Gå til innhold
Hundesonen.no

Imagecopys første mellompuddel-kull


Guest 2ne
 Share

Recommended Posts

Hva er disse adobe fontene dere snakker om?

Adobe skrifttyper :)

Jeg synes det er spennende å se hvordan dere pønsker ut kullnavn! Jeg er vant til a- anna, aril, anja og arne. b- Bernt, berit og bjarne. :D

Bortsett fra på min, han har indianernavn. Men der har oppdretter brukt indianernavn på to kull! Så det er til å bli forvirra av.

Det er morsomt å finne på navn :ahappy: Det skal ha litt mening, og gjerne være fint, morsomt eller begge deler å få ropt opp i store-ringen (jepp, vi er optimistiske :aww::lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 401
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gratulerer så mye med vel overstått! Høres ut som en perfekt start på livet for kvintetten. Er det bare jeg som tenker at 2ne burde ha et Puddelrock-navnetema? Appetite for Destruction, The Hair

Små fylliker

Posted Images

Adobe skrifttyper :)

Det er morsomt å finne på navn :ahappy: Det skal ha litt mening, og gjerne være fint, morsomt eller begge deler å få ropt opp i store-ringen (jepp, vi er optimistiske :aww::lol: )

Målet bør jo være å frike ut speakeren mest mulig :teehe:

____

Jeg er ikke så god på tips til stamtavlenavn og sånn, men jeg er sikker på at dere finner passende og kule navn uansett :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Målet bør jo være å frike ut speakeren mest mulig :teehe:

____

Jeg er ikke så god på tips til stamtavlenavn og sånn, men jeg er sikker på at dere finner passende og kule navn uansett :thumbs:

*ler høyt* - Det skal ikke så mye til det altså.......... legg på en stum bokstav til et hvilket som helst navn og enkelte går i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å finne på navn :ahappy: Det skal ha litt mening, og gjerne være fint, morsomt eller begge deler å få ropt opp i store-ringen (jepp, vi er optimistiske :aww::lol: )

Vi hadde ei tispe som ble døpt Latruda's Minnie Minika Laikadatter - Minika fordi jeg kalte valpene for Mini-ka'er, så alle vi beholdt som stammet etter vår første berner Laika, het Minika. Og Laikadatter, vel, bare for å understreke at dette var en Laikadatter, antar jeg. Minnie ble født da jeg var seks-syv år, så jeg hadde bare litt å si på navnevalget. Mini-Ka.

Anyway, hun var på et valpeshow hvor en kjendis som skal forbli anonym var speaker for kuriositetens skyld (og at han hadde rasen til arrangørklubben, som også skal forbli unevnt) - og denne mannen var litt glad i flaska. Bittelitt. Dommermiddagen på lørdagen var nok stor moro, og han var ikke helt nykter da gruppefinalene startet.

På den utstillingen ropte en opp navnet på samtlige deltagere i gruppa, ikke bare de plasserte, etter hvert som de løp inn. Minnie-berneren løp jo ganske tidlig i gruppe G (som det het den gangen, for dette var i gamle dager), og Herr Speaker må antagelig ha syntes det var ganske schwung over Laikadatter, selv om han snøvlet det ut, for hver bidige hund etter oss het sitt navn - pluss Laikadatter.

*ler høyt* - Det skal ikke så mye til det altså.... legg på en stum bokstav til et hvilket som helst navn og enkelte går i svart.

Det er ikke en lydighetsdommer i dette land som ikke har slått krøll på tunga si når de skal lese opp navnet til X'en. De forsøker, det skal de ha.

Xkumle X-Faktorer av Hiselfoss - "Eks... Eks... Kkkkssss. Eks-komle... SFX med berner sennenhund. Sånn."

For ordens skyld så uttales det Skumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bokstaven for nummeret på kull hos oppdretter og første bokstav i navnet på mor og far før navnet på hunden? Slik er det på våre vorstehhunder.

Feks Ulvesvollen BSI Ani. B kull, sigma og Irgas.

Fjellfantens BMR Brøyt. B kull, Mia og Rex.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Eller bare bokstav for kullnr. Og så et temanavn.

Jeg kan egentlig ikke fordra løse bokstaver. Foreldrenavn er et ikke tema og sette bokstaver for. Men for første gang på 20 år, MÅTTE jeg bare ha temanavn. Så da fikk de kullbokstav foran.. Ble faktisk ikke så galt på trykk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

*ler høyt* - Det skal ikke så mye til det altså.... legg på en stum bokstav til et hvilket som helst navn og enkelte går i svart.

Talia Al Ghul er nok, eller se om noen klarer uttale ö-Blaze uten at det høres ut som de tviler "Øøøööö-Blaze" :lol:

Ellers liker jeg AdobeSkrifttyper tema :D De som er intressert klarer holde oversikten uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talia Al Ghul er nok, eller se om noen klarer uttale ö-Blaze uten at det høres ut som de tviler "Øøøööö-Blaze" :lol:

Ellers liker jeg AdobeSkrifttyper tema :D De som er intressert klarer holde oversikten uansett :P

Hva var det hun het i den sveitsiske katalogen? Ö-Blä? Det ble jo enda bedre :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vil ikka ha, vil ikka ha* :wub:

Klart du vil :ahappy:

Vi hadde ei tispe som ble døpt Latruda's Minnie Minika Laikadatter - Minika fordi jeg kalte valpene for Mini-ka'er, så alle vi beholdt som stammet etter vår første berner Laika, het Minika. Og Laikadatter, vel, bare for å understreke at dette var en Laikadatter, antar jeg. Minnie ble født da jeg var seks-syv år, så jeg hadde bare litt å si på navnevalget. Mini-Ka.

Anyway, hun var på et valpeshow hvor en kjendis som skal forbli anonym var speaker for kuriositetens skyld (og at han hadde rasen til arrangørklubben, som også skal forbli unevnt) - og denne mannen var litt glad i flaska. Bittelitt. Dommermiddagen på lørdagen var nok stor moro, og han var ikke helt nykter da gruppefinalene startet.

På den utstillingen ropte en opp navnet på samtlige deltagere i gruppa, ikke bare de plasserte, etter hvert som de løp inn. Minnie-berneren løp jo ganske tidlig i gruppe G (som det het den gangen, for dette var i gamle dager), og Herr Speaker må antagelig ha syntes det var ganske schwung over Laikadatter, selv om han snøvlet det ut, for hver bidige hund etter oss het sitt navn - pluss Laikadatter.

*ler* Speakere kan være ganske artige å høre på de :D

--

Jeg syns det går fort nå jeg, om bare 2 dager er hun jo 4 uker drektig, om en ukes tid er hun halvgått.. Jeg kan ikke huske at drektighetene til Dina gikk like fort? Det er rett nok noen år siden, men de 9 ukene mellom paring og fødsel var liksom 9 uker lange de, mens disse straks 4 ukene har jo bare vært noen dager lange, føles det som. Jeg håper på en måte at det fortsetter sånn, ventetiden er kjedelig den, men vi har ikke akkurat noe klart enda - ikke engang en valpekasse *ler* - så om de neste 5 ukene skal gå like fort som det har gjort til nå, så sliter jeg litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker etter første paring :P

10408018_10152546814776327_5836711231726

Vi sparer til T60, så panneluggen hennes er litt for lang til at den ikke henger i øynene, og litt for kort til å sitte fast i strikk, og spenne - som hun har på dette bildet - duger ikke helt det heller :P

EDIT:

Må putte inn 3 ukers bildet også, for oppdretter og jeg mener å se at frøkna har fått mindre opptrukken buk, men om vi sammenligner, så har hun ikke det, sant?

10525766_10152534118406327_6028475212155

Det er litt vel tidlig å få synlige tegn på drektighet syns jeg, nemlig :lol:

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puddelen tar tydeligvis helgen på fredager, forrige fredag postet jeg jo dette bildet:

10481728_10152537548986327_8030578272594

Hun kan slappe av, hun der :lol: Og selvsagt trenger en mellompuddel en hel tre-seter for seg selv :aww:

Og i dag poster jeg dette bildet :lol:

10524330_10152552831691327_8074456276186Jada, det er en begynnende mage der.. Vi får håpe hun ikke får 8 sorte hanner som jeg har hatt mareritt om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjettinga er i gang ja ;) Jeg har 3 kjøpere som er interesserte i brun tispe, samt 2 som har spurt etter tispe, og en som har sagt det er det samme, men hun tar gjerne en tispe, så dere kan godt gjette på flere tisper :P Statistisk sett så skal 25 % av valpene være brune, 50 % er sorte med anlegg for brunt, og 25 % dominant sorte, så jeg antar at disse som vil ha brune tisper kommer til å bli skuffa :P Ikke for det, det var 25 % sjanse for at Leah skulle ha anlegg for brunt (dominant sort mamma, sort pappa med anlegg for brunt), så man skal aldri si aldri :)

- Hvis det kommer en brun hannhund, så kommer jeg til å slite litt da, da jeg begynte å se på storpudler for snart 15 år siden så ønsket jeg meg en brun hannhund som skulle hete Petter.. Såå, kommer det en brun hannhund, så må jo det være Petter, liksom.. Og jeg trenger strengt tatt ikke en hannhund :lol:

Jeg fikk bilde av mammaen til Leah da hun var drektig med sitt første kull, og da fant jeg ut at jeg ikke trengte å ha mareritt om 12 sorte hannvalper (for det er visst ingen interessert i..). Dette er mamma Manta 8 dager før fødsel:

dsc_0937.jpg

Og dette er magen 4 dager før fødsel:

http://youtu.be/LT6GjWzUs3g

Hun fikk "bare" 6 valper (som er et greit stort mellompuddel-kull). Vi satser på at bolla ikke har flere boller i ovnen enn det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjettinga er i gang ja ;) Jeg har 3 kjøpere som er interesserte i brun tispe, samt 2 som har spurt etter tispe, og en som har sagt det er det samme, men hun tar gjerne en tispe, så dere kan godt gjette på flere tisper :P Statistisk sett så skal 25 % av valpene være brune, 50 % er sorte med anlegg for brunt, og 25 % dominant sorte, så jeg antar at disse som vil ha brune tisper kommer til å bli skuffa :P Ikke for det, det var 25 % sjanse for at Leah skulle ha anlegg for brunt (dominant sort mamma, sort pappa med anlegg for brunt), så man skal aldri si aldri :)

- Hvis det kommer en brun hannhund, så kommer jeg til å slite litt da, da jeg begynte å se på storpudler for snart 15 år siden så ønsket jeg meg en brun hannhund som skulle hete Petter.. Såå, kommer det en brun hannhund, så må jo det være Petter, liksom.. Og jeg trenger strengt tatt ikke en hannhund :lol:

Jeg fikk bilde av mammaen til Leah da hun var drektig med sitt første kull, og da fant jeg ut at jeg ikke trengte å ha mareritt om 12 sorte hannvalper (for det er visst ingen interessert i..). Dette er mamma Manta 8 dager før fødsel:

dsc_0937.jpg

Og dette er magen 4 dager før fødsel:

http://youtu.be/LT6GjWzUs3g

Hun fikk "bare" 6 valper (som er et greit stort mellompuddel-kull). Vi satser på at bolla ikke har flere boller i ovnen enn det ;)

Oi for en mage! :o

Fargegenetikk vet jeg skrekkelig lite om så fra min side er det bare vill tipping! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...