Gå til innhold
Hundesonen.no

Junah sitt fyrste kull - GOT kullet


Sirius
 Share

Recommended Posts

I 17. Mai helga reiste Me ned til Østlandet for å treffe Junah (Shetland sheepdog) sin vakre kavaler. Fyrste prøverunde var allereie 15. Mai. Junah vridde på halen og virka klar, men det gjekk liksom ikkje. Me prøvde igjen på sjølvaste 17. Mai. Det vart heller ikkje noko suksess.

No var eg byrja sjå litt mørkt på det sjølv, og tenkte at dette ikkje ville gå. Søndag gjor Me eit siste forsøk. Då vart me einige om at desse to hundane ikkje kom til å gjennomføre noko paring. Heldigvis hadde eg ein annan hannhund i back up. Me reiste til den hunden på vegen heim. Her vart det klaff med ein gong. Faren til kullet vert då "Evad Shades of Opal" - også kalla Dave.

Fyrste veka merka eg ingenting på Junah. Ho oppførte seg som normalt og herja rundt. Andre veka var heller ingen forskjell. Den tredje veka byrja ho å verte klengete. Skulle vere saman med meg heile tida. Eg la også merke til at kjønnsopninga fortsatt var hoven. Dette hadde eg lest var eit godt teikn. I fjerde veka bestillte eg ultralyd til torsdagen. Eg hadde merka No at Junah også hadde litt mykje feitt på beina. Då eg hadde ho på vekta var ho heile 11 kg. Ho brukar å ligge på 8-9. No håpte eg virkelig at der var noko inn i.

Ho hadde også fått større pattar, som hadde skifta til rosa i farge. Ultralyden viste 5 eller 6 kvalpar. Dyrlegen vart ikkje heilt einige med seg sjølv der. Fredagen byrja eg då på kvalpefor sidan klinikken ikkke hadde inne starter. Onsdag denne veka skal eg over på starter. No er Junah 5 veker (36 dagar i dag). Det er allereie byrja vise på magen, og kondisen er Ikkje som før. Ho er med på fjellturer ennå, men Reknar med det snart er stopp.

No gled eg meg masse til kvalpane kjem. I mellomtida koser eg meg med å skrive liste og handle inn saker eg treng til fødsel og etterpå. Tenkte å dele lista her etterkvart. Bilete kjem så snart eg er på data!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det ser ut til at fire vart det endelige talet! Betre bilete kjem når mor har kvilt seg litt!

Fyrst ut: sobel tispe, 180g!:-)

Då er det på tide å skrive litt meir om foreldra til dette kullet. Junah - Mellsjøhøgda's Xotic Illusion Junah er ei morsom og intelligent tispe. Medisinsk sett er ho augelyst fri som kvalp og

Posted Images

Guest Belgerpia

Så spennende :)
Men du - så lenge tispa er i god form, dvs. ikke taper vekt så er det ingen grunn til å endre foring - bare å gi henne den maten hun vanligvis får. VIKTIG at ei tispe som skal ha valper IKKE er tjukk. :)

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smula fikk nylig 6 valper. Jeg foret henne etter hold som normalt helt opp til fødselen, men ga henne tilbud om mat oftere den siste uka. Om hun hadde fått spise som hun ville fra 5 uker kunne hun fått store problemer med å få ut valpene, som alle var store og kraftige. Hun selv var i god form og var med på timeslange turer opp til den siste uka. Det er tungt å bære på mange valper, så da trenger ikke hun å være tyngre enn normalt og få større valper enn hun må.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Line sier, så fôrer en etter hold - blir hun for tynn, så får hun mer. En tispe i normal kondisjon føder lettere. Det er først når valpene er ute og begynner ammingen at de virkelig suger henne tom for næring, og en kan gi de omtrent så mye mat en vil, eller i hvert fall øke matmengden om det er et stort kull.

At en gir flere måltider på slutten, er fordi magesekken blir fortere full når det er mindre plass i magen til innvoller, så da fordeles gjerne matmengden over flere serveringer.

Lykke til med resten av drektigheten og fødsel!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om at når dei berer eit så stort kull treng dei ekstra allereie No. Stemmer ikkje det då kanskje?

Sent fra min D5503 via Tapatalk

De fleste trenger ikke noe ekstra. Noen trenger litt økt fôrmengde mot slutten. Men fôr etter hold, tispa skal ikke være feit ;-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om at når dei berer eit så stort kull treng dei ekstra allereie No. Stemmer ikkje det då kanskje?

Sent fra min D5503 via Tapatalk

De trenger jo ikke ekstra så lenge de får nok :) Trenger de ekstra ser man tegn på det, feks ved vekttap. :)

Lykke til :) Vil gjerne se bilder av foreldrene :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de ovenfor, får tispen så mye som dobbelt så mye fra nå av allerede kan hun fort ende opp med noen kg for mye og få en vanskeligere fødsel pga den ekstra vekten. Så lenge tispen ikke blir tynn så ikke for på, for med måte :)

Masse lykke til, legg gjerne ut flere bilder :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er det på tide å skrive litt meir om foreldra til dette kullet.

Junah - Mellsjøhøgda's Xotic Illusion

10177931_10154083269785585_8296064431788

Junah er ei morsom og intelligent tispe. Medisinsk sett er ho augelyst fri som kvalp og fri som vaksen. Far til Junah (N CZ SI UCH Microgården's Super Trouper) er gentesta fri for CRD, så skulle vere rart om det dukka opp i alle fall. Ellers skal helsa til Junah vere på plass.

76192_10150340471995585_3435951_n.jpg

Saman trener eg og Junah agility, blodspor, lydigheit og rallylydigheit. Ho lærer fort og er interessert i nye arbeidsoppgåver. Ho bruker også mykje hovudet til å løyse forskjellige problemstillingar. Ho er, som rasestandard seier, litt beskjeden mot nye folk. Aldri redd, men det eg vil kalle sunn skepsis. Ho godtek dei fleste hundar, men er som sheltiar flest ein rasist og tek gjerne leiken helst opp med dei som liknar mest ho sjølv.

Dave - Evad Shades of Opal

dave-18mnd-s-1-o.jpg

Dave bur nede på Lillehammer. Originalt kjem han frå Storbritannia. Dette er ein utadvendt, kjekk herremann som eg virkelig har fått sansen for. Han er gentesta fri for CRD. Han er utsjånadsmessig god i forhold til rasestandard og fyller ut stader der Junah har manglar. Eg har trua på at denne kjekkasen vil skape gode representantar for rasa saman med Junah.

Håper de har trua på kombinasjonen eg har valt meg ut! :-)

Heilt til slutt deler eg eit bilete frå ultralyden som viser ein av kvalpane:

10259768_10154262920535585_6140615411663

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg handla inn kjøkkenvekt, ringperm(til temperaturskjema og valpeskisse), zoolac og RC starter fôr. Då er me eit steg nærare!

Junah har dei siste to dagane vore sår på potane, og syns det er ekkelt å gå på asfalt. Ho syns forresten det er litt trasig å gå langt også, så Me har inngått avtale oss mellom at Me ikkje skal gå så alt for mange lange turer resten av drektigheita! :-) Trim syns eg likevel ho skal ha litt av. Skal jo orke fødselen tross alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg handla inn kjøkkenvekt, ringperm(til temperaturskjema og valpeskisse), zoolac og RC starter fôr. Då er me eit steg nærare!

Junah har dei siste to dagane vore sår på potane, og syns det er ekkelt å gå på asfalt. Ho syns forresten det er litt trasig å gå langt også, så Me har inngått avtale oss mellom at Me ikkje skal gå så alt for mange lange turer resten av drektigheita! :-) Trim syns eg likevel ho skal ha litt av. Skal jo orke fødselen tross alt!

Det er så koselig å forberede fødsel, og handle inn alt fornuftig (og mindre fornuftig...) en trenger og kan trenge!

Har du kjøpt digital kjøkkenvekt? Jeg brukte det på forrige kullet, og la de oppi brødform og andre ting fra kjøkkenskapet mens de var små nok, så de lå rolig og trygt. I hvert fall relativt rolig, og kunne ikke karre seg så langt avgårde.

De blir jo tyngre, disse ventende tispene, så det kan være mer slitasje for både tredeputer og kropp å gå. Flere korte turer, på samme måte som flere og små måltider, kan være en løsning. Men de er forskjellig, noen vil gå like langt som vanlig fram til fødsel, mens andre blir så innmari tunge og signe og drektige og tunge fra en time etter parring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å forberede fødsel, og handle inn alt fornuftig (og mindre fornuftig...) en trenger og kan trenge!

Har du kjøpt digital kjøkkenvekt? Jeg brukte det på forrige kullet, og la de oppi brødform og andre ting fra kjøkkenskapet mens de var små nok, så de lå rolig og trygt. I hvert fall relativt rolig, og kunne ikke karre seg så langt avgårde.

De blir jo tyngre, disse ventende tispene, så det kan være mer slitasje for både tredeputer og kropp å gå. Flere korte turer, på samme måte som flere og små måltider, kan være en løsning. Men de er forskjellig, noen vil gå like langt som vanlig fram til fødsel, mens andre blir så innmari tunge og signe og drektige og tunge fra en time etter parring :D

Det er skikkelig kos! :D Blir sikkert mye unødvendig, men eg har i alle fall stor glede av å handle inn. Eg kjøpte ei digital vekt som går opp til 5 kg. Tenkte å bruke en skål å legge valpene opp i så de ikke vandrer bort. Tenkte kanskje en analog vekt ble litt for upresis.

Rekner med det må vere noe i det du sier om at hun blir tyngre. Virker ikke så helt OK for henne å gå rundt nå. Fint tips det med mange korte turer. Er vel det det har blitt til nå. Mange "tisseturer"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De valpeskissene, hva mener du med det? Skal du tegne markeringene på valpene for å skille dem fra hverandre? *BlÅnd*

Det er i hovudsak en skisse av en valp der jeg tegner inn markeringer for å skille dem ja. Så skriver eg kjønn, når den var født, og vekt gjennom alle ukene.. Fikk den med oppdretteren min å syns egentlig det var en veldig fin måte å notere på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hovudsak en skisse av en valp der jeg tegner inn markeringer for å skille dem ja. Så skriver eg kjønn, når den var født, og vekt gjennom alle ukene.. Fikk den med oppdretteren min å syns egentlig det var en veldig fin måte å notere på! :)

Helt enig, både hyggelig og fint! Hadde jeg hatt en rase med tegninger hadde jeg definitivt gått for det samme! :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig kos! :D Blir sikkert mye unødvendig, men eg har i alle fall stor glede av å handle inn. Eg kjøpte ei digital vekt som går opp til 5 kg. Tenkte å bruke en skål å legge valpene opp i så de ikke vandrer bort. Tenkte kanskje en analog vekt ble litt for upresis.

Rekner med det må vere noe i det du sier om at hun blir tyngre. Virker ikke så helt OK for henne å gå rundt nå. Fint tips det med mange korte turer. Er vel det det har blitt til nå. Mange "tisseturer"! :)

Jeg lever etter prinsippet om at det er bedre å ha for mye enn for lite i hus - skjer det noe kritisk, hjelper det ikke at butikk og apotek åpner over helga. Jeg liker å ha i hus det en kan trenge ved et worst case scenario under fødsel og de første dagene etterpå.

Valper beveger seg, og det er vanskelig å få presis vekt, men det er lettere med en digital hvor en får sett hvilke tall som oftest kommer opp, i det minste. Og veiing etter at de har spist og er trøtte er gull, da er de mer rolige :D

Her veier jeg en to dager gammel valp i sist kull - jeg veier de daglig de første syv dagene bare for å se at de har vektoppgang, og det tok ikke lang tid før denne brødformen var for liten:

0041.jpg

Her er broren to uker, og veies i en vannskål som tar 2.7 liter:

0090.jpg

Det er visse fordeler med mindre valper...

Fra fem uker av gikk jeg faktisk på min egen baderomsvekt, og trakk fra differansen med og uten valp - det er ikke så nøye å få alle grammene, når de veier 8.2 kilo som syv uker gamle.

Hva er forventet vekt på en sheltievalp ved fødsel og levering?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forventet vekt på en sheltievalp ved fødsel og levering?

Rundt 200g ved fødsel og rundt 1500g ved 8 veker..

Så kjøkkenvekta skal vel halde visst eg greier å halde dei roleg lenge nok! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje det er på tide med litt fleire bileter av den vordende mor. Er litt artig å sjå litt kven eg driv å skriv om. Så her er ein kort biletepresentasjon av Junah!:

1002776_10152971333130585_1843020333_n.j

Her har du Junah rett før ei utstilling. Måtte prøve å ta vare på den pelsen som var. Ho elskar gjørme og vatn, så var best å trykke på ein heildress!

IvrigHundIMG_1441_2.jpg

Dette bilete vart tatt av Junah på kurs i Arendal. Me har gått mange kurs saman, og likar å sysle med dei fleste hundesportar. Konsentrasjonen er ofte på topp, men smart som ho er veit ho å ikkje jobbe utan at belønninga er bra nok!

10250316_10154207947900585_2134546446979

Vatn er intet problem. Stotrives å styre med det. 10170872_10154104879960585_1941475172757

Elskar turar i skog, mark og aller helst fjell. Aktiv både sumar og vinter! :-)

1012886_10153433890420585_1340460878_n.j

1393332_10153433890210585_2118051603_n.j

Til slutt eit bilete som viser at der fins ein liten luring av ein kvalp der inne ennå.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I kveld kjente Me dei fyrste bevegelsane i magen til Junah. Full fest. Er byrja nærme seg No. Berre to veker attende til termin! Passar litt dårlig at det er hetebølge i heile Noreg for tida. Junah slit ein del med varmen. Har de tips for å gjere det Meir behagelig for henne i sommervarmen så tek eg gjerne i mot! :-)

post-3567-1404774725,0331_thumb.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...