Gå til innhold
Hundesonen.no

Lommeløse klær - tips til lommealternativer?


Helianthus
 Share

Recommended Posts

Hva slags lommebelter/-vester bruker dere på tur og trening om sommeren når det er for varmt til jakke? Og hvor er de kjøpt?

:flowers:

Gjør som @, pakk karbonaden i BHen! :lol:

Jeg har en sponset treningsvest fra Vikingdog(?) som vi bruker bare til trening, alt for varm å ha på tur da den er i tett stoff. Til tur så har jeg en slik treningslomme (merkeløs, kjøpt på Krizoo) med stiv lukkemekanisme som man kan festes på beltet, enkelt å feste på magebelte, sykkel, line, eller i et tynt belte rundt livet. Har jeg med leke tar jeg alltid en som kan festes i noe jeg har på meg, gjerne i beltet :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne. Mest til turbruk bare for å få med meg nøkler, poser og evt mobil. Lommen er ikke så stor, men flaskebeholderen kan brukes til feks mobil eller godbiter :) Liten og lett. http://www.xxl.no/trening-helse/skadepleie-og-helse/drikkebelter/nathan-nathan-triangle-nathan-blue/p/1091657_3_style

Edit: Finnes jo slike treningsbelter. Store lommer bare uten hele vesten. Festes rundt livet som et belte bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg et sett med treningslommer fra Helsitar, og de er helt geniale. :D

Jeg bruker dem både til tur og trening, og der er helt fantastisk å ikke svette ihjel i en svart, varm vest når det er varmt.

Det ser litt harry ut, men komfor framfor looks når jeg trener hund. Har knapt bruks treningsvesten denne sommeren, mye lettere å bare slenge på seg treningslommene!

Lommene er stor og fine, og det er som å ha en treningsvest, bare uten vesten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne, og er utrolig fornøyd! Skikkelig deilig sommervest, lett i stoffet, store gode lommer foran, snøring i livet, stor lomme til leker + bånd bak samt to store brystlommer og en god del ringer.

Tidligere har jeg brukt Hurrta sin treningsvest, men den ble litt for klumpete for meg. På vinteren eller dager det regner er den derimot gull! Tykt stoff, solide ringer med fester + mange store lommer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, denne passer seg ikke til hundetrening kanskje. Men bruker denne til mobil, nøkler o.l på tur nå hvor det er så varmt, og ellers når jeg ikke gidder jakke og kun har på tights :) ifitness belte, jeg har mini. Kjempe fornøyd kjøpt her http://www.lopeskjort.no/categories/lopebelter (min- http://www.lopeskjort.no/products/lopebelte-singel-svartrosa-mini)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den treningsgodbitbagen fra Karen Pryor. Den er helt super! Nå går jeg sjelden tur uten turbelte fra Baggen, og der har jeg den minste taska fra dem tredd innpå, så der har jeg plass til både nøkler, bæsjeposer, godis og får tredd ei vannflaske oppi også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ebay har de mange vesker som man kan ha rundt hoften.

Jeg elsker disse siden de henger fin på hoften og man slipper å ha på seg vester, selvom vestene ikke har armer så syntes jeg de kan bli varm, jeg går mest med singletter på sommeren fordi jeg blir så fort varm (begynner å bli gammel?? :shocked::| )

Har flere av disse veskene men liker denne best da den har mange lommer, man får plass til utrolig mye, også har den to litt mindre lommer på siden som jeg pleier å ha nøkler og bankkort i, også er den billig og gratis frakt :icon_clapping::thumbsup:

_12_zps0b112a69.jpg

Den er mørkere enn på bildet, er helt sort :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en treningsvest, men har ikke fått summet meg til og kjøpe et treningsbelte for varme dager. Så som nødløsning knytter jeg turjakken min rundt livet og har godbiter i lommen der når det er for varmt for vesten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohmygod. Rompetaske. Uaktuelt! Av min nittitallsgarderobe bestående av sykkelshorts, aerobic-sokker, rompetaske, oversized t-skjorte og Converse-sko er det kun sistnevnte (og til en viss grad slitt, stor t-skjorte til maling, hagearbeid, soving eller lignende) som berører min kropp igjen.

Jeg har brukt min Hurtta-vest i sommer, de dagene jeg ikke har hatt shorts med lommer, den er litt varm, men det er bedre enn jakke :P

U01H01000HOV-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. for en morsom vending :jump: Jeg har blitt så gammel at jeg gir blaffen i 80-tallsbrølere :D Vil jeg bruke rompetaske så bruker jeg det altså! Men, jeg tror jeg synes de lommebeltene og vest-aktige veskene er bedre (og litt mindre 80-talls) :cool: . Det jeg liker med de dummybeltene og -vestene som er vist i denne tråden, er at de har god plass og direkte tilgang uten at jeg må åpne noen glidelås. I rompetaskene så faller alt ut hvis glidelåsen er åpen, og hvis den er lukket så bruker jeg så lang tid på å få tak i ballen/godbitene.

Baggen-belte har jeg, men det blir jo som en gedigen og upraktisk rompetaske.. kjekk til spor da!

Dere som er opptatt av appearence .. her har dere noen flotte:

c37f2583a7e5f7b78d7ce38e521d2670.jpg

Og en litt mindre prangende:

ed6a2a17c2d177f1acf42a02315bd69b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har 2 rumpetasker, en med plass til flaske, og en uten. Jeg går lite tur i siviliserte strøk, så det er ikke så farlig.

Jeg synes begge to er i veien, så jeg unngår å bruke dem mest mulig.

Har også en gobitbag jeg fester i en av hempene på buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Renate A, hjelper ikke om det er Carrie Bradshaw eller du som går med det, rompetaske er litt vanskelig å forholde seg til som barn av 80-tallet, altså. :D

Er selv barn av 80-tallet, og husker veldig godt den trenden, man akkurat når jeg er ute med hunden så dropper jeg å ta meg ut og gjør det mest mulig praktisk for meg :P

Den jeg linket til er faktisk ikke ille rompetaske som mange andre kan være, flere hundefolk som har kjøpt den etter at de har sett den på meg, veldig praktisk med mye lommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...