Gå til innhold
Hundesonen.no

Linas lille lunder-under


bardmand
 Share

Recommended Posts

Nok en varm ettermiddag. Valpene er på den svaleste flekken jeg kan finne, og ser ut til å ha det alldeles utmerket. Mamma Lina ser dog ut til å synes \\at det er i varmeste laget med tre stadig større valper krypende over seg når det er tid for mat.

10489690_10152197467886006_1649693501730

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Natt til onsdag denne uka fikk jeg og Lina vår ilddåp som henholdsvis førstegangsoppdretter og -mor. To av valpene ville ut samtidig, og dermed ble det keisersnitt. Det ble noen slitsomme og frustrere

Fem uker er de blitt nå. Jeg synes mamma Lina er veldig tålmodig med dem fremdeles. Man kan nesten se sansene, språket og motorikken deres utvikle seg time for time nå. Vi har begynt å øve litt på bil

Føtter kan brukes til mer enn å bite i:

Tre uker i dag. Har kjøpt kamera, mangler tålmodighet, så det blir bare to uklare bilder av Månestråle for å markere dagen.

Her ser hun ut "as if butter wouldn't melt in her mouth", som det heter på utenlandsk. At jeg kunne love henne bort er jo helt ufattelig. Men jeg er heldigvis helt sikker på at hun vil bli høyt verdsatt der hun skal flytte.

10404868_10152205881746006_3121012956440

Er så svak for frambeina hennes. De sier den mørke vil bli mye lysere med tida, så det er bra jeg dokumenterte kontrasten nå:

10426678_10152205897106006_4477839848114

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden dette går fort! Nå er de snart fire uker gamle, og tenna begynner å titte fram. Utviklingen skjer så fort! Både motorisk, sosialt og på alle måter. Personlighetene trer også mer og mer fram.

Storebror Sølvpilen var den som så dagens lys sist. Først i løypa når det gjelder matlyst og utforskertrang, men åpnet øynene sist, og har godt sovehjerte:

10525624_10152217169461006_6543437298945

Minstemann Falk er filosofen i kullet. På dette bildet ser han ut til å ha rennende øyne, men jeg lurer på om det rett og slett er melkerester, for han kom nettopp fra matfatet:

10406353_10152217169431006_2721510213227

Månestråle, kravstor og høylydt; en bitch i ordets beste betydning. "Butter wouldn't melt in her mouth", som engelskmennene sier:

10527556_10152217169336006_4986370738752

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg kjenner at jeg virkelig liker navnene dine - mine barndoms helter - ingenting var så gøy som når tirsdagen kom og mamma var å handlet Hjemmet, Donald og Sølvpilen *sukk*

Nydelige valper da, og uttrykket til Månestråle er jo bare vidunderlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønne de er <3 :D

Takk skal du ha! Kan ikke annet enn si meg enig!

Herremåne for et uttrykk på Månestråle, hun var bare super-søt :ahappy:

Ja, hun tvinner de fleste rundt lillefingeren allerede. :wub:

Jeg kjenner at jeg virkelig liker navnene dine - mine barndoms helter - ingenting var så gøy som når tirsdagen kom og mamma var å handlet Hjemmet, Donald og Sølvpilen *sukk*

Ikke sant? Det er hyggelig med norrøne guder og helter (som mange lundehunder er oppkalt etter), men det kjentes vel så naturlig å kalle dem opp 70-/80-tallets helter. Og når kjønnsfordelingen ble som det ble, ga det seg nesten selv.

Hvordan i all verden skal du klare å selge de der :wub: ????

Ja, du kan så si. Men det skal jeg altså. Hadde det vært en annen rase, tror jeg nesten ikke jeg hadde satt på hunden min valper om jeg ikke skulle beholde noe selv. Men når det gjelder lundehund, holder ikke det. Her må vi sørge for å beholde så mange som mulig i avl: Heldigvis skal tispa til noen som jeg vet blir å ta godt vare på henne, både som individ og som framtidig avlstispe. Hvis alt går etter planen. Og det skal det jo.

Nydelige!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige de er nå <3 Jeg dåner av rampeblikket til Månestråle :wub: Ser ut som hun får greie labber også, det er jo kjekt for framtidig avl :ahappy: Venstre framlabb ser ut til å få veldig fint plasserte ekstratær! Åssen er labbene til mor og far? Mm, jeg elsker lundelabber :D

Er dog fremdeles ekstremt svak for Sølvpilen. jeg tror han blir en veldig stilig fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige de er nå <3 Jeg dåner av rampeblikket til Månestråle :wub: Ser ut som hun får greie labber også, det er jo kjekt for framtidig avl :ahappy: Venstre framlabb ser ut til å få veldig fint plasserte ekstratær! Åssen er labbene til mor og far? Mm, jeg elsker lundelabber :D

Er dog fremdeles ekstremt svak for Sølvpilen. jeg tror han blir en veldig stilig fyr!

Takk! Mor og fars labber er helt grei pluss, såvidt jeg kan bedømme. Valpene ser ut til å ha OK labber foran, tror jeg, men ikke superlabber. Litt mer variabelt bak. En av de ekstra baktærne til Månestråle er nesten ikke-eksisterende. Falk er nok den med jevnest labber på alle fire føtter. Bak ser det riktig bra ut på ham, så vidt jeg kan bedømme. Mulig jeg må prøve å ta litt skikkelige bilder en dag.

Sølvpilen er fin, ja! Tror han faktisk blir enda flottere når han vokser til. Det lille blisset han har nå kommer nok til å forsvinne, mer eller mindre. Mistenker at han ikke blir noen liten gutt, og kjønnspreg tror jeg ikke han blir å mangle!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem uker er de blitt nå. Jeg synes mamma Lina er veldig tålmodig med dem fremdeles. Man kan nesten se sansene, språket og motorikken deres utvikle seg time for time nå. Vi har begynt å øve litt på bilkjøring, stå på bord og hilse på barn, og i dag har vi øvd på tordenvær. Det sov de seg gjennom, så den leksjonen var visst ikke så spennende.

Lina og Sølvpilen:

10429810_10152235220101006_2822559722058

Hele haugen med lundelykke:

1174567_10152235221051006_39670117577384

Månestråle, aka Tjorven og Gizmo - kjært barn har mange navn ...

1908023_10152235218116006_19041051598129

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt :wub:

Takk! Hun er en perle, det er hun virkelig. Uredd, sosial og matglad! Slett ikke verdens beste labber, men det er heldigvis ikke så høyt på prioriteringslista til de nye eierne heller. Skulle veldig gjerne beholdt henne selv, men strengt tatt har jeg vel nok med to hunder til hverdags akkurat nå. Og sånne eiere som hun skal til vokser da heller ikke på trær, så fornuften får ta førersetet her, tenker jeg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, Månestråle ser jo ikke ekte ut!

Hehe, nei, og når de traver over stuegulvet, ser de alle ut som små trekkoppdyr, for tida.

Berner og lundehund er forresten en velprøvd kombinasjon i opptil flere hushold - nudge, nudge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen vanvittig skjønne valper! (Og lundehunder er veldig veldig fine altså.. nysgjerrighets spørsmål - har de ekstra tærne klør som må klippes på lik linje med "de vanlige"?)

Ja, det har de. De slites heller ikke like fort som klørne på de ordinære tærne, så man må være ekstra påpasselig for å unngå at de vokser seg for lange. De ble nok mer slitt i lundeura enn de blir på asfalt, for å si det sånn. Tre lundehundvalper = 72 klør å klippe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...