Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppe - en bedlington terrier


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Hun skal stilles? Fikk dere klippekurs?

Hun er ikke kjøpt med tanke på utstilling egentlig, men jeg kunne godt tenke meg å stille henne en gang eller to iallefall, artig å prøve en annen rase. Hvis hun fortsetter denne utviklingen kan hun nok gjøre det ganske greit. Fikk ikke noe klippekurs denne gangen (på utstillingsklipp, men ble vist hvordan man steller hverdagspelsen da), så skal finne noen der hun bor som kan hjelpe henne (eller gjøre det) eventuelt. Salonger kan jo lære seg diverse raseklipper.

Kjempesøt :). Husker da jeg fikk min valp - han var et mareritt når det gjaldt biting, herregud som han beit, men han var jo så søt at det gjorde liksom ikke noe *ler*. Bedlingtoner er herlige, de :).

Foreløpig er hun ikke så ille, men hun blir nok straks varm i trøya :P Best å tisse inne før man går ut om morgenen, og best å bæsje når man har kommet inn igjen.

Moren var fantastisk herlig altså, ble forelsket i henne med en gang! Makan til herlig hund.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er ikke min hund, men tanten min sin. Men det er jo et nytt familiemedlem, så da passer hun best i denne delen av forumet synes jeg, kommer og til å passe den endel og ha mye med henne å gjøre.

Ja vet dere, er helt forelsket jeg for ikke bare er hun supersøt, hun har en fantastisk god personlighet og! Hun passer definitivt inn i den fine, lille familieflokken med dachsen Sniff og Casper Hu

Oppe sier hei!   

Valpepels! :wub:

Fin farge på faren, og moren høres ut som Mozza. :P

Gleder meg til jeg skal ha bedlington nummer to.

Ja hun var herlig :D Var den andre tispa hennes som tok seg av oppdragelsen da, mora ville bare ha fest og fart :lol:

JEG ELSKER DEN :wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub: Hvor kan jeg få en slik? :D:D:D:D Den der må være noe av det søteste jeg har sett i mitt liv, jeg tror jeg fikk litt diabetes av å se på bildene :wub::wub::wub:

Sjæl!! :D

Og hvorfor har ikke denne Sniff egen bildetråd? Må være den kuleste sveisen jeg har sett :D (sorry dobbeltpost - klarte ikke styre meg i min iver!)

Joda, Sniff har egen bildetråd hun, se forrige side :D

Ellers er det masse masse bilder her http://lolapagola.com/category/andre-hunder/sniff-andre-hunder/

og her http://lolapagola.com/gallery/dogs/sniff/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

4 måneder i går :) Skikkelig kosete er hun! Og den pelsen er det mykeste jeg har kjent noen gang! Ferdig på valpekurs, bestod med glans :) Har blitt kjempeflink, kan sitt, ligg og stå, samt kommer når man roper.

Oppe-sommer-2014-2014-07-26-077.jpg

Oppe-sommer-2014-2014-07-26-140.jpg

De er uvirkelig myke :wub:

Hun er så søøøøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun er til å spise opp! :D Klippet henne litt i ansiktet i stad, var litt pels som kom over der nå, og da ble jo øynene enda større og nydeligere. Ser at hun blir lysere og lysere, pelsen under er omtrent som mammaen sin.

Svømming er gøøøøy!!

Oppe-l%C3%B8rdag-2014-07-26-071.jpg

Men våt bedlington er mindre pent :P

Oppe-l%C3%B8rdag-2014-07-26-060.jpg

Oppe-l%C3%B8rdag-2014-07-26-115.jpg

Oppe-l%C3%B8rdag-2014-07-26-109.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet dere, er helt forelsket jeg :wub: for ikke bare er hun supersøt, hun har en fantastisk god personlighet og! Hun passer definitivt inn i den fine, lille familieflokken med dachsen Sniff og Casper :) Hun er bare 4 mnd, men har så mye ro allerede, elsker å kose. Og hun er så søt når hun får raptus, bein til alle kanter, hopp og sprett :D Glemmer litt at hun er valp noen ganger, men så setter hun igang med valpegreier, heldigvis :P

Casper er ikke noe interessert i å leke med valper lenger han, synd, for han har vært så flink til det. Men han er bare snill da, lar henne hoppe opp på seg, sprette rundt, bjeffe på ham osv, og han står der bare helt rolig og vifter med halen sin. Også lar han henne jage seg rundt da, det synes han er gøy. Tenker han blir med på tannfekting og litt mer herjing når hun blir større, han synes vel hun er for liten og lett til slikt eller noe :P

Oppe-sommer-2014-2014-07-26-024.jpg

Oppe-sommer-2014-2014-07-26-033.jpg

Oppe-sommer-2014-2014-07-26-044.jpg

og når han faktisk har lyst til å leke med henne på bakken skjønner hun ikke det, så da blir Casper liggende og åme seg til ingen nytte :P

Oppe-sommer-2014-2014-07-26-052.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun er skjønn :wub:

Du må få deg en egen Lola. .

Ja er på nippet :lol: hun er dødskul! Og det er jo egentlig bare takket være Mozza hun er her, hadde hørt om rasen før, men aldri tenkt to ganger på den før kule Mozza ble sonishund! :D

Skal jeg ha liten hund engang blir det nok bedlis (eller bull terrier). Har alltid trodd jeg hatet pelstell, men så langt synes jeg det er kjempegøy, og tror ikke det hadde vært noen ulempe for meg i det hele tatt. Så det er jo artig da, for det åpner jo opp for mange raser (selv om jeg foretrekker korthårshunder da, utseendemessig. Oppe er som onkelen min sier kjempesøt, og Casper er vakker.)

Oppe kan også være korthårshund da :lol:

Oppe-s%C3%B8ndag-II-2014-07-27-054.jpg

minner litt om Ludde etter han hadde badet... :P

img_471d3a79b7bed.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Oppe tatt toget til oslo :( gleder meg til hun kommer igjen, og i oktober skal jeg ha henne en uke :)

Makan til skjønn valp altså! Og når hun får biteraptus (etter hun har badet) er hun så søt at det er vanskelig å gjøre det riktige, er mest fristende å bare la henne sprelle og holde på :lol: det bare lyser av øynene hennes, og hun vet ikke hva hun skal gjøre med all energien. Men det er sånn 5% av dagen, resten er hun bare kosete og rolig.

Oppe-tirsdag-2014-07-29-036.jpg

Oppe-tirsdag-2014-07-29-046.jpg

Oppe-tirsdag-2014-07-29-049.jpg

Litt glad i sin egen stemme under lek :P

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...