Gå til innhold
Hundesonen.no

Besøk hos kennel Biscotti - salukivalper


Frida og fuglehundene
 Share

Recommended Posts

Det er så vanskelig å beskrive saluki syns jeg - for spør du @Aslan om hvordan hun ble mottatt av mine to, så vil hun jo antakeligvis si at hun fikk en i nesa og en som hoppet rundt og tittet på henne og fant ut at hun kunne klø. :lol: Lupin er typen som skal sitte i lomma di og vaske deg på nesa samtidig, mens hottie er mer avstandstitter men begynner du først å klø så krabber hun inni det omtrent.

Spore tilbake til de fantastisk nydelige valpene litt :wub: Jeg vil haaaaaaaaa :wub: Lars Petter var vanvittig fin! Resten av gjengen også. Jeg vil se flere bilder!

Jeg sier jo at jeg tar heller saluki igjen enn basenji (dvs - det er sansynlig at jeg kommer til å ha saluki igjen, og lite sansynlig at jeg skaffer meg en basenji igjen). Basenjien er mer "for spesielt interesserte" syns jeg - hvertfall min.

Hihi, ja han er en av favorittene til Evy ;) Grunnen til at jeg falt for han var at han var den eneste av valpene som virket interessert i meg. Jeg kjente plutselig noe som dyttet borti meg da jeg satt og tok bilder, og snudde meg og så han :wub: Og så er han stor og fin :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går var Lill og jeg på besøk hos kennel Biscotti og så på noen nydelige salukivalper Flaks neste hund skal være av brukshundrase og ikke "bare" en turvenn, ellers hadde jeg nok tatt med meg noen hj

Frida da, de er ikke "bare" en turvenn, kan brukes til mye de. Fx teste kvaliteten på alle sofaer og senger, både ved å ligge i og smake på, prøvesmake maten din slik at de er sikre på at det ikke er

Sorry, nå kommer det flere bilder I dag overfalt valpene meg, det var liksom "ååå, vi husker deg, du er såååå kuuul" Seks av valpene er til salgs, og det er også etnahunden Thomas Maaaat O

Det er så vanskelig å beskrive saluki syns jeg - for spør du @Aslan om hvordan hun ble mottatt av mine to, så vil hun jo antakeligvis si at hun fikk en i nesa og en som hoppet rundt og tittet på henne og fant ut at hun kunne klø. :lol: Lupin er typen som skal sitte i lomma di og vaske deg på nesa samtidig, mens hottie er mer avstandstitter men begynner du først å klø så krabber hun inni det omtrent.

Spore tilbake til de fantastisk nydelige valpene litt :wub: Jeg vil haaaaaaaaa :wub: Lars Petter var vanvittig fin! Resten av gjengen også. Jeg vil se flere bilder!

Jeg sier jo at jeg tar heller saluki igjen enn basenji (dvs - det er sansynlig at jeg kommer til å ha saluki igjen, og lite sansynlig at jeg skaffer meg en basenji igjen). Basenjien er mer "for spesielt interesserte" syns jeg - hvertfall min.

Haha, og jeg som vurderer Basenji før potensielt mynde :P Nei, men Basenji har vært den lengste hundedrømmen min, den må oppfylles. Men takk for info :D Det er vel veldig individforskjeller, linjeforskjeller osv :)

Mitt inntrykk er at whippeter oftest blir interessert først når du har noe å gi de. Noen egoister er de, whippeter :) Har du mat? Har du varmt fang? Nei vel, da går jeg til neste mann...

Hermes har aldri vært spesielt interessert i folk han ikke kjenner. Du har jo møtt han også, vet ikke hvordan du opplevde han. Han har stort sett mer fokus på andre hunder, mat, og leker/baller når vi møter nye folk, mindre på mennesker.

Calle er generelt mer tilbaketrukken rundt nye folk, både folkene og hundene (og maten er uinteressant, og baller/leker skjønner han ikke poenget med).

Jo, jeg oppfatter Hermes lik. Uinteressert. Jeg syns ikke det er noe galt i å være det :) Hvilken av rasene liker du best da?

Hihi, ja han er en av favorittene til Evy ;) Grunnen til at jeg falt for han var at han var den eneste av valpene som virket interessert i meg. Jeg kjente plutselig noe som dyttet borti meg da jeg satt og tok bilder, og snudde meg og så han :wub: Og så er han stor og fin :D

Du må ta den :wub: Det er noe med den valpen i kullet som man faller for, selv om man bare er på besøk og ikke skal ha valp. Man følger alltid litt ekstra med den i ettertid :ahappy: Jeg har en tendens til å falle for den mest kosete i kullet, selv om jeg aldri hadde orket å ha en valp som maste om kos hele tiden :lol: Det er koselig å kose når jeg selv vil det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, og jeg som vurderer Basenji før potensielt mynde :P Nei, men Basenji har vært den lengste hundedrømmen min, den må oppfylles. Men takk for info :D Det er vel veldig individforskjeller, linjeforskjeller osv :) 

 

Jo, jeg oppfatter Hermes lik. Uinteressert. Jeg syns ikke det er noe galt i å være det :) Hvilken av rasene liker du best da?

 

Du må ta den :wub: Det er noe med den valpen i kullet som man faller for, selv om man bare er på besøk og ikke skal ha valp. Man følger alltid litt ekstra med den i ettertid :ahappy: Jeg har en tendens til å falle for den mest kosete i kullet, selv om jeg aldri hadde orket å ha en valp som maste om kos hele tiden :lol: Det er koselig å kose når jeg selv vil det :aww: 

Haha, nei, neste hund skal ikke være en sånn type hund, og spesielt ikke korthåret ;) Men han får komme hit på ferie om han vil ;)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, og jeg som vurderer Basenji før potensielt mynde :P Nei, men Basenji har vært den lengste hundedrømmen min, den må oppfylles. Men takk for info :D Det er vel veldig individforskjeller, linjeforskjeller osv :)

Basenji er perfekt om man vil ha nettopp basenji :wub: Ville ikke vært foruten min! Og nå som han er frisk igjen så er han en veldig ukomplisert hund igjen, så sant han slipper å forholde seg til andre hunder enn mine. Men han er en basenji, jeg har bedre innkalling på myndene - i alle situasjoner - enn jeg har på basenjien.

Jeg har inntrykk av det ja, at det er ganske stor spredning på salukier. Hottie er kanskje mer rasetypisk mot mennesker enn det Lupin er, men Lupin er en bedre saluki på mye annet enn det hottie er, miljø for eksempel, og der er nok han mer rasetypisk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på hva neste hund blir :D Er det hemmelig?

Jeg vet det ikke selv enda :P Men må innrømme at jeg titter litt ekstra på korthåra collie, langhårsbelger, kelpie og drent :) Så var det det å prioritere ønskene og kravene mine ;) Men heldigvis en stund til, har to settergutter som også skal trenes :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke selv enda :P Men må innrømme at jeg titter litt ekstra på korthåra collie, langhårsbelger, kelpie og drent :) Så var det det å prioritere ønskene og kravene mine ;) Men heldigvis en stund til, har to settergutter som også skal trenes :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Haha, jeg syntes du sa den ikke skulle være korthåret :lol: For meg er kortis og kelpie korthåret altså :lol: Men så spennende da :D Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg oppfatter Hermes lik. Uinteressert. Jeg syns ikke det er noe galt i å være det :) Hvilken av rasene liker du best da?

Vil på ingen måte rangere de. Begge rasene er raser for meg, og jeg kommer helt sikkert til å ha begge igjen. Vil i hvert fall bli kjent med flere før jeg får meg en "favorittrase".

Men jeg syns salukien er mer spennende å lese om som rase. Også er det veldig mange interessante salukifolk med mye kunnskap om rasen (Spør Evy om dette kullet for eksempel, og hun vil sikkert legge ut i det vide og det breie om disse Arab Bahari-linjene :) – hvis jeg ikke tar helt feil nå, dette er kullet til Beida, ikke sant?).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på ingen måte rangere de. Begge rasene er raser for meg, og jeg kommer helt sikkert til å ha begge igjen. Vil i hvert fall bli kjent med flere før jeg får meg en "favorittrase".

Men jeg syns salukien er mer spennende å lese om som rase. Også er det veldig mange interessante salukifolk med mye kunnskap om rasen (Spør Evy om dette kullet for eksempel, og hun vil sikkert legge ut i det vide og det breie om disse Arab Bahari-linjene :) – hvis jeg ikke tar helt feil nå, dette er kullet til Beida, ikke sant?).

Dette er kullet til Beida og Basim ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kullet til Beida og Basim ja :)

Jeg har egentlig ikke engasjert meg i dette kullet, da jeg generelt ikke engasjerer meg i salukikull om dagen, da jeg har vært valpesyk siden i høst (da jeg hadde hentet valp i USA om situasjonen hadde vært en annen), men jeg tok en nærmere titt i stamtavlen til disse valpene, og det var kjempespennende! Dette er linjer jeg fint kunne hatt valp fra i fremtiden, både mor og far har kjempespennende hunder bak seg :)

Må få hilst på Basim en dag. Beida har jeg hilst på, og hun er jo kjempeskjønn. @Tøfflus, kanskje vi må dra på valpebesøk sammen, før disse valpene er spredd med vinden over alle hauger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke engasjert meg i dette kullet, da jeg generelt ikke engasjerer meg i salukikull om dagen, da jeg har vært valpesyk siden i høst (da jeg hadde hentet valp i USA om situasjonen hadde vært en annen), men jeg tok en nærmere titt i stamtavlen til disse valpene, og det var kjempespennende! Dette er linjer jeg fint kunne hatt valp fra i fremtiden, både mor og far har kjempespennende hunder bak seg :)

Må få hilst på Basim en dag. Beida har jeg hilst på, og hun er jo kjempeskjønn. @Tøfflus, kanskje vi må dra på valpebesøk sammen, før disse valpene er spredd med vinden over alle hauger?

Da må dere plukke opp meg! :D

Skal dit til uka også for å ta flere bilder :D Jeg har ikke bil, så fikk lurt med meg ei venninne til å reise og se på de da og ta flere bilder for Evy ;)

Jeg kan se om jeg får tatt bilder av foreldrene til uka :) Men det ligger vel bilder av de på hjemmesiden også, bare google Kennel Biscotti :)

Basim var bare superskjønn altså! Han krøllet seg sammen like ved meg og bare koste og koste. Veldig elskverdig hund! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, nå kommer det flere bilder :P I dag overfalt valpene meg, det var liksom "ååå, vi husker deg, du er såååå kuuul" :drool:

Seks av valpene er til salgs, og det er også etnahunden Thomas :)

Maaaat

14251891510_e49d27d911_z.jpg

Omnomnomnom

14438488285_8a09920c43_z.jpg

14251864070_cc1b8feae9_z.jpg

14437341734_263538bb2d_z.jpg

14415312766_0d05c0531c_z.jpg
14251821590_e09cc43fdb_z.jpg
14437305234_7f0cd09040_z.jpg

14415278916_89b07ee192_z.jpg

14438392515_80fb4cd3be_z.jpg

14435025991_cac701131d_z.jpg

14438363385_9675b56b72_z.jpg
Blir spist på av to søsken :P

14251744220_44fdaba4ab_z.jpg

Dette er Lars Petter. Han syntes det var kaldt i dag og satte seg ved meg og peip, så jeg måtte løfte han opp og varme han. Så satte jeg han ned og han peip igjen og klatret opp på meg. Han skulle kose og bli varm. Han er så herlig! Evy sier han skal bo litt hos meg i sommer når hun trenger avlastning. Bra jeg skal jobbe mye og bare har tid til helgeavlastning :P

14438344265_77ff61703f_z.jpg

14436974222_d60e3ea7c2_z.jpg

14251677618_cb86aa762b_z.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...