til å høre på magefølelsen.

Men i dag gikk alt så meget bedre:

10479083_10154279766665136_7813682776520

Bare ti påmeldte i rasen i dag (åtte tisper), så jeg er den første til å innrømme at det var et relativt billig cert. Men dommeren delte ikke ut ved dørene, vi slo en champion, og cert er cert :D

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en finfin helg!

Lørdag tok vi BIR og Cert på egenproduserte Solrevens Feels Like Heaven "Abby"

Og bir på INT N DK FI SE EE UCH BDSG 13 Timonan Yasmina Yardeen " Saga"

Søndag 4 BTK på Abby

Og Saga kliner til med BIR, BIG, BIS4 Champion og tilslutt BIS2 ! :D Fine fine flisa!10378194_10152483289821391_7736606916450

jentene i gruppa sammen på lørdag!

10527817_10152485443631391_3576065812477

10314468_10152485443796391_3883402480539

fine Saga på søndag

og til slutt, bildet Kathrine tok :)

10464273_605855406201361_173119420590211

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått i gruppefinalen sammen med SFX :) Jesper ble BIR med CERT i dag, selvfølgelig utplassert i gruppen :P , Robert ble 3BHK med CK :D

I går ble Robert 2BHK med CK og Jesper 3BHK med CK han også :) fredag fikk begge blå :Ppost-10886-1405281541,2418_thumb.jpg

Jesper fra i dag. Han var litt lei av utstilling etter 3 dager, så jeg gadd ikke styre med å få ham til å stå pent når han har vært så flink så mange dager på rad :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cert er cert og må ikke deles ut.

Grattis til deg (som både eier og oppdretter) og fiiiine F :D

Enig med Jeanette - cert er cert, og det er jo ikke din feil at det ikke var flere påmeldte :). Grattis så mye :).

Og grattis til Pim som BIS2-champion :D.

Sant, det - dommer delte ut fire CK, så det var ikke oppmøtepremiering.

Men jeg synes liksom at hun gjorde det bedre sist helg, da hun vant blant 16 i klassen og fikk reservecert på NKK'en - hun gjorde det veldig bra! Og hun har gjort det veldig bra flere ganger. Men "veldig bra" gir ikke championat. Det gjør cert. Og nå har vi i hvert fall det første på veien - tenk at hun egentlig var dødfødt... Fine lille, hun ligger i en krøll inntil meg i sofaen og sover dypt, fremdeles fuktig etter seiersbad i Aurtjernet da vi kom hjem.

Og den har jeg laget helt selv!

Og her har vi grunnen til at jeg valgte trippelen i Skien fremfor Våler - SE på de fine rosettene de hadde her!

Hmm, joda, fine rosetter - men de var finere i går. Som jo er kjekt, siden de gikk tom i dag og måtte ta av gårsdagens arrangør for å selge utover dagen i dag, i hvert fall på reserve-cert og excellent. Rart at ikke samarbeidspartnere bestiller sammen, så de er like alle tre dager, utover klubblogoen. I går gikk de også tom for BIM i min ring. BIR og BIM burde det være rimelig så forutsigbart å planlegge antallet for.

Og premiebordet - det var rett og slett ikke bra. Der var det mye svada, og vi var flere som ristet på hodet. Som BIR fikk jeg velge hva jeg ville blant en syv-åtte ting, og jeg slet med å finne noe jeg ville ha. Det var i hvert fall fleecepledd (har jeg mer enn nok av), koppehåndkle (jeg har oppvaskmaskin. Og det er ikke premie), IKEA-mus i to størrelser (jentene mine leker ikke på det viset, og den minste er uansett for liten), telysestake (jeg har 86, trenger ikke den 87.), og en ganske grell glassbolle med gullfolie. Jeg valgte sistnevnte, og den skal få stå i premieskapet, så jeg husker Foenix' første cert - som ga en gyselig støvsamler :D

Jeg vet om noen som fikk Aunt Mabel-muffins i premie i går.

Men jeg synes det er mange arrangører som svikter på premiefronten for tiden - mye uinteressant, og mye som en VET koster en tier på IKEA eller tilsvarende. Det er ikke mye forlangt at ti prosent av påmeldingsavgiften kan gå til premier, når en betaler 350 kroner. Det er en tommelfingerregel jeg vet enkelte arrangører bruker, og en vil heller støtte de enn arrangører som behandler premiebordet som en inntjeningssaldo i budsjettet.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Sant, det - dommer delte ut fire CK, så det var ikke oppmøtepremiering.

Men jeg synes liksom at hun gjorde det bedre sist helg, da hun vant blant 16 i klassen og fikk reservecert på NKK'en - hun gjorde det veldig bra! Og hun har gjort det veldig bra flere ganger. Men "veldig bra" gir ikke championat. Det gjør cert. Og nå har vi i hvert fall det første på veien - tenk at hun egentlig var dødfødt... Fine lille, hun ligger i en krøll inntil meg i sofaen og sover dypt, fremdeles fuktig etter seiersbad i Aurtjernet da vi kom hjem.

 

Og den har jeg laget helt selv!

 

 

Hmm, joda, fine rosetter - men de var finere i går. Som jo er kjekt, siden de gikk tom i dag og måtte ta av gårsdagens arrangør for å selge utover dagen i dag, i hvert fall på reserve-cert og excellent. Rart at ikke samarbeidspartnere bestiller sammen, så de er like alle tre dager, utover klubblogoen. I går gikk de også tom for BIM i min ring. BIR og BIM burde det være rimelig så forutsigbart å planlegge antallet for.

 

Og premiebordet - det var rett og slett ikke bra. Der var det mye svada, og vi var flere som ristet på hodet. Som BIR fikk jeg velge hva jeg ville blant en syv-åtte ting, og jeg slet med å finne noe jeg ville ha. Det var i hvert fall fleecepledd (har jeg mer enn nok av), koppehåndkle (jeg har oppvaskmaskin. Og det er ikke premie), IKEA-mus i to størrelser (jentene mine leker ikke på det viset, og den minste er uansett for liten), telysestake (jeg har 86, trenger ikke den 87.), og en ganske grell glassbolle med gullfolie. Jeg valgte sistnevnte, og den skal få stå i premieskapet, så jeg husker Foenix' første cert - som ga en gyselig støvsamler :D

 

Jeg vet om noen som fikk Aunt Mabel-muffins i premie i går.

 

Men jeg synes det er mange arrangører som svikter på premiefronten for tiden - mye uinteressant, og mye som en VET koster en tier på IKEA eller tilsvarende. Det er ikke mye forlangt at ti prosent av påmeldingsavgiften kan gå til premier, når en betaler 350 kroner. Det er en tommelfingerregel jeg vet enkelte arrangører bruker, og en vil heller støtte de enn arrangører som behandler premiebordet som en inntjeningssaldo i budsjettet.

Jeg glemmer å plukke premier jeg. Ikke vant til å vinne. :P Høres ut som det var like greit. :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og premiebordet - det var rett og slett ikke bra. Der var det mye svada, og vi var flere som ristet på hodet. Som BIR fikk jeg velge hva jeg ville blant en syv-åtte ting, og jeg slet med å finne noe jeg ville ha. Det var i hvert fall fleecepledd (har jeg mer enn nok av), koppehåndkle (jeg har oppvaskmaskin. Og det er ikke premie), IKEA-mus i to størrelser (jentene mine leker ikke på det viset, og den minste er uansett for liten), telysestake (jeg har 86, trenger ikke den 87.), og en ganske grell glassbolle med gullfolie. Jeg valgte sistnevnte, og den skal få stå i premieskapet, så jeg husker Foenix' første cert - som ga en gyselig støvsamler :D

Jeg vet om noen som fikk Aunt Mabel-muffins i premie i går.

Men jeg synes det er mange arrangører som svikter på premiefronten for tiden - mye uinteressant, og mye som en VET koster en tier på IKEA eller tilsvarende. Det er ikke mye forlangt at ti prosent av påmeldingsavgiften kan gå til premier, når en betaler 350 kroner. Det er en tommelfingerregel jeg vet enkelte arrangører bruker, og en vil heller støtte de enn arrangører som behandler premiebordet som en inntjeningssaldo i budsjettet.

Da er vi helt uenige der! Jeg setter kjempestor pris på store og flotte rosetter - jeg kan ikke fordra rosettfabrikken og de andre vanlige rosettprodusentene som 95% av alle andre arrangører deler ut. Jeg tok fleecepledd - har alltid super bruk for det og er alltid i stor mangel - så jeg ble glad for at det ble tilbudt. I forhold til hva jeg har fått alle andre steder så er jeg svært fornøyd.

Jeg var heller ikke utfor problematikken med mangel på BIR/BIM-rosetter, og det er selvsagt veldig dumt. Men flotte rosetter hadde de! Jeg ble også glad over å se at alle barna i minste barn&hund gruppa både fikk stor rosett, sjokolade og godteri. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har gått barn&hund oppgjennom, men det er mange titalls, og jeg har aldri fått noe mer enn en lusen sløyfe på 10-15 cm.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater! :D

Skjønner at det lønner seg å stille for schäferhundklubben! :D Sist Jaro ble BIR så fikk vi en flott karaffel for klasseseieren og et fat til nærmere 1000 kroner i BIR-premie (forøvrig så stort at jeg ikke aner hva jeg skal bruke det til). Det var egentlig CK-premier også (noe telysestakeopplegg), men det hadde de glemt å dele ut.

Fine sløyfer skulle jeg derimot gjerne ha hatt, sikler på alle de jeg har sett avbildet her i tråden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en strålende helg :bananas:

Lørdag fikk Storm sitt andre CERT og ble BIR foran pappa Amigo som fikk CK og BIR veteran. I gruppa ble Storm BIG 1, uplassert i BIS. Amigo ble som ventet uplassert i BIS veteran.

Søndag startet likt som dagen før; Storm fikk CERT og slo pappa og ble BIR igjen :) Amigo fikk CK og ble BIR veteran.

BIRBIRVET2_zps44129700.jpg

I gruppa ble Storm BIG 2.

En stund før BIS veteranfinalen kom Kathrine på besøk og hun og Amigo har en helt spesiell kontakt så jeg spurte om hun kunne tenke seg å stille ham. Og det ville hun!

UtstillingshelgiSkien12-13juli2014124_zp

Det var 10 flotte veteraner med og Amigo løp inn til BIS 3 veteran !

BIS3veteran_zps3297fda4.jpg


Tusen takk Kathrine, du er bare best :bananas: :bananas:

UtstillingshelgiSkien12-13juli2014146_zp

... og her er helgens resultater i slufser :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte nakensheltien min Zoe alle tre dagene. 19 mnd gammel og ut i unghundklassen for første gang :)

Fredag: Exc. 2 UKK

Lørdag: Exc. 1UKK, CK, Res. Cert!

Søndag: Exc. 2 UKK, CK

post-5804-1405328549,4391_thumb.jpg

Jeg er sååå fornøyd med helgen :D

Det var mellom 30 og 40 påmeldte sheltier alle dagene, så det var faktisk litt konkurranse også :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...