Gå til innhold
Hundesonen.no

Tank, Collie langhår


Guest Maritus
 Share

Recommended Posts

Guest Maritus

:) Jeg kan jo bare uttale meg ut i fra bildene hehe. Jeg får også høre at min collie er stor, enda han er korthåret, og ikke ser så stor ut pga pelsen, som sikkert din gjør :) Jeg mener, Tank har en flott pels :D

Ja.. Haha, pels har han jo litt av. Men heldigvis så har han ikke så mye pels at det er noe upraktisk for han, selv om det selvfølgelig sikkert vært deilig og vært kort nå på sommeren. Må forøvrig si at Yoshi er utrolig pen :wub: Har jo hatt collietreff ute på Tjøme en gang tidligere, og blir sikkert noe ved en senere anledning, om ikke på Tjøme så et annet sted. Hadde vært koselig å hilse på - siden dere ikke bor så langt unna :)

Vel, Tank ER en stor collie. Han har ikke så mye pels, men nå som den har begynt å bli lengre, ser han skikkelig GLÆM ut! :cool:

*Klipp*

Du kunne da klippet bort den tobeinte som absolutt ikke så, så veldig GLÆM ut på det bildet slik som den firbeinte :P Ser jo skikkelig sint ut!

Tank er fin :wub: Likte hoppebildet :lol:

Takk :) Kung fu collie :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oops. Jeg snublet over tastaturet og spammet ved et uhell. 21 dager gammel og står støtt som Dovre Mamma og pappa bestemmer

Vel, Tank ER en stor collie. Han har ikke så mye pels, men nå som den har begynt å bli lengre, ser han skikkelig GLÆM ut!

Fineste Tanken Wooops.. Fant visst noen bilder jeg og Tank på sin aller første utstilling BIM-valp Og drakamp med "kjæresten" Nagini

Ja.. Haha, pels har han jo litt av. Men heldigvis så har han ikke så mye pels at det er noe upraktisk for han, selv om det selvfølgelig sikkert vært deilig og vært kort nå på sommeren. Må forøvrig si at Yoshi er utrolig pen :wub: Har jo hatt collietreff ute på Tjøme en gang tidligere, og blir sikkert noe ved en senere anledning, om ikke på Tjøme så et annet sted. Hadde vært koselig å hilse på - siden dere ikke bor så langt unna :)

Takk forresten, må jo si jeg synes det samme selv hihi :)

Ja det var det jeg mente, at pelsen er flott fordi den ikke er for mye -han er langhåret men ikke helt samojed som dessværre mange langhår er. Liker den type pels godt, når den former seg pent etter hundens siluett.

Om det blir sagt i fra litt på forhånd, så er ikke treff umulig å komme seg til, men når det er helt ute å tjøme må jeg nesten ha sjåfør, fordi bussen ikke går så ofte dit ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det en stund siden jeg har oppdatert, og jammen har det også skjedd litt den tiden. Spesielt de to siste ukene.

Vi var på utstilling i regi av Norsk Collie Klubb avd. Hedmark. Ett supert arrangement, og vi stilte for dommer Carol Mulcahy, og fikk excellent og vant juniorklassen for hanner. Fikk fin og lang kritikk, den får komme senere.

8856f3e3-5550-4dce-830b-6eaf4e3b1227.jpg

Slapp holdning på 2-beint. Foto: Linda Yuen

Uken etter startet vi opp med trening i hundeklubben. På mandager fremover blir det klasse. 1 treninger på oss.

572e30ea-a3da-43ab-a68f-19281c19d70e.jpg

Tannvisning. Foto: Anna Katrine Husted

e708d121-9ef6-4092-bcee-ab3e2ecc612e.jpg

Lineføring. Foto: Anna Katrine Husted

Vi var jo også på agilitykurs i sommer, og nå får vi endelig startet med agilitytreninger jevnlig hver torsdag. Så vi får se hva vi gjør ut av dette etterhvert.

8b7e4bf5-5733-4de4-bac8-d99c2a9ca155.jpg

Oppfriskning av stigen og trening på felt. Foto: Pia Amundsen

652ff84f-e659-4382-ab74-c352c2d1c47f.jpg

Oppfriskning av vippa, ble også tatt uten hjelp. Foto: Pia Amundsen

8fff13b9-538c-4921-90e7-45c86d8a8965.jpg

Langt hopp. Foto: Pia Amundsen

7b627705-de2d-42c7-9e24-cff231d8d02e.jpg

Øve på handling. Foto: Pia Amundsen

Denne helgen som har vært var vi på treningssamling med bare collies. Kjempe gøy og lærerikt, da vi var så heldig å få Line fra Kruttlappen som instruktør på lørdagen og ellers utenom ble det egentrening. Jeg fikk nok en liten realitycheck på hva slags hormontroll jeg har om dagen, og hvor mye rart jeg gjør når jeg blir nervøs, men dette får bare jobbes med :)

6f10561b-d5f6-40bd-8566-8f06011ad1d6.jpg

Lineføring. Foto: Eivind Daniel Taranrød.

7033584d-a0d9-449c-986f-430c5f393f2c.jpg

Fellesdekk. Foto: Eivind Daniel Taranrød

Om to uker igjen så skal vi debutere i lydighet. Vi får bare hoppe i det, selv om jeg ikke har de aller høyeste forventningene nå, spesielt siden jeg vet jeg kommer til å slite ift. konkurransenerver, men den som intet våger intet vinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ordentlig fint bygget collie blir så fantastisk flott når den i tillegg er tricolor, Tank er jo virkelig nydelig! :wub: en gang skal jeg ha en colliegutt, enten tricolor eller helt perfekt skygget sobel (som Oscar, som @ bruker på sitt kommende kull) *drømme* :aww:

Takker :D En colliegutt i fremtiden er absolutt ikke ett dumt valg..hehe. Signerer den, Oscar er lekker :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er virkelig flott! :wub: En collie jeg kunne hatt sansen for :ahappy:

Lykke til på konkurranse!

Tusen takk! Ikke lenge igjen nå, nervene jobber på høygir :x Alltid gøy å høre at folk har sansen for han, for meg er han akkurat det jeg ønsket meg i en hund, så bortsett fra løpske hormoner for tida, så kan jeg ikke klage :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ikke lenge igjen nå, nervene jobber på høygir :x Alltid gøy å høre at folk har sansen for han, for meg er han akkurat det jeg ønsket meg i en hund, så bortsett fra løpske hormoner for tida, så kan jeg ikke klage :ahappy:

Er det i Horten dere skal gå? Jeg skal gå med Jatzy der, hun er rusten som en gammel skrue :P Kanskje vi sees? Lykke til uansett

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i Horten dere skal gå? Jeg skal gå med Jatzy der, hun er rusten som en gammel skrue :P Kanskje vi sees? Lykke til uansett

:D

Nei, dessverre. Nesten så jeg skulle ønske at det var i Horten, for da hadde jeg hatt enda en uke på meg, men skal gå 20 september i Stokke. Tusen takk, lykke til med Jatzy og :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Nesten så jeg skulle ønske at det var i Horten, for da hadde jeg hatt enda en uke på meg, men skal gå 20 september i Stokke. Tusen takk, lykke til med Jatzy og :ahappy:

Påmeldinga går ut den 19 ;) Hihihi..

Takk :) Vi er klare for å lage show med trege neddekker og skakke innsitter :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Guest Maritus

Tenk! Da har Tank allerede rukket å bli 20 mnd, og kan ikke si annet at jeg blir mer og mer forelsket i han enda som tida går :wub:

5a7cc859-304e-4e9c-967a-8ff5d959f7b8.jpg
Foto: Chris Grønnevold

På tiden hvor jeg har unnlatt å skrive så mye, da jeg ikke er så flink til å oppdatere slike ting som det her (og kommer nok heller aldri til å bli det) så har vi fått gjort en hel del:

Vi har debutert i lydighetsringen. Noe som er en historie for seg selv, jeg sliter mildt sagt med konkurransenerver og bare det å faktisk troppe inn i ringen var en stor manndomsrpøve for min del. Jeg tror ikke vi skal gå noe på resultater og slikt, annet enn at jeg tror og håper at jeg klarte å gjøre det til en positiv opplevelse for Tank - og at det er helt sikkert ikke siste gang vi prøver oss på det her.

345caaab-440a-4638-a257-f3cba2652b09.jpg

Morsomt for hund om ikke annet. Foto: Linda Yuen

Vi har også vært og prøvd oss på UHP, etter mye om og men + litt nøling fra min side så klarte Charlotte å lure oss med. Gjett hva! Vi bestod :D Jeg var vel mest bekymret for min egen del kanskje, og evt. potene til Tank, men det var mye lettere enn forventet, så da kan han smykke seg med navnet AD Kensington Gate Alpha Strike.

Jevnlige AG-treninger er vi også på, både felles- og egentreninger. Det her blir nok feltet vårt framover da det er noe vi begge trives med, og jeg føler vi til en viss grad mestrer, selv om det enda er en del work in progress, spesielt handlinga fra min side. Til trass for dette følte jeg for å starte på dobbelstevne i Langesund og tro det eller ei, det gikk faktisk ganske bra til tross for 4 x disk er jeg fornøyd med 3 av løpa. Banen ble husket, eneste grunnen til disk var at det ble tatt feil hinder - og dette gikk på handlingfeil. Så har allerede meldt på ene dagen på Moelv, samt at vi nok stiller på Drammen hundefestival og starter jevnt uttover dette. Film får komme senere.

1189c513-502e-48ab-a7e3-6c91dc1d7fae.jpg

Foto: Eivind Taranrød

Tank har da også blitt røntget og øyelyst, resultat ble;
HD: A

AD: A
CEA fri

Helseresultatene er vel ikke akkurat så mye å klage på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...