Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


ToneS
 Share

Recommended Posts

Hvem fikk hva og hvilken plassering?

For første gang noensinne så har jeg vært på utstilling uten å ta et eneste bilde. Kameraet hadde selvfølgelig dødt batteri og jeg har ikke med laderen.. Jaja, får ikke tatt mye bilder fra ringen uansett. Men det føltes veldig rart å ikke pakke med kameraet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie slo til igjen med Excellent og BIR Veteran :D

996104_690776084310878_75596007207512761

Uplassert i BIS veteran, men det var vel som forventet :lol: Uansett var det morsomt å få løpe i storeringen på NKK, det skjer nok aldri igjen :P

Inya fikk VG, men ble alikevel plassert som 4.beste unghundtispe (6 i klassen), så det er jeg veldig fornøyd med :ahappy: Det er rett og slett for lite av henne enda, og det er jeg fullstendig klar over. Dommeren var ikke raus med rødsøyfene i sheltieringen, og slettes ikke med ck, så jeg er veldig fornøyd med jentene mine i dag :ahappy:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegas stilte og fikk Excellent, ck, 3bhk og reserve cert :-) ønsket oss certet!

border collien jeg stilte fikk very good og dermed ble eier veldig glad da hun håpte for fult på den gule de har jaktet på ;-)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora Isadoooora vant juniorklassen med ck og ble 3. beste tispe, av 33 påmeldte tisper, med CERT i dag :D

På rasespesialen i går ble hun 4. beste tispe med cert av 31 påmeldte tisper!

Bella sin sønn Fredrik ble 4bhk i dag og beste hannhund og BIM på spesialen i går :)

Det går veldig bra å kjøre de 50 milene hjem når lille Nora på bare 13 måneder har med seg cert fra både rasespesial og NKK i bagasjen :D

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Hector ble 2bhk med det irriterende reserve cacibet :P fornøyd med plassering :D men vil jo gjerne ha det cacibet :P

Og så fikk han en blomst på kritikkskjemaet sitt :innocent:

Zummetonen fikk blått i veteranklassen, jeg måtte steppe inn og stille veterantispen som ble beste veteran, og da gikk fineste Baika til beste tispe. Raskt over i en annen ring og skrive resten av dagen, og da gruppene skulle starte steppet jeg inn og stilte Hoffe-hannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora Isadoooora vant juniorklassen med ck og ble 3. beste tispe, av 33 påmeldte tisper, med CERT i dag :D

På rasespesialen i går ble hun 4. beste tispe med cert av 31 påmeldte tisper!

Bella sin sønn Fredrik ble 4bhk i dag og beste hannhund og BIM på spesialen i går :)

Det går veldig bra å kjøre de 50 milene hjem når lille Nora på bare 13 måneder har med seg cert fra både rasespesial og NKK i bagasjen :D

Stor grattis! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Rally-lp i går endte med at jeg bare gikk av banen da vi gikk dritdårlig. I ag i dag så var bikkja på fuglejakt så det endte med disk der også. Vurderte å trekke oss i ag hopp, men det var det bra jeg ikke gjorde for 2.plassen ble vår. Påvirket av varmen og i tillegg en lang uke bak oss, så farten ble manglende, og vi var derfor rett under fire sure tidsfeil fra napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så fikk han en blomst på kritikkskjemaet sitt :innocent:

Zummetonen fikk blått i veteranklassen, jeg måtte steppe inn og stille veterantispen som ble beste veteran, og da gikk fineste Baika til beste tispe. Raskt over i en annen ring og skrive resten av dagen, og da gruppene skulle starte steppet jeg inn og stilte Hoffe-hannen.

Jaaeee! :D satt rett bak der du stilte opp i gruppen! Men du var meget opptatt da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! :)

Rally-lp i går endte med at jeg bare gikk av banen da vi gikk dritdårlig. I ag i dag så var bikkja på fuglejakt så det endte med disk der også. Vurderte å trekke oss i ag hopp, men det var det bra jeg ikke gjorde for 2.plassen ble vår. Påvirket av varmen og i tillegg en lang uke bak oss, så farten ble manglende, og vi var derfor rett under fire sure tidsfeil fra napp.

Kjempesynd med måsejakten midt i agilityløpet! Men hoppløpet gikk jo kjempefint, synd med tidsfeilene men ellers gikk det jo veldig bra. :) Disk var dere ikke alene om heller. Ikke så mange som fikk napp i dag, i samtlige klasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Gratulerer til alle fornøyde! :)

Kjempesynd med måsejakten midt i agilityløpet! Men hoppløpet gikk jo kjempefint, synd med tidsfeilene men ellers gikk det jo veldig bra. :) Disk var dere ikke alene om heller. Ikke så mange som fikk napp i dag, i samtlige klasser.

Skjønte rett før jeg gikk inn på banen at jeg kom til å miste kontakten med han da måsene var veeldig interessante :P Savnet fart i hopp, men kan ikke klage på feilfritt tross for tidsfeil. Ihvertfall ikke etter måsejakt og i denne varmen :)

Gratulerer til alle fornøyde med helga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Monab88 er en dust :D:P

Jentene og jeg dro på ferie på mandag, for å besøke familie i Ålesund, før vi tok detouren via Trondheim da vi dro sørover igjen på fredag. Det er jo liksom bare en svipptur, og en høyre i krysset på Dombås i stedet for rett fram.

Spesialen på lørdag hopper vi lett over - altfor varmt, brutalt varmt, torturaktig varmt, med grinete handler og ufokusert hund som ikke samarbeidet og bare kuket alt til i ringen. Da jeg ankom utstillingsplassen 0750 innså jeg at det ville bli en "sånn" dag, og jeg hadde dratt hjem om det ikke var 50 mil unna - det er ikke snilt mot hundene å være ute i den varmen. Det var heller ikke noe alternativ å dra tilbake på campingen, siden de hyttene var så møkkpøkk elendig konstruert at de holdt på all varme, og var betydelig varmere enn det var ute - jeg har sovet glimtvis her og der de to siste nettene, fordi hytta lekte en blanding av termos og badstue. Det er siste året jeg bor der, i hvert fall. I natt sov jeg med vidåpen dør i håp om å få noe oksygen, med en stille bønn om at ingen forsøkte å komme inn og at ikke hundene kom seg ut gjennom det provisoriske stengselet.

I dag tidlig vurderte jeg å dra rett hjem, og simpelthen droppe NKK-utstillingen og en ny varm drittdag - i bilen har en i det minste AC, og om vi fant et kjøligere sted lenger sør kunne vi heller gå en tur. Men så fant jeg på en eller annen måte meg selv i bilen i retning Leangen, og da jeg kom til ringen var det DEILIG vær, med grå skyer over hele himmelen og en passe frisk vind - perfekt singletvær for meg og jentene!

I katalogen så jeg at av de 16 påmeldte i åpen klasse tispe, skulle Foenix og jeg løpe sist. Jeg spøkte med at de siste skal bli de første, som det står i den gamle Boken.

Til tross for dårlig hvile og ikke akkurat optimal oppladning for verken hund eller handler, så viste Foenix seg virkelig fra sin beste side - sto vakkert, løp energisk og koordinert med et herlig driv (hun har en historie som kenguru-imitator i ringen...), og jeg hadde en skikkelig godfølelse i ringen. Kritikken hørtes bra ut, men jeg hadde ikke vært borti dommeren før, og noen er jo generelt veldig positive i tonen uten at premiene hagler av den grunnen, så jeg hadde fingeren i jorda.

Jeg tror ni av oss fikk excellent, og vi løper, dommer hiver ut noen, løper mer, hiver ut flere til vi står igjen fire - yes, klasseplassering! Dommer setter oss først, løpe en runde til, og jeg puster så kontrollert jeg bare kan for ikke å få nerver, men holder hodet kaldt, og ber en stille bønn om at Foenix ikke løper oss bort - det holder helt inn, og vi VINNER den digre åpenklassen! Med CK.

33 tisper påmeldt, og jeg mener dommer ga CK til 12 av disse? Mulig jeg husker feil, jeg var mest fokusert på å holde Foenix og meg hydrert og klar, slappe av, men ikke dovne bort; alert, men ikke hyperaktiv. Å stille Foenix er en liten balansekunst. Men i dag har hun vært en drøm å stille.

Inn til BTK, vi løper noen runder, før dommer plukker ut en semifinale på seks tisper - hvor vi er med. Og der stoppet det. Foran oss var tre championer, en veteran (som også var champion) - og Nora Junior... Så da ble det den bittersøte lyseblå rosetten på oss - reserve-certet, som egentlig ikke betyr noe som helst i praksis, men som likevel betyr så mye når en har hatt den sterke konkurransen. Det er en underlig følelse å være så stolt og så skuffet i en og samme omgang. NKK-certene henger pokker så høyt, og en skal ha en maksimal forening av alle påvirkende faktorer for å få det. Hunden skal være i kondisjon, for rett dommer, med rett konkurranse, og dagsformen må treffe. Hadde Foenix vært fullpelset, ville hun stått med storcertet i dag, men hun er ganske fattig i underullen enda. Det var jevnt for dommeren, da må en plukke på detaljer, og da ble pelsen utslagsgivende i dag, sa hun. C'est la vie sucks.

Jeg trøster meg med at Foenix enda er ung, hun skal utvikle seg et år eller så til, vi har mer å gå på, og dette var forhåpentligvis ikke siste sjanse. Men jeg fikk snusen på storcertet, og ble SULTEN!

Dessuten er dette hennes tredje reserve-cert, og den blåfargen er ikke sååå pen :whistle: Så hun er vel sånn reserve-champion, da? :D

Jeg hadde ikke tenkt meg på flere NKK-utstillinger i år, av diverse grunner, men nå lurer jeg på om jeg må hoste opp penger til Stavanger likevel... Men da skal jeg punktere bilen til @Monab88 på en øde fjellstrekning :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der ikke selv i år, men en av mine valpekjøpere dro nedover fra Harstad. Det ga virkelig resultater, og de fikk Excellent-1, CK, 2BTK, CERT, res-CACIB og dermed NUCH :jump: Min første egenoppdrettede champion! :D

NUCH Blazing Sun Bring it On "Myra" (bildet er fra en tidligere utstilling)

post-225-0-17717100-1404712928.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der ikke selv i år, men en av mine valpekjøpere dro nedover fra Harstad. Det ga virkelig resultater, og de fikk Excellent-1, CK, 2BTK, CERT, res-CACIB og dermed NUCH :jump: Min første egenoppdrettede champion! :D

NUCH Blazing Sun Bring it On "Myra" (bildet er fra en tidligere utstilling)

Gratulerer! :D Kjenner til både hund og eier :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der ikke selv i år, men en av mine valpekjøpere dro nedover fra Harstad. Det ga virkelig resultater, og de fikk Excellent-1, CK, 2BTK, CERT, res-CACIB og dermed NUCH :jump: Min første egenoppdrettede champion! :D

NUCH Blazing Sun Bring it On "Myra" (bildet er fra en tidligere utstilling)

Gratulerer så mye :D Velfortjent, hun er kjempefin! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der ikke selv i år, men en av mine valpekjøpere dro nedover fra Harstad. Det ga virkelig resultater, og de fikk Excellent-1, CK, 2BTK, CERT, res-CACIB og dermed NUCH :jump: Min første egenoppdrettede champion! :D

NUCH Blazing Sun Bring it On "Myra" (bildet er fra en tidligere utstilling)

Fiine Brissøssteren. :ahappy: Fikk ikke sett det heller. Tar alt for lang tid å være medhjelper på agility. :aww::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jaaeee! :D satt rett bak der du stilte opp i gruppen! Men du var meget opptatt da ;-)

Ja, han unge hormonbomba jeg stilte i gruppa var virkelig noe for seg selv. Den Nuffetispa som sto rett ba oss luktet jo så innmari godt - haha - Tror jeg aldri har jobbet så mye med en hund for å få den til å konse om meg enn om godlukter hist og her :P

Og så fikk jeg blomst og hilsen fra @tulip på kritikkskjemaet til Zummetonen og på barnebarnet til Amy-Miza :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...