Gå til innhold
Hundesonen.no

Barn bitt av hund


SynneWoll
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ettersom de bor mitt i saueland og har 20 huskyer så regner jeg med det er hvorfor de har strøm.. Og at man lærer barn å ikke gå bort til hundegården, ja det er vell det eneste fornuftige, selv med sn

Jeg syns faktisk ikke det er opp til oss å spekulere. Hva tror du en innhenging med 20 hunder er? Det er en flokk, og flokkdyr er flokkdyr, uansett om vi snakker om chihuahuaer, boxere eller huskier.

Det er STOR forskjell på grølandshund/schæfer blanding og en AH. Det blir som å som å sammenligne alle hundene i gr 1. Rase har ingenting å si her, det kunne skjedd med en hvilken som helst rase a

Dette er andre gang polarhundblandinger dreper barn i Norge...

Går ut ifra det er utrolig mange ganger flere huskyer i dette landet enn andre raser. Absolutt ingen unnskyldning, men at det nå skal bli "rasehets" mot huskyer/trekkhunder er fælt! Har allerede lest flere hatmeldinger om huskyer på blant annet Facebook. Det er så ufortjent for den gjennomsnittlige AH. Mildere og greiere hunder vet jeg ikke om. Unntak finnes selvsagt, som på alle raser.

Det er rett og slett bare trist hele hendelsen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er andre gang polarhundblandinger dreper barn i Norge...

Uten at jeg påberoper meg å uttale meg noe mer enn spekulativt, så synes jeg dette er en helt annen sak og hendelse enn grønlandshundene som igangsatte hundelovendringene/hundebitt.no ..... Uansett hendelsesforløp blir det dumt å dra paralleller på raser. Alle volkswagen er ikke dødsfeller hvis en er involvert i en dødsulykke, f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg folk skal slutte å spekulere. En familie er i dyp sorg, rammet av en tragedie. Å bruke denne i diverse settingerfor å fremme ymse "saker" og "synspunkt" er usmakelig!

Men det gamle ordet kommer stadig til sin rett:

Der åtselet er, samles hyenene!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg opplevd noe lignende så tror jeg at nettopp det at dette kunne føre til enda mer hunde / rasehat bare hadde vært en ekstra belastning... :(

Hvis noe som helst betyr noe lenger når man har mistet barnet sitt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er andre gang polarhundblandinger dreper barn i Norge...

Det er STOR forskjell på grølandshund/schæfer blanding og en AH.

Det blir som å som å sammenligne alle hundene i gr 1.

Rase har ingenting å si her, det kunne skjedd med en hvilken som helst rase av større størrelse og jeg vil påstå at det at det skjedde med såpass omgjengelige hunder som AH beviser at INGEN raser er 100% trygge rundt barn.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Helt grusomt, og leser man på Facebook så fremstår hundefolk som ekstremt lite empatiske. Det er jo ikke rart enkelte ønsker hundeeiere dit pepperen gror.

Det hundeeiere har fokus på er rase og foreldrene.... tragisk og flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt, og leser man på Facebook så fremstår hundefolk som ekstremt lite empatiske. Det er jo ikke rart enkelte ønsker hundeeiere dit pepperen gror.

Det hundeeiere har fokus på er rase og foreldrene.... tragisk og flaut.

Helt forferdelig :( Smålig, sneversynt, barnslig, uempatisk - the list goes on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken her er bare utrolig hjerteskjærende. Dette er bare et ufattelig uhell som aldri skulle skjedd. Rett og slett... Håper familien får fred rundt seg nå og den hjelpa de trenger og ønsker. :cry:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av artikklene som er åpen for kommentering. I hvert fall alle de jeg ser.

Sitat fra siste artikkelen:

"Moren forteller at det allerede en time etter hendelsen begynte å strømme inn ubehagelige henvendelser fra fremmede som legger skylden på foreldrene for ulykken. Dette tærer på foreldrene som er svært preget etter den tragiske hendelsen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...