Gå til innhold
Hundesonen.no

Lars Monsen tror på klarsynte


Gjest
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Nå er de kjenninger fra tidligere og har jobbet sammen i andre saker, så jeg tror ikke det handlet om noen forførelse fra noens side, men et samarbeid og et genuint ønske om at pårørende skulle få svar på hva som hadde skjedd. Helt greit at hverken du eller andre har tiltro til den klarsyntes evner, men drt får være måte på til spekuleringer om det meste i denne saken. Eneste som mangler nå er at den klarsynte mistenkes for å stå bak drapet...

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Måte på til spekuleringer? Jeg lurer bare på om han faktisk er klarsynt eller om han bare kan lese kart jeg. Selv lærte jeg sistnevnte førstegang i speideren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Enig med @Khela - Monsen har alltid vært åpen om at han tror på mer enn det som er mellom himmel og jord, for å bruke en klisjé. Så det er rett og slett feil at han har snudd 180 grader, @Kangerlussua

Men finnes det egentlig hunder? Sånn egentlig? For det finnes jo ikke hester?

Kanger - jeg kritiserer deg (og andre - dette var ikke bare rettet mot deg) ikke for hva du tror på, men for at du/dere/de latterliggjør andre for hva de tror på. Du ser ikke at det er en ørliten fors

Enig med @Khela - Monsen har alltid vært åpen om at han tror på mer enn det som er mellom himmel og jord, for å bruke en klisjé. Så det er rett og slett feil at han har snudd 180 grader, @Kangerlussuaq.

--

Jeg blir gang på gang på gang oppgitt over at folk tør å være så bombastiske i en diskusjon som det mange av dere er her. Jeg misliker rett og slett alle holdninger som tilsier at "jeg eier sannheten" - og de var det mange av i denne tråden! Det er helt greit for meg om dere ikke tror på klarsynte, healere, sjamaner, Gud eller Allah - det er virkelig helt og holdent opp til deg. Men det er en forkastelig oppførsel å kalle folk virkelighetsfjerne, uintelligente og lite opplyste fordi de er uenige med deg. Det finnes mennesker som har dype opplevelser av noe "annet" - og disse opplevelsene er like virkelige for dem som det er virkelig for deg at vann renner nedover. Om disse opplevelsene er et produkt av deres underbevissthet, deres overtro eller reelle uforklarlige hendelser forårsaket av noe "annet" - det skal ikke jeg uttale meg om, men å avfeie det som galskap er en utrolig gammeldags og lite tolerant holdning! Særlig fordi slike holdninger ofte kommer fra mennesker som er de første i rekken til å kreve respekt for sine synspunkter. Det handler ikke om å ha en alternativ tankegang eller tro på julenissen, det handler om respekt for andre, og respekt for andres virkelighet. Hva gir DEG rett til å hevde at du har sannheten? (Noe som forøvrig, med varierende hell, har blitt hevdet relativt hyppig opp igjennom vitenskapshistorien - hvis jeg tør minne om det).

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo snus rett tilbake til din både vakre, og ikke minst politisk korrekte fra a til å, tekst.

Kanger - jeg kritiserer deg (og andre - dette var ikke bare rettet mot deg) ikke for hva du tror på, men for at du/dere/de latterliggjør andre for hva de tror på. Du ser ikke at det er en ørliten forskjell der eller? Jeg synes det er en så opplagt greie at man skal ha rett til å tro på den guden man vil, det gode i menneskene, ingenting, overnaturlige fenomener eller ufoer, uten at noen skal kalle deg teit, dum, virkelighetsfjern eller andre ting fordi de selv mener at de vet hva som har rett. Det er barnehageoppførsel. Om jeg er politisk korrekt får det bare være (og du kan spare deg for sånne håpløse hersketeknikker, det fungerer ikke på meg :) ) - så flaks for meg at min mening tilfeldigvis stemmer overens med det du klassifiserer som politisk korrekt da! ;)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanger - jeg kritiserer deg (og andre - dette var ikke bare rettet mot deg) ikke for hva du tror på, men for at du/dere/de latterliggjør andre for hva de tror på. Du ser ikke at det er en ørliten forskjell der eller? Jeg synes det er en så opplagt greie at man skal ha rett til å tro på den guden man vil, det gode i menneskene, ingenting, overnaturlige fenomener eller ufoer, uten at noen skal kalle deg teit, dum, virkelighetsfjern eller andre ting fordi de selv mener at de vet hva som har rett. Det er barnehageoppførsel. Om jeg er politisk korrekt får det bare være (og du kan spare deg for sånne håpløse hersketeknikker, det fungerer ikke på meg :) ) - så flaks for meg at min mening tilfeldigvis stemmer overens med det du klassifiserer som politisk korrekt da! ;)

1) Det er ikke en hersketeknikk, jeg mener det helt seriøst - det du skreiv var politisk korrekt i selveste definisjonen av det. Man skal være respektfull og akseptere andre til det tyter ut av ørene, uten at jeg mener det er noe galt eller feil. Skal det ikke være lov å skrive det heller nå?

2) Jeg er enig i at man skal få tro hva man vil, men kom ikke og misled folk med troen din og skap falske forhåpninger enten det er healing av kreft eller evne til å finne savnede mennesker. DET er det jeg (og flere andre her) snakker om, og jeg synes det er veldig respektløst, irriterende og leit at man ikke kan holde seg til emnet mens man i stedet lager problemer og proklamerer disse politisk korrekte flosklene som alle uansett er enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det finnes mennesker som har evner som ikke hvermansen har. Jeg tror også på enkelte klarsynte.

Jeg er nok både fjern, virkelighetsfjern, dum, og helt bak mål :ike: .

Snakk om fordommer :huh::yawn: .

Me 2 :icon_redface: I hvert fall ser jeg ikke bort fra at det KAN være noe i slikt. Derimot har jeg lite til overs for religioner og gudetro. Men jeg går ikke rundt og uttaler meg om hva jeg egentlig mener om det?? :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me 2 :icon_redface: I hvert fall ser jeg ikke bort fra at det KAN være noe i slikt. Derimot har jeg lite til overs for religioner og gudetro. Men jeg går ikke rundt og uttaler meg om hva jeg egentlig mener om det?? :P

Nøyaktig det samme her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det finnes mennesker som har evner som ikke hvermansen har. Jeg tror også på enkelte klarsynte.

Jeg er nok både fjern, virkelighetsfjern, dum, og helt bak mål :ike: .

Snakk om fordommer :huh::yawn: .

Samme her, dvs, jeg tror ikke direkte på det, jeg vil gjerne oppleve det selv først sånn sett, men jeg mener ikke at slikt ikke finnes. Man bør i grunn være litt forsiktig med å komme med bastante påstander om tro/overnaturlighet/evner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det finnes mennesker som har evner som ikke hvermansen har. Jeg tror også på enkelte klarsynte.

Jeg er nok både fjern, virkelighetsfjern, dum, og helt bak mål :ike: .

Snakk om fordommer :huh::yawn: .

Meg også.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal rakke ned på folk som tror på ting som ikke 100% kan bevises.

Selv om jeg ikke er kristen kan jeg ikke si at det ikke finnes noen gud, jeg kan ikke si det ikke finnes enhjørninger og varulver, for det vet jeg faktisk ikke.

Så lenge folk er snille og greie kan de tro på akkurat det de vil for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk er snille og greie kan de tro på akkurat det de vil for min del :)

Nei, men det er jo INGEN uenige i.

Problemet oppstår når man misleder folk, utnytter de for penger, setter folk i fare og til tider i livsfare. Det finnes folk som blir direkte blendet og lurt av kynikere i alternativbransjen, som tar sine barn av medisinsk behandling for handspåleggelse. Det finnes folk som lar være å vaksinere barna sine fordi barna skal være "rene", dermed har bl.a England fått sine første utbrudd av sykdommer vi ellers hadde utryddet.

Folk her tar jo av og kommer med høygaffel og PK-floskler bare man åpner kjeften, så den "kampen" gidder jeg ikke bruke et tastetrykk mer på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er jo INGEN uenige i.

Problemet oppstår når man misleder folk, utnytter de for penger, setter folk i fare og til tider i livsfare. Det finnes folk som blir direkte blendet og lurt av kynikere i alternativbransjen, som tar sine barn av medisinsk behandling for handspåleggelse. Det finnes folk som lar være å vaksinere barna sine fordi barna skal være "rene", dermed har bl.a England fått sine første utbrudd av sykdommer vi ellers hadde utryddet.

Folk her tar jo av og kommer med høygaffel og PK-floskler bare man åpner kjeften, så den "kampen" gidder jeg ikke bruke et tastetrykk mer på :P

Men Monsen forsøker vel ikke å villede noen? Hva han bruker penger på er da hans business...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men Monsen forsøker vel ikke å villede noen? Hva han bruker penger på er da hans business...?

Det er nesten 300.000 fans som følger han på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele mitt liv trodd på alternative ting enn at det finnes en gud... Men jeg har aldri blitt ledd av eller hånt.. Jeg synes det er EKSTREMT mye håning av folk med annen tro enn en selv i denne tråden..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Monsen fremstod som en jordnær fyr, og det var morro å følge hans reiser på TV.

Imidlertid begynte jeg å stille spm med dømmekraften hans da han stod frem med borrealis gjentatte ganger, og gjorde det om til et lite mediasirkus.

Jeg syntes det vitnet om en noe panisk tilstand og tro at en enormt lang antibiotikakur var den eneste løsningen, og ikke vurdere ideen om at det går ett år å bli frisk av sykdommen om man inne tar antibiotika, men bare 12 mnd å bli frisk med antibiotika.

Dette med et slikt forhold til klarsynte drar han også videre i den retningen, og mitt syn på han blir stadig mer tvilende.

Føler det er med han som med Märtha Louise, der det går fra normal og helt over på det alternative iløpet av kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Monsen stod fram som personlig kristen (eller muslim eller hva...) Ville den samme tråden ha dukket opp her??? :icon_redface:

I utgangspunktet handlet det vel om at noe overnaturlig var grunnen for at et lik ble funnet, og ikke de individene som søkte etter han. Dersom Monsen berømmet en prest/imam for å ha funnet et lik med guds hjelp, så ja. Mest sannsynlig.

Men som oftest sklir jo ting ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten 300.000 fans som følger han på FB.

Som @Pringlen sier, synes du at han fortsatt villedet noen om han fortalte om at han følte en ånds nærvær (Gud, Allah, osv om du vil) og at han tror på sånt? Eller er det bare villedning så lenge det gjelder klarsynte?

Jeg syns det er skremmende hvor mye hån det er mot folk som tror på noe en ikke selv tror på.

@julnil Som jeg sa for et par sider tilbake har han alltid vært åpen om at han tror på alternative saker. Han har IKKE snudd til det alternative på kort tid.

Det finnes kriminelle ateister som har funnet jesus og endt opp som teologer, hvorfor er det ikke lov å utvikle tro? Mange blir mer og mer troende, samme hvilken tro, jo eldre de blir også, jeg kan ikke forstå hvorfor det er så forferdelig.

Og hvorfor kan ikke han tro at en klarsynt hjalp søksmannskap? Hva gjør det OSS?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Monsen fremstod som en jordnær fyr, og det var morro å følge hans reiser på TV.

Imidlertid begynte jeg å stille spm med dømmekraften hans da han stod frem med borrealis gjentatte ganger, og gjorde det om til et lite mediasirkus.

Jeg syntes det vitnet om en noe panisk tilstand og tro at en enormt lang antibiotikakur var den eneste løsningen, og ikke vurdere ideen om at det går ett år å bli frisk av sykdommen om man inne tar antibiotika, men bare 12 mnd å bli frisk med antibiotika.

Dette med et slikt forhold til klarsynte drar han også videre i den retningen, og mitt syn på han blir stadig mer tvilende.

Føler det er med han som med Märtha Louise, der det går fra normal og helt over på det alternative iløpet av kort tid

I all verden da?

Monsens villmarksturer og den pakka står vel for seg, uansett hva mannen tror om verden rundt seg. Og uansett hvordan han har blitt "frisk" fra sin mulige boreliainfeksjon (hva er borrealis?) Så får man mene hva man vil om kuren og diagnosen (det gjør jeg også, men håper for hans del at han traff blink, og at han ikke egentlig har en autoimun sykdom....)

Dette som er helt på siden, spiller liten rolle.. Han er da fortsatt en kjekk kar som kan å dra på tur :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...