Gå til innhold
Hundesonen.no

Puli


Mud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Foretrekker de med dreads jeg og, derfor har vår vokst ut pelsen sin

Vår puli var kortklipt når vi fikk ho Den svarte heter Donnie, og vi hadde han som fosterhund et par måneder

Synes de er finest når de får være mopp, jeg. Skikkelig sjarmerende!

Posted Images

8 timer siden, Katharina skrev:

 

 

*ler*;Den så litt utilpass og litt fornøyd  ut :lol:

Nico hadde en ufrivillig svømmetur i fjor sommer , hun logret ikke :P

Frem til snorene blir gjennomvåte ser det jo ut som rene flytemadrassen.  Kanskje man kan bade med pulier hvis man oljer snorene eller noe? Det hadde blitt ei fryktelig møkkete bikkje av det da, og det er et stykke i mellom hver puli som ikke hadde hatet det intest... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
2 timer siden, Nea skrev:

Ingen? Skal ikke spørre mer nå. ???? masa meg.. ?

@Mud har jo AH og puli. Nå skal ikke jeg snakke på vegne av henne, så resten får hun svare på selv :D 

Forsåvidt ikke så mange andre her med puli, eller god kjennskap til puli at de kan uttale seg heller. Det er vel fullt lov å spørre :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2016 at 11:35 PM, Nea skrev:

Hvordan går puli sammen med andre hunder? Leker de med andre hunder? Liker de hunder og eller andre dyr?

Har ikke sett denne før nå :) Pulien går godt med andre hunder og dyr :) De er veldig lekne livet ut og skal generelt ha lite jaktlyst.  Vår har litt jaktlyst,  men ikke mer enn at hun holder seg innenfor synsvidde av oss selv om jakta blir trigget

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fra hunderase.no

*Puli er en intelligent og aktiv hund. Den trenger lydighetstrening mens den fortsatt er ung. Så lenge en Puli får nok mosjon, kan den leve i byen. Men Puli fungerer best når den ikke blir holdt som et innendørs kjæledyr i en liten leilighet. Pulik som holdes innendørs trenger mye trening for å bruke opp energien sin, eller kan de enten bli sjenert eller overaktiv. En Puli uten nok trening kan bli rampete og lage bråk. Riktig type trening omfatter løping, sykling, turgåing, jogging og lignende aktiviteter – ikke bare en spasertur rundt kvartalet. Puli trives best i et hus med en hage. Den er en koselig familiehund og meget vennlig, spesielt mot barn, men følsom og utsatt for harme.*

Er pulien virkelig så aktiv som det er beskrevet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nea skrev:

Fra hunderase.no

*Puli er en intelligent og aktiv hund. Den trenger lydighetstrening mens den fortsatt er ung. Så lenge en Puli får nok mosjon, kan den leve i byen. Men Puli fungerer best når den ikke blir holdt som et innendørs kjæledyr i en liten leilighet. Pulik som holdes innendørs trenger mye trening for å bruke opp energien sin, eller kan de enten bli sjenert eller overaktiv. En Puli uten nok trening kan bli rampete og lage bråk. Riktig type trening omfatter løping, sykling, turgåing, jogging og lignende aktiviteter – ikke bare en spasertur rundt kvartalet. Puli trives best i et hus med en hage. Den er en koselig familiehund og meget vennlig, spesielt mot barn, men følsom og utsatt for harme.*

Er pulien virkelig så aktiv som det er beskrevet her?

Den er aktiv.  Men jeg er ikke enig i at den bør bo ute.  Men jo, de er definitivt i den aktive delen av skalaen. 

Jeg har hatt flest belgere tidligere,  og pulien er mer aktiv.  Men heldigvis mindre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
3 timer siden, Nea skrev:

Hvilken shampoo passer best? Bruker man balsam til hunden? Eller pelskur? Tips til produkter? 

Og hvilken føner eller blåser er kjekt å ha?

Bruker mild shampo  ( de kan ha sart hud ) . Ellers ikke annet enn hårstrikker.  Noen velger å børste valpepelsen,  andre ikke. Det er uansett ikke noe vits i å kjøpe dyrt.  Ikke balsam,  det skal jo floke seg :P

Vi har en enkel liten blåser,  jeg ser ikke for meg at en kraftigere en har noe for seg. Du får jo ikke blåst fukten ut på samme måte.  De fleste bruker "tørkebur" etter bad.  Dvs , lar hunden sove i bur med vifter på flere kanter over natten etter bad.  Vi gjør ikke det. Vi føner henne og tørker etter beste evne. 

Barbermaskin til labber er kjekt å ha og en flokesplitter. De aller fleste snorene deler man for hånd , men noen kan være vriene. 

Nå som Nico er 2 år består pelsstell bare av vask og tørk. Lite kvist som fester seg og snorene holder seg.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
På 7.10.2017 at 2:03 AM, Nea skrev:

Jeg bor i ett borettslag i en blokk og lurte på om puli passer bra til dette siden jeg har hørt de kan bjeffe litt? Eller er det kun pumi som er mest kjent for å bjeffe men siden de er litt i slekt så er jeg usikker på dette her.

Pulien vår bjeffer ikke når naboene kommer hjem , men hun bjeffer når vi får besøk.   Vi bor i boligfelt . 

Jeg ville vært skeptisk til puli i blokk for å være ærlig. De er (min i hvertfall ) flinke til å konsentrere seg om sin eiendom, men det er ikke alltid eiendomsgrensene til pulien samsvarer med eiendomskjøtet.  Men uansett VIL pulien din bjeffe hver gang det kommer folk på din dør eller hvis naboen rett over gangen får besøk. Og den vil bjeffe HØYT! De har en voldsomt bærende stemme som skjærer i mellom marg og bein. Som de skal ha..

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nea skrev:

@MudBjeffer de sånn som pumi gjør? Kan puli ha seperasjonsangst?

Puli kan sikkert ha seperasjonsangst slik som de fleste andre førerorienterte raser..

Litt usikker på hva du mener når du spør om de bjeffer som en pumi? Lyden er i hvertfall lik og veldig gjenkjennelig. Jeg hører om det er pumien i nabolaget som bjeffer fordi det høres ut som pulien vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. juli 2016 at 0:34 PM, Mud skrev:

 

Vi har en enkel liten blåser,  jeg ser ikke for meg at en kraftigere en har noe for seg. Du får jo ikke blåst fukten ut på samme måte.  De fleste bruker "tørkebur" etter bad.  Dvs , lar hunden sove i bur med vifter på flere kanter over natten etter bad.  Vi gjør ikke det. Vi føner henne og tørker etter beste evne. 

Jeg kan gjerne passe Nico skulle det være behov for pass..lover å ta godt vare på pelsen..:innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg kan gjerne passe Nico skulle det være behov for pass..lover å ta godt vare på pelsen..:innocent:

Enkelte dager kan du gjerne få henne for makan til diva skal du lete lenge etter ? Hun forholder seg simpelthen ikke til at hun er en hund. Hun er nemlig en prinsesse. Og blir behandlet deretter av alle i husstanden bortsett fra meg.

Men hun er så sjarmerende og morsom at selv jeg sliter med å være streng..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...