Gå til innhold
Hundesonen.no

Interiør og oppussing

Recommended Posts

18 timer siden, Teserere skrev:

Jeg prøver å få inspirasjon til utvendig farge på huset, studerer alle hus jeg kan når jeg er ute og kjører. Konklusjon: det går i 5 farger i forskjellige nyanser: grått, brunt, hvitt, rødt og gult. Et og annet blått og grønt. Så kjedelige nordmenn er! 

Mal knall rosa du ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 hours ago, Teserere said:

Jeg prøver å få inspirasjon til utvendig farge på huset, studerer alle hus jeg kan når jeg er ute og kjører. Konklusjon: det går i 5 farger i forskjellige nyanser: grått, brunt, hvitt, rødt og gult. Et og annet blått og grønt. Så kjedelige nordmenn er! 

810898151.jpg?chk=02CA52

:P

• Haha 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 19.4.2018 at 5:28 PM, Annik skrev:

Jeg kjenner ei som har malt turkis med gule karmer :D

Hm, det hørtes knæsjt ut! Husker jeg kjørte forbi et signallilla hus en gang, og holdt på å kjøre av veien :lol:

10 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Mal knall rosa du ;) 

Når jeg var barn drømte jeg om det. Med lilla striper. Og kanskje noen prikker her og der. :P

9 timer siden, Snøfrost skrev:

810898151.jpg?chk=02CA52

:P

Får litt sånn Pippi-vibber! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av fuging og småpirk ferdig i gangen, jeg har malt ferdig alle veggene og samboeren maler undersiden av trappene nå. I morgen satser vi på å ta alle dørene der nede, og bytte håndtak på alle. Kanskje vi får lagt nytt gulv neste uke, så er det bare å spikre opp lister :D

Lite er så deprimerende og umotiverende som å male en hvit vegg bittelitt hvitere. Men det ser 10 ganger bedre ut enn det gjorde! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Noen tips og triks til å få sånne gulvtepper med lugg til å bli pene igjen?:icon_redface: Blitt litt nedtråkka noen steder.

Edit: Det jeg egentlig lurer på er vel om det er håp om å få luggen til å reise seg igjen :P 

Endret av Sona

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Sona skrev:

Noen tips og triks til å få sånne gulvtepper med lugg til å bli pene igjen?:icon_redface: Blitt litt nedtråkka noen steder.

Edit: Det jeg egentlig lurer på er vel om det er håp om å få luggen til å reise seg igjen :P 

Støvsuge det, uten foten? Altså bare med det røret (som jeg ikke husker hva kalles:lol:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge har dere i gangen? Må finne ut av hvilken farge vi skal ha, men har ikke peiling. :P  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.4.2018 at 7:33 PM, Kaisen skrev:

Støvsuge det, uten foten? Altså bare med det røret (som jeg ikke husker hva kalles:lol:)

Glemte å svare! Prøvde det, ble litt bedre men var nok for nedtråkket til å bli helt fint igjen. Uansett er det ikke noe problem fordi det viser seg at den nye sofaen dekker det:D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, Ozzy skrev:

Hvilken farge har dere i gangen? Må finne ut av hvilken farge vi skal ha, men har ikke peiling. :P  

Påskegul! :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte ikke bestemme meg så ble litt elle, melle og endte opp med havbris. 

IMG_20180513_150647.thumb.jpg.f0d533be2f03fb3425a135d414183f3f.jpg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger litt input på fargevalg! Skal flytte til ny, bitteliten leilighet. Kjøkken og stue i ett, soverom helt innpå med skyvedør. Siden stua er knøttliten regner jeg med døra til soverommet kommer til å stå åpen det meste av tida for å gjøre rommet større. Nå har jeg soverom og stue godt adskilt, derfor har jeg hatt to forskjellige fargetemaer med hav-nyanser i blått og grønt på soverom og høstfarger med oransje, rødt og litt gult på stua. Jeg er bare ikke sikker på om det vil funke i den nye stua, eller om det vil bli kræsj når de kommer så tett på hverandre! Hva tror dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 29.6.2018 at 12:44 AM, Pixie skrev:

Trenger litt input på fargevalg! Skal flytte til ny, bitteliten leilighet. Kjøkken og stue i ett, soverom helt innpå med skyvedør. Siden stua er knøttliten regner jeg med døra til soverommet kommer til å stå åpen det meste av tida for å gjøre rommet større. Nå har jeg soverom og stue godt adskilt, derfor har jeg hatt to forskjellige fargetemaer med hav-nyanser i blått og grønt på soverom og høstfarger med oransje, rødt og litt gult på stua. Jeg er bare ikke sikker på om det vil funke i den nye stua, eller om det vil bli kræsj når de kommer så tett på hverandre! Hva tror dere?

Jeg tenker at samma farge eller veldig like farger er lurt for å få følelsen av et større og mer sammenhengende rom. Kontraster og veldig ulike farger skaper en større illusjon av oppdeling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 29.6.2018 at 12:44 AM, Pixie said:

Tror det blir mye finere å male det som en helhet. Trenger ikke nødvendigvis å være samme farge, men at det er samme tema. Om du har en vegg som liksom forlenges fra stue til soverom (om det gir mening), så ville jeg tatt den veggen i samme farge i begge rom. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er snart kjelleren ferdig etter flommen i høst.

Blir så bra! Fått nye vegger i to boder denne uka, pluss at de slo ned veggene i en liten bod, så ble en stor bod istedet. Mye greiere. Venter nå på veggplater som måtte bestilles, elektriker og gulvlegger.

Ellers har jeg malt taket i stua denne uka. Måtte tre strøk til. Ikke helt fint inn over listene enda (skyggelister, så kommer ikke inntil med rulle, og må bruke pensel - pirk). Så skal jeg få tatt taket på kjøkkenet til uka. Heldigvis lite kjøkken.

Så ble huset vasket utvendig denne uka, og skal bli malt snart. Satt bort den jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Burde kanskje tatt en alvorprat med den ufyselige naboen det gjelder da?
    • Ved litt googling kan det jo se ut til at det er vel så mye tobeint trussel som firbeint...
      Teksten under er klippet herfra: http://www.villrein.no/knutsho-forskning/
      Det finnes en del lesestoff, bl.a. om forvaltning og jakt av disse reinene, men interessen min strekker seg ikke så langt at jeg setter meg ned for å lese gjennom alt.  OPPSUMMERING AV PROSJEKTET Flere av fokusområdene i Knutshø innehar svært viktige kvaliteter, ikke minst som knutepunkt for reinens trekk mellom viktige funksjonsområder. Omfattende vegnett genererer mye trafikk/ferdsel og forstyrrelser sentralt i reinens leveområde her. Vegtraseene er mye trafikkert i barmarksesongen og er påpekt som en barriere for reinens trekk/bevegelser. Foruten vegtrafikk i barmarksesongen er det også snøskutertrafikk langs vegtraseene i vintersesongen. Forstyrrelser og dermed sterkt redusert arealbruk er en av flere aktuelle hypoteser for å forklare en dokumentert og sterk nedadgående kalvetilvekst i Knutshø. Dokumentasjonen som er fremlagt i sluttrapporten viser at reinen i Knutshøområdet er sterkt presset av menneskelig aktivitet, og at forvaltningen bør fortsette å arbeide målrettet for å skaffe dokumentasjon på problematisk bruk og å gjennomføre tiltak for å bedre situasjonen.  
    • Møtte naboen som har en valp på 8 mnd i dag. For litt siden så fortalte jeg jo her inne om en hund i gata som prøvde å angripe min hund, og at jeg ble bitt i kneet når jeg prøvde å få henne bort. Naboen fortalte i dag at samme hund har prøvd å angripe deres valp 2 ganger! Og eier hadde bare ledd og gått. Hvilken tulling slipper bikkja si bort til andre når han/hun VET at hunden angriper!!? Og så bare le etterpå? Skulle det liksom være morsomt? Jeg kan ikke fatte å begripe det. 🤦🏼‍♀️
    • Kilder er fint. Uten å kommentere innhold, så er det jo ganske vanlig å henvise til hvor en henter tekst fra.
    • a og nu har vi altså fått ulv langt oppi Nordøsterdalen,der de nå er bare noen steinkast unna en av Nord-Europas genetisk mest unike villreinsdyrstamme(knutsø stammen) som lever oppå fjellområdene imellom savalen/Oppdal/Kvikne. Denne stammen har eksistert i flere tusen år,den er ikke stor i antall,men er en av de stammene som har de aller største individene i vill tilstand,,, om ulven kommer hit vil dette bety at den begynner å jakte på disse dyrene,med det resultat at det som forskerene sier i artikkelen her,at stammen på ett tidspunkt kollapser...vil mene denne villreinstammenen burde ha ett høyere vern og bevaringsbehov enn verdens mest tallrike og utbredte rovdyr,,,,videre så er det på oppdalsiden moskus,dette er veldig få dyr og den vil ikke tåle noen form for beskatning av ulver..
  • Nylig opprettede emner