Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKs rykte


Guest Bølla
 Share

Recommended Posts

Guest Bølla

Personlig har jeg ingen dårlig erfaring med NKK som organisasjon, men jeg lar meg forbause over hva som blir skrevet i kommentarfeltet til NKK på facebook, jeg kan ikke huske å ha kommet over noe som er så negativt ladet noen gang.

Her er et lite knippe av de siste kommentarene;

Helt utrolig hvordan dere pøser ut mailer for egne arrangement når dere ikke engang klarer å svare på konkrete spm og sende it ting folk har betalt for! Skjerp dere!!!!!

Hvorfor har NKK gjort det umulig for forhåndsstemming på viktige saker til klubbene ? Trodde NKK var for innkludering ? Sånn som det er nå i chihuahuaklubben er det de som bor på østlandet hvor årsmøtet blir avholdt og folk med penger som får bestemme. Hvorfor ?

Er det noen i NKK som i det hele tatt leser det som blir skrevet her, og kunne tenke seg å komme med noen svar/synspunkter?!?! Vi trenger jo ikke igjennom når vi skriver mailer!

Jeg har nå sendt dere mail og purremail med samme spørsmål flere ganger siden midten av februar, og ingen svarer. Det er helt ufattelig. Særlig i og med det dreier seg om noe som i utgangspunktet var en feilregistrering av innbetalinger i deres økonomiavdeligng. NKK skylder meg fortsatt over kr 1000 i for mye betalt medlemskontingent grunnet rot i deres økonomiavdeling. Helt utolig at dere ikke svarer på mailhenvendelser på dette!!

Den mest arrogante og smålige monopol organisasjon som finnes. Det jobber folk der som har fjernet seg så langt fra virkeligheten som det går an å komme - ********* er definitivt blant disse :-/

Jeg trodde stormen hadde lagt seg litt etter det famøse blogginnlegget til Evensen for en tid tilbake, men det er jo åpenbart at det er svært mange med et negativt forhold til NKK som organisasjon, samlende kan klubben neppe sies å være per dags dato iallefall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Henvisningen til troll var på generell basis og myntet på utklippene i startinnlegget, jeg kaller ikke alle som klager for troll.

Dette hørtes da veldig merkelig ut. I følge dogweb var det 5 påmeldte schäfer langhår på NKK Trh i 2013, alle fikk bedømming, og fikk enten vg eller exc. Ingen ck, så ingen cert, cacib eller bir/bim.

Apropos "vi gjør ikke feil", en litt morsom (men også frustrerende) erfaring; En i klubben her tok dommerutdannelsen sin på drevprøver. Det er endel papirer som etterhvert samles sammen; dommerko

Nå skal det sies, at de som sitter og ranter på Facebook ikke akkurat er representative for majoriteten. Hvis du bruker 10 minutter på å se alt tullet som skrives på flyselskapenes facebook-sider f.eks, så kan man få helt.... Jeg kjenner jeg blir depressiv, forbanna, fortvilet, aggressiv og ikke minst fullstendig lamslått over at mennesker med bilde og fullt navn kan lire av seg ting som er så langt fra virkeligheten som folk virkelig gjør på bedrifters offentlige facebook-vegger.

Så jeg ville ikke tatt dette som et sannhetsvitne av hvordan NKK er, selv om det jo forsåvidt er mange færre mennesker som har noe med NKK å gjøre, enn antallet som flyr innen europa hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

@Kangerlussuaq

Enhver bedrift i servicenæringen vil vel alltid oppleve negative tilbakemeldinger, og da spesielt innenfor transportsektoren. Jeg vil tro at sidene til Ruter og NSB er betraktelig verre enn hva enkelte flyselskap opplever.. Når det er sagt så mener jeg at NKK faller inn under en helt annen kategori, å ha hund er jo en lystbetont greie og vi pepres av tilbud både når det gjelder utdanning, aktiviteter og andre moroheter. Jeg ser bare ikke hvordan man kan klare å bygge opp et så sterkt og negativt forhold mot en organisasjon som jobber for hundens interesser, og ikke mot?

Jeg er helt enig i at utstillingsmanien og systemet der ofte kan være kritikkverdig, men folk flest er da vanlige hundeeiere som forguder kjæledyrene sine helt likegyldig av hva eller hvem som skjer i NKK, så jeg blir litt forbauset over hvor negativt ladet det meste er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq

Enhver bedrift i servicenæringen vil vel alltid oppleve negative tilbakemeldinger, og da spesielt innenfor transportsektoren. Jeg vil tro at sidene til Ruter og NSB er betraktelig verre enn hva enkelte flyselskap opplever.. Når det er sagt så mener jeg at NKK faller inn under en helt annen kategori, å ha hund er jo en lystbetont greie og vi pepres av tilbud både når det gjelder utdanning, aktiviteter og andre moroheter. Jeg ser bare ikke hvordan man kan klare å bygge opp et så sterkt og negativt forhold mot en organisasjon som jobber for hundens interesser, og ikke mot?

Jeg er helt enig i at utstillingsmanien og systemet der ofte kan være kritikkverdig, men folk flest er da vanlige hundeeiere som forguder kjæledyrene sine helt likegyldig av hva eller hvem som skjer i NKK, så jeg blir litt forbauset over hvor negativt ladet det meste er.

Det er dessverre slik at gode nyheter sjeldent selger. Min erfaring med NKK er gjennomgående raske svar på hendelser, rask rydding av problemer (tilogmed når det gjaldt tilbakebetaling av kontigent!) og at jeg faktisk får svar på det jeg lurer på. Men vi er jo gjennomgående dårlig til å gi slike tilbakemeldinger, dessverre, så derfor blir fort slike kommentarer gjennomsyret av kjeft og smell :hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har god erfaring med NKK når det gjelder meg selv som hundeeier når jeg har hatt noe jeg lurer på, ved omregistreringer, ch- søknader etc. og utstillingsavdelingen er helt fantastisk flinke til å hjelpe til når man som klubbmedlem lurer på noe. Men som kjører av renrasede trekkhunder er jeg rett og slett skuffet over NKK. De skriver bare om blandingshunder om de skriver om trekkhunder. For oss som faktisk har renrasede, registrerte hunder, føles det litt som om våre egne gir blaffen i oss. Når til og med NKK foretrekker blandingshunder foran sleden, så... Men. Det er jo slik at facebook ikke er stedet å ta opp ting da- henvendelser til NKK direkte må da være smartere :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også med ganske dårlige erfaringer med NKK.

Det siste var vedtaket om å stoppe med dobbeltstevner i rally, lp og ag. Jeg har enda ikke greid å finne noen annen bakgrunn for det enn "dyrevelferd". Vel, om hundene tåler å ligge ringside i telt på utstilling en hel dag så greier de det vel på rally også, med to ganger tre minutter i ringen... At det skal være en organisasjon med kompetanse på hund som har gjort dette vedtaket er for meg ubegripelig.

Jeg har også det siste året mailet og purret flere ganger på hvorfor MH-en til Kovu ikke er registrert i Dogweb enda. Den fra mai 2012, ja. Prøveleder henviser til NKK og sier "når de får tid". NKK har, tross gjentatte purringer og videresendinger oppover i systemet, enda ikke svart meg.

At folk opplever dårlig service og tilbakemeldinger skjer i serviceorganisasjoner rett som det er. Men man kan jo se på arbeidet de gjør, vedtak i ulike saker, osv., det er ikke alt jeg synes gjenspeiler en organisasjon som er på hundens side og ikke på pengenes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt blandede erfaringer med NKK, men det gjelder forsåvidt de fleste andre organisasjoner jeg har vært involvert i også. NKK, som mange andre, lider litt for å ha åpent kommentarfelt - selv om det også er et must for å oppnå godt omdømme. Det de kunne gjort var å svare på kommentarene, slik at de ikke-involverte får et inntrykk av at de i det minste er villige til å rydde opp i ting. At ingen skal ha noen dårlig erfaring med en organisasjon er ren utopi, og det skjønner de fleste.

Jeg tror, fra egen erfaring, at organisasjonen kunne hatt nytte av å kommunisere bedre innad og med kunden. Samt gjort nettsiden mer brukervennlig.

Men hvorvidt NKK har et dårlig omdømme er vanskelig å vite ut fra kommentarfelt og egne betraktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hundeeier og oppdretter har jeg ingenting negativt å si om NKK. Men etter 15 år i klubbdrift, kan jeg trygt si at ikke all saksbehandling er like effektiv der inne. Dette gjelder spesielt mottak av prøve og utstillingsmapper. (Neeei, deee har vi ikke fått :icon_confused: ) Så jeg har lært å ta kopier av alt, sende alt dobblet, på mail og papir. Allikevel er feilmarginen langt større enn den burde ha vært.... :hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd noe negativt med Nkk. Jeg synes de har vært kjappe nok på det meste.

Snuppa sine papirer ble sendt inn til omregistrering fredag, så får vi se om jeg er like fornøyd om 4-5 uker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd noe negativt. Men de som er misfornøyd skriker høyest.

Litt OT men det er vell mye av det samme som hos Agria sin side, Folk forventer at de skal drive veldedighet og pøser ut historier om at de ikke får penger av dem osvosv, Selv om det står ganske klart i vilkårene hva som dekkes.


Den underskriftskampanjen som går mot agria nå er av samme sorten, De klager på at premiene øker, Men tar ikke hensyn til at du får 50.000/30.000 livet ut fremfor at den synker. Samtidig som utbetalinger bare øker.

Skulle gjerne hatt billigere premie jeg, Men de skal faktisk tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå er nok ikke en sånn side representativt for folk sin erfaring med nkk. Det er jo bare de misfornøyde som skriver. Ikke alle de som er fornøyd.

Det sakt, så har jeg ikke spesielt god erfaring med nkk sin kundeservice selv. Treige og mye surr. Vanskelig å få ordna ting og å få klare svar. Mail er det ikke noe poeng å kontakte dem på, der kommer det aldri svar. Telefon får man stort sett hjelp etterhvert, selv om ikke alle der har helt oversikten.

I tillegg er jeg skuffa over at en organisasjon som skal representere hundenorge er så passiv i viktige saker i media og at det omtrent bare er utstilling som prioriteres. Hundesport er mye mer enn utstilling, og det er mange egenskaper som er viktigere enn utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også slutte meg til dem som har gode erfaringer med NKK. Jeg har alltid fått svar på mine henvendelser på mail, søknader om championat har gått kjapt og greit og det er vel strengt tatt bare EN sak jeg har vært misfornøyd med, men det var saksbehandleren som overhodet ikke hadde peiling på hva hun drev med, og ikke NKK som organisasjon (men nei, jeg har ennå ikke avreagert på den saken, over 10 år etter *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode og dårlige erfaringer med dem. Som med alle offentlige kontorer vil jeg tro.

Skattevesenet- positivt og negativt.

kommunene- positivt og negativt.

Jeg misliker at de er dårlige til å svare på telefonen og at det er vanskelig å få tak i rette vedkommene.

Jeg liker ikke at de svarer forskjellig på samme sak, avhengig av hvem du snakker med.

Men når de først svarer så fikser de ting fort og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen dårlige erfaringer, sist denne helgen som var. Der DE hadde gjort en feil vedr registrering, og der de først nektet for at det var de selv som hadde gjort feilen (og derfor ville de bare stryke datteren min fra JH-konkurransen, som vi hadde betalt grovt for (ca 400 kr x 2), reist 60 mil og betalt hotellovernatting for å få med oss). De så ingen grunn til å være FLEKSIBLE og sette henne opp søndagen og ikke to ganger lørdag (samme konkurranse, så fysisk umulig for jenta å gjennomføre...) før jeg 1- kunne vise via mail-korrespondanse at det vat de som var skyld i feilen, og 2 - jeg truet med å kreve mine reiseutgifter refundert fra dem om jeg hadde gjort denne turen uten åt jenta fikk konkurrere.
Da kunne de plutselig bare sette henne opp dag 2 (søndag) også.

Det går an å 1- tenke at de selv kan ha gjort en feil før de arrogant avviser alle henvendelser om at feil er gjort. 2 - være fleksible. Jeg betaler en del av lønnen deres i og med mine betalinger til NKK som medlem og hunde-eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel aldri hatt dårlig erfaring med NKK, og de gangene det har vært feil, har det bare vært å ta en telefon så har det blitt ordnet opp i. Man kommer ganske langt med et smil i denne verden.
FB og Forum-troll finner man alle steder, og noen har ikke så mye annet å gjøre på enn å sitte og klage på at andre gjør en dårlig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel aldri hatt dårlig erfaring med NKK, og de gangene det har vært feil, har det bare vært å ta en telefon så har det blitt ordnet opp i. Man kommer ganske langt med et smil i denne verden.

FB og Forum-troll finner man alle steder, og noen har ikke så mye annet å gjøre på enn å sitte og klage på at andre gjør en dårlig jobb.

Ganske arrogant å kalle de som ev klager for troll...

Det må være lov å påpeke når en organisasjon gjør en feil. På en høflig måte. Når man da blir møtt med tverrhet og holdningen "vi gjør ikke feil", og null interesse for å prøve å rydde opp til brukers beste, er det ikke rart man opplever dette som noe negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske arrogant å kalle de som ev klager for troll...

Det må være lov å påpeke når en organisasjon gjør en feil. På en høflig måte. Når man da blir møtt med tverrhet og holdningen "vi gjør ikke feil", og null interesse for å prøve å rydde opp til brukers beste, er det ikke rart man opplever dette som noe negativt.

Henvisningen til troll var på generell basis og myntet på utklippene i startinnlegget, jeg kaller ikke alle som klager for troll.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske arrogant å kalle de som ev klager for troll...

Det må være lov å påpeke når en organisasjon gjør en feil. På en høflig måte. Når man da blir møtt med tverrhet og holdningen "vi gjør ikke feil", og null interesse for å prøve å rydde opp til brukers beste, er det ikke rart man opplever dette som noe negativt.

Apropos "vi gjør ikke feil", en litt morsom (men også frustrerende) erfaring;

En i klubben her tok dommerutdannelsen sin på drevprøver. Det er endel papirer som etterhvert samles sammen; dommerkort, diverse kritikker, og når alt er ferdig sendes det til NKK sammen med to passfoto. Et til dommerkortet og et til arkivet. Utdannelsesmappa ble ferdig, og sendt inn til NKK. Og så varte og rakk det.... Når høstens prøver sto for tur, ringte vi inn og purret, for det var meningen at vedkommende skulle dømme. Men nei, NKK hadde ikke mottatt noen utdannelsesmappe. Så det var bare å rekonstruere hele greia. Det sier seg selv at det er en omfattende jobb å samle alt av underskrifter på nytt, og ikke minst rekonstruere kritikker som er skrevet over flere sesonger. Men det var ingen annen utvei, siden NKK IKKE hadde mottat noe... Når rekonstruering var ferdig ble mappa sendt inn med nye passfoto. Denne gangen fikk de papirene, og alt var i orden. Dommerkortet kom i posten, SAMMEN med de to passfotoene som ble sendt inn første gangen, og som NKK ALDRI hadde mottatt :innocent:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Hehe, @Pringlen. Flau saksbehandlingsfeil der gitt.

Som noen andre påpeker så blir jeg litt skuffet over at NKK er så lite synlige i de viktige sakene og saker som angår dyrs helse og velferd. Strutseoppførsel fører sjeldent noe godt med seg, og jeg kan ikke huske å ha sett ledelsen i NKK både invitere til offentlige debatter nettopp for å utvikle seg selv og norsk hundehelse og være aktiv mot det offentlige (les myndighetene) for å f eks øke befolkningens kunnskap om hund, hundehold og andre svært viktige tema.

NKK må som alle andre organisasjoner overleve, men det går nok enorme summer på å all registrering og annet tullball som lønnede saksbehandlere må ta seg av. Etterhvert overtas kanskje endel av et velfungerende datasystem med mye mindre feilmargin og raskere behandlingstid for kundene.

Jeg har gått igjennom kommentarfeltet til dette innlegget , og det samme skjer der; få konstruktive innlegg fra NKKs side og ingen åpen invitasjon til videre debatt. Man kan si mye om blogginnlegget det var tuftet på, men det er jo på det rene at svært mange hundemennesker vegrer seg fra å delta på mye av hundesport (spesielt utstillingsdelen) når man har erfaringer som faller i samme boks som denne bloggeren.

Edit; og til dere som har møtt dårlig service hos saksbehandlere ute i felten og hos uvitende ansatte hos NKK; dette er som regel enkeltpersoner, og jeg kan ikke helt se at NKK sentralt kan klandres for alt. Det er vanlige folk som jobber der, og man skal ha en god dose tålmodighet for å gidde å bruke livet sitt på å registrere resultater fra div hundearrangement, helseprøver og dommerpapirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, @Pringlen. Flau saksbehandlingsfeil der gitt.

Som noen andre påpeker så blir jeg litt skuffet over at NKK er så lite synlige i de viktige sakene og saker som angår dyrs helse- og velferd. Strutseoppførsel fører sjeldent noe godt med seg, og jeg kan ikke huske å ha sett ledelsen i NKK både invitere til offentlige debatter nettopp for å utvikle seg selv og norsk hundehelse.

NKK må som alle andre organisasjoner overleve, men det går nok enorme summer på å all registrering og annet tullball som lønnede saksbehandlere må ta seg av. Etterhvert overtas kanskje endel av et velfungerende datasystem med mye mindre feilmargin og raskere behandlingstid for kundene.

Jeg har gått igjennom kommentarfeltet til dette innlegget , og det samme skjer der; få konstruktive innlegg fra NKKs side og ingen åpen invitasjon til videre debatt. Man kan si mye om blogginnlegget det var tuftet på, men det er jo på det rene at svært mange hundemennesker vegrer seg fra å delta på mye av hundesport (spesielt utstillingsdelen) når man har erfaringer som faller i samme boks som denne bloggeren.

Edit; og til dere som har møtt dårlig service hos saksbehandlere ute i felten og hos uvitende ansatte hos NKK; dette er som regel enkeltpersoner, og jeg kan ikke helt se at NKK sentralt kan klandres for alt. Det er vanlige folk som jobber der, og man skal ha en god dose tålmodighet for å gidde å bruke livet sitt på å registrere resultater fra div hundearrangement, helseprøver og dommerpapirer.

Jeg er ikke uenig med deg, men som en kommentar; For to år siden gikk de ansatte i NKK smilekurs...fordi de skåret så dårlig på kundebehandling. Det smilekurset tror jeg de med fordel kan gjenta :ahappy:

For tross alt - uansett om man må være tolmodig - jobben er selvvalgt. Og den dreier seg om kundebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "vanlig" hundeeier er jeg for så vidt ingen direkte dårlige erfaringer med NKK, men som tillittsvalgt i to rasehundklubber har jeg svært dårlige erfaringer. Maken til arroganse skal man lete lenge etter. Jeg har også svært dårlig erfaring med redaksjonen i Hundesport.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt god erfaring med registreringsavdelingen. Der har jeg stort sett fått kjapp og god service.

Men når det gjelder i forbindelse med ting som skal sendes inn til NKK...alt fra prøvepapirer, lister over nyutdannede figuranter/testledere, HD/AD bilder har jeg erfart gang på gang på gang at slike papirer bare forsvinner og aldri "kommer frem" til NKK. Har måttet røntge om hund for HD/AD fordi bilder er blitt borte. Veterinæren kunne i det tilfellet dokumentere at det var sendt fra dem. Det siste jeg nå har slitt med var et figurant og testleder kurs vi hadde våren 2012. Ennå etter gjentatte purringer og sendt inn adresse/opplysninger på deltagerne flere ganger klarer ikke NKK å få disse nye figurantene og testlederne inn i listen. Jeg tror jeg har sendt 6 purringer i løpet av det siste året og jeg har fått svar EN gang.

Jeg vet om en stor hundeklubb som fikk aktivitetsnekt fordi papirer ikke hadde kommet frem til NKK...den klubben sender i dag alt av papirer rekommandert på grunn av gjentatte dårlige erfaringer med at klubben får skylden for feil. I sånne saker synes jeg rett og slett NKK er arrogante, vanskelige å ha med å gjøre og de yter null service.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...