Gå til innhold
Hundesonen.no

Dombåsutstillinga 2014 - Jotunfjell Fjordane EHK 21.juni


Bikipile
 Share

Recommended Posts

Regner med at det var bare vi som var der, men lager en liten skrytetråd alikevel jeg :)

Lørdagsmorgen kl. 04.00 bar det i vei til Dombås for å vise vår kjære Løsti på utstilling. Denne utstillingen har vi pratet om i flere år, så det var gøy at det endelig klaffet. Dette er en av de store elghundutstillingene i landet, med utdeling av storcert.

Som ung elghund uten jaktpremiering får hun ikke cert, men hun må ha premiering på utstilling (etter fylte 15 mnd) for å få gå jaktprøver (og da helst med 2 stk. VG eller Exc for å kunne bli jaktchampion). Siden hun nettopp har blitt 15 mnd, ble dette den første tellende utstillingen.

Hun er litt god og rund for tiden, og når vi sto og så på de andre før vi skulle inn i ringen ble vi noe spente, da dommeren slo hardt ned på småtykke juniorer.

Og så var det Løsti sin tur, og veslejenta mi oppførte seg så fint i ringen. Og når kritikken ble lest opp (vi har åpen bedømming på utstillingene) ble jeg veldig fornøyd, for den lyder slik :

49 cm. Middels str, litt i tyngste laget. Vakkert hode, bra balanse. Mørke fine øyne. Velplaserte ører med tilstrekkelig farge. Godt tilbakelagt skulder, kunne hatt bedre overarmsvinkel. Sterk rygg, super hale. Velvinklet bak. Gode poter. Meget bra sidebevegelser. Godt gemytt.

Og det ble excellent på veslejenta :thumbs: Dommeren brukte skalaen godt, og når bedømmelsen var ferdig sto det kun 4 juniortisper igjen med exc (av 11-12), og Løsti ble plassert som nr. 4 :)

Kjempefornøyd med jenta mi :wub: Og det beste av alt er måten hun tar alt på. Tror det umulig å vippe henne av pinnen. Hun er jo veldig energisk, men greier å være fattet i slike situasjoner (sånn rent bortsett fra når folk vil hilse på henne, da tar det litt av :innocent: ). Må småkjefte litt når hun synes ting tar litt tid, men tier still med en gang jeg ber henne om å være stille.

Grugleder meg til høsten :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...