Gå til innhold
Hundesonen.no

Få ny katt samtidig med valpekull?


miemichelle
 Share

Recommended Posts

Jeg mistet katten min pga. påkjørsel 17.mai i år. Han rakk å bli 6år gammel <3 Savnet er utrolig stort, og jeg kan fortsatt gråte over savnet av at han aldri mer vil være til. Jeg savner å ha en katt i huset, og vurderer å finne meg en ny katt. Aller helst en kattunge fordi jeg synes det er veldig kos å ha et dyr helt fra børjan av, men den forrige katten min var også omplasseringskatt og det er den beste katten jeg har hatt i hele mitt liv, så jeg er egentlig mer opptatt av adferd og oppførsel enn alder sånn sett.

Men så da til det jeg lurer på... Fordi om ca en uke får hunden min sitt første valpekull i mitt oppdrett som er utrolig spennende! Og jeg får helt sikkert nok å drive med ukene fremover, som blir på godt og vondt ;) Synes dere jeg bør vente til valpene er noen uker gamle, eller få en katt nå før valpene kommer; slik at katten får litt tid på segtil å slå seg til ro. Før det blir mye action i leiligheten med gærne valper som løper tullete rundt? :P Hva synes dere? Hva er best for katten sin del?

Jeg vet jo jeg kan vente til valpene er levert også, men da er det jo snakk om over to måneder, og er egentlig det nødvendig?

Tar i mot alle råd og synsing! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For katten sin del så ville jeg ihvertfall ikke ventet til valpene er et par uker, det er jo da det begynner å bli action. Før det er det jo stort sett soving og spising, mens mot slutten så er de jo vandrende piraja'er og vil kreve mer av både deg og evt katt. Så jeg ville enten gått for nå slik at den får tid til å bli husvarm eller etter valpene er levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For katten sin del så ville jeg ihvertfall ikke ventet til valpene er et par uker, det er jo da det begynner å bli action. Før det er det jo stort sett soving og spising, mens mot slutten så er de jo vandrende piraja'er og vil kreve mer av både deg og evt katt. Så jeg ville enten gått for nå slik at den får tid til å bli husvarm eller etter valpene er levert.

Det var min tanke også! At når valpene blir noen uker gamle så blir det jo fullt fart fra ende til annen. Og det er jo sikkert litt skummelt for katten sin del, når den akkurat har flyttet til nytt hjem! :o

Jeg har tenkt tanken på å ta over to søsken feks. vil det gjøre overgangen bedre for kattungene eller katter generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... kommer vel litt an på hvordan du ser på katter og kattehold. For min del synes jeg det er greit å kunne vie kattunger like mye tid som en valp. De skal lære seg å bli renslige, ikke rasere huset og de trenger oppmerksomhet. :) Husker at min første kattunge også trengte en form for opptrening på å være alene hjemme - han kunne ikke fordra det og grein ved døra når jeg låste den etter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen. :ahappy: Har bestemt meg for å vente med kattunge til etter valpekullet er leveringsklare. Jeg synes det også var et godt poeng @Vimsy kom med, at kattungen trenger faktisk ganske mye oppmerksomhet. Og jeg vil jo også kunne nyte den tiden katten faktisk er kattunge, mens når jeg har valper vil det jo egentlig bli mye stress utenom kosestundene med valpene. Så jeg venter til høsten. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...