Gå til innhold
Hundesonen.no

Bittesmå godbiter?


Recommended Posts

Du kan jo enkelt dele opp pølse o.l. selv i den str du vil ha, ellers så er kattemat (tørrfor) ofte små,' ihvertfall de som man kjøper i dagligvare. Ellers finnes det flere forskjellige merker som fører slike godbiter http://www.xxl.no/hund/mat-og-matskaler/dogman-pro-dp-hearts-mix-biff-150g/p/1084032_1_style I hjerteform eller formet som "kjøttbein", de er små i utgangspunktet og ihvertfall de kjøttbein forma er enkle og dele i to igjen (de er ganske myke) om man vil ha enda mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen esker med ett eller annet av @Margrete her for noen uker siden, de er passe små til selv puddelen, som er en omstendig tygger. Jeg husker ikke hva de heter og jeg aner ikke hvor du får kjøpt de hen, men det gjør sikkert hun :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper friskies kattungemat jeg.

Funker fett her. Valpen min er lett å belønne blitt da.

Når hun var helt ny måtte jeg jobbe inn det å ta godbiter, da brukte jeg Brit godis , de er også veldig små.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen esker med ett eller annet av @Margrete her for noen uker siden, de er passe små til selv puddelen, som er en omstendig tygger. Jeg husker ikke hva de heter og jeg aner ikke hvor du får kjøpt de hen, men det gjør sikkert hun :lol:

Klart hun gjør :)

h40043.jpeg

Alpha Spirit Snack ,så små at de ble sugd inn via neseborene til schæferen som ikke skjønte at hun hadde fått godbiten i sporet og begynte å lete etter lukta, for de lukter veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart hun gjør :)

h40043.jpeg

Alpha Spirit Snack ,så små at de ble sugd inn via neseborene til schæferen som ikke skjønte at hun hadde fått godbiten i sporet og begynte å lete etter lukta, for de lukter veldig godt :)

Oh, kult at de har de her! Jeg kjøpte en liten bunke da jeg var i Hellas, og kan absolutt anbefale de!

Andre alternativer jeg bruker til gårdshunden er disse:

http://www.dyresjappa.no/products/kyllingterninger

http://www.dyresjappa.no/products/godbiter-starsnack- (Training mix)

Og så de som heter Micro Trainers, kommer både i pose og bokser med litt større mengde:

http://nettdyret.no/hund/godbiter-snacks/micro-trainer-laks-70g_7-119.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg pleier å kjøpe små minibein (som f.eks micro trainers), som er så myke at du lett deler de med fingrene.

Kjøpte nettopp en 500 grams boks til 99,- Den heter mini mix, med kylling, lam og fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedover på siden HER så finner du noen godbiter som heter Micro trainer og mini bones, de er små, men kan også lett deles opp i enda mindre biter.
Ellers så har du Frolic som du kan dele opp i bittesmå biter, eller schmackos, de kan også deles i små biter siden de er så mye, og hundene elsker dem.

Jeg har også brukt kattemat, både kattungemat og vanlig mat, tror alle hunder elsker det, vet ikke hvorfor, men de fleste syntes det er DIGG!!! :)

Som variasjon så ville jeg gitt pølser, karbonader, kjøttboller, ost, kylling når dere trener, kanskje på treninger hvor du skal lære inn noe nytt eller du vil ha ekstra kontakt eller belønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Clauders har gode, små, saftige biter!

De i Miks posene vet jeg ipo folk bruker i sporet sitt som de er.

De i 500 grams posene pleier jeg å dele opp litt men det går rimelig fort når de er myke :-P

Evnt bruker jeg også mix minibein som er bittesmå og lett å knekke i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også Dreamies, kattesnop som du finner i vanlig dagligvarebutikk. Ozu elsker dem, og de er jo laget i små biter for at katter lett skal kunne spise dem. Bør vel ikke gi for mye av verken det eller kattemat da det er for salt for hunder, men det er vel pølser og slikt også, så det går vel greit når det ikke er for mye. :)

Jeg har liten hund (ikke miniatyr) og de gangene jeg ikke kutter opp pølser, fiskepudding, Gabba's osv selv, så bruker jeg Dreamies, Frolic som jeg deler i fire og ellers hundemat (tørrfor) beregnet på små hunder.

De minste bitene jeg har sett er Orijen kattemat. Så små at jeg synes de blir knotete og gi min hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zuke's er veldig populære her i hus, og ligger i alle lommer. Små, smuldrer ikke, og glutenfrie. :)

Brit har også training snacks, som finnes i alle størrelser, fra puppy og opp til XL. :) Har kjøpt de i Töcksfors i Sverige, men mulig de finnes noe sted i Norge? Disse er også glutenfrie, og smuldrer ikke.

Ellers synes jeg at Nature's menu er fine å dele opp i små biter, uten at de smuldrer. :)

Edit: jeg bruker også Orijen valpemat (ikke large puppy) som godis. Bitene er ca på størrelse med kattematbiter, og fine dersom hunden ikke er veldig opptatt av å tygge alt som ikke er mykt. :) Mye brukt til godbitsøk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...