Gå til innhold
Hundesonen.no

Thorvalds 1 juni


Aslan
 Share

Recommended Posts

Midnatt var ca slik :teehe:

402A9669-1CB7-4338-99D5-EE6E5A2C18BE_zps

Kl 1 ca kom vi oss i seng, noe Thorvald likte :aww:

C3D12B59-137E-42D3-9A8D-FE2C69DB9CF5_zps

Kl 10 våknet jeg til dette synet :lol:

42922316-B387-43EB-B1E1-85ABED95BC2B_zps

Kl 11 - ut på tur aldri sur! På vei til å gå blodsporet jeg la ut i går, og vi jobber oss opp alle bakkene..

6277915A-123A-4AF1-A631-E4EDADD0D2D9_zps

Blodspor gås

http://youtu.be/QVxfKxmYuJ0

Og skank funnet :D

CF3D09DE-40E9-4CF6-A14F-2AFF1C92B85D_zps

Kl 12 er vi på vei hjem igjen, bakkene er alltid hyggeligere denne veien :teehe:

94CF3A8F-A628-44EC-8368-6FB020874D9D_zps

Kl 13 har vi nok et bevis på løssluppen oppdragelse i huset vårt :lol:

F1DAEAB7-53FD-43C2-821B-990BEA0AD132_zps

Kl 14 var jeg litt i dårlig form så la meg litt på sofaen og drakk vann og hørte på Beach Boys

DD0E4253-53FB-4E00-A349-2BA40109037C_zps

Kl 15 var jeg bedre og skal klippe litt gress, men må i redskapsboden og finne tråd til kantklipperen siden vi trodde den var tom, det var den ikke, hadde bare blitt floke.

679EC792-4E61-476F-A6F2-D849DF8A3949_zps

Kl 16, klippe klippe! Men straks ferdig nå

184C6C7D-92E2-4885-8AA2-6F0FA1164095_zps

Kl 17 lager vi middag, hjemmelagd tomatsuppe! :heart:

Start:

125ABF8D-FEB3-499E-AC9B-19DA60A3E494_zps

Midtveis:

D3410DC7-453A-42A1-BC4A-5F3F2EB55129_zps

Ferdig!

28A48839-9B0D-4D47-B507-5E9BCB44D7F5_zps

Kl 18 ser jeg på video av kanskjekjæresten til Thorvald :wub:

ADD2AC12-362D-4471-B2CF-83301DCA6149_zps

Kl 19 er vi på vei til trening, men havnet i hjem-fra-langhelg-kø inn til Trondheim, her Storlerbakken :hmm:

245A21BE-BE3B-469F-8621-8029EE401A74_zps

Kl 20, ferdig med styrkeøkt som ble litt kort, men klar for squash! Woho!

2A9FA7CC-0D7F-417F-B878-2B5F285BE41D_zps

Kl 21 er vi hjemme igjen, Thorvald er glad :ahappy:

92AF4F38-E210-479B-8D8A-BE8AD4387FA8_zps

Kl 22 ser mystisk likt ut som midnatt :lol:

E0CEEEF4-CE5D-431F-87C2-D49B2EED6774_zps

Kl 23 er vi på kveldslufting på stranda vår :) Thorvald er en ekte beachboy :lol:

2DE744FF-0F79-4F81-8542-8B61113C7F3E_zps

Thorvald ønsker seg tang i hagen sin :teehe:

http://youtu.be/K_ehKw4mkdE

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin dag - og den suppa så skikkelig god ut! Og Thorvald er bare helt :wub::wub::wub::wub:

Takk :D

Ja, suppa er veldig god! Helt på slump etter hva vi har i kjøleskapet da, den blir litt forskjellig fra gang til gang, men ALLTID god :D

Herlig :D Jeg vil ha en date med Thorvald og kamera. :wub:

Det får vi forhåpentligvis til :D

Han ligger som Sara, på ryggen, labber foldet foran brystet og med en liten vridning i nakken :D:D:D Herlig! :)

Hihi jaa, er så fantastisk liggestil! Veldig typisk blant lapphunder har jeg inntrykk av, Thorvald har liggi sånn siden han var valp :) På det 10-bildet sov han skiiikkelig tungt, for når jeg tok bildet skulle jeg klø ham litt på magen, og han skvatt skikkelig :icon_redface: Også måtte jeg le masse av ham stakkar :teehe:

Thorvald. :wub:

Blodspor ser gøy ut - hvor får man tak i en slik skank?

:D

Ja, det er veldig gøy! Skank får man gjerne hos jegere og sånn, er i alle fall der jeg har fått kjøpe/fått. Så om du har en sånn gruppe for hundeeiere i ditt område så går det an å spørre der, var der jeg fikk napp. Ellers er det ikke noe problem å bruke noe annet godt i slutten av sporet heller :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeldig dumt spørsmål, men... hvordan funker en sånn skank? Får hunden spise den som belønning - det er vel et helt bein? Får han tygge litt på den også havner den i fryseren til neste blodspor? Eller går det en skank pr blodspor?

*forstår ikke* :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finingen! Thorvald er min helt :wub: Så ut som en veldig koselig dag!

Awww så snilt! Thorvald liker å være helt :heart: Ja, det var det også :D

Veeeldig dumt spørsmål, men... hvordan funker en sånn skank? Får hunden spise den som belønning - det er vel et helt bein? Får han tygge litt på den også havner den i fryseren til neste blodspor? Eller går det en skank pr blodspor?

*forstår ikke* :icon_redface:

Uten at jeg vet om alle gjør det sånn, så gjør vi det sånn som det første du skriver :P Belønninga hans ved sporet er masse ros og at han får leke og tygge på den, også går den i frysen igjen. Når den er oppbrukt/veldig tygd på bytter jeg den i en ny :) Også er det jo noen ganger at de forsvinner når de er lagt ut (ikke skjedd meg da), så ha i bakhodet at det er lurt å ha med noen egen belønning eller klare å rose hunden nok uten skank.

Oppskrift til hjemmelaga tomatsuppe takk! :D

Akkurat den fra EFITen ble til på denne måten:

Frese grovhakket sjalottløk, purre og gulrøtter i smør til det er mykt og herlig. Ta så oppi hvitløk og chili som var grovhakket, så tomatpure og lot dette frese sammen litt. Deretter tok vi kyllingfond og vann, men kan og bruke buljong og vann eller annen fond. Når det hadde kokt opp litt tok vi oppi hermetiske tomater. Så lot vi det koke så lenge vi orket, slik at det ble passe konsistens. Minst en halvtime er godt, men det er ingen krise, men generelt blir det bedre jo lengre den får stå. Mens det kokte hadde vi en tesil med noen laurbærblad. Også tok vi oppi litt krydder. Når det var kokt lenge nok mosa vi sammen med stavmikser, og her kan du jo ha det så chunky du vil (noen ganger bruker vi ikke stavmikseren i det hele tatt), spørs hvor glad du er i klumper :P Serverte med litt rømme, gressløk, nøtter, bacon, og litt ost. Andre ganger steker vi kjøttdeig og har oppi, sånn at det nesten blir gryte.

Dette er veldig restemat hos oss da, vi tar det vi har og stapper oppi. Enkleste varianten er nok med bare sjalottløk frest i smør, tilsett hvitløk, tomatpure og buljong/fond + vann, deretter tomater, krydderier og la det stå og småkoke så lenge man gidder :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike dager får meg til å lure på om Thorvald ilbringer mer tid på ryggen enn på potene :P Mtp diverse utstillinger også liksom ;)

Tro meg, jeg lurer jeg også :lol: Han må jo elske å ligge slik, selv om jeg vet at han bytter stilling ila natta er det ofte jeg sovner med synet av fire labber i været, OG våkner til det. Herlige hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, Thorvald :heart: Har fått skikkelig sansen for finsk lapphund, han er jo så flott :D

Åååh, så hyggelig! Det har blitt min hjerterase, uten tvil, så herlig at andre også liker rasen :)

Å, søteste Thorvald! :heart:

Takk :flowers:

Thorvald, prinsen min :wub:

Fin dag da :D

Hihi :teehe:

Veldig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og behersket han var i sporet! :D Han gikk jo, ikke trav en gang! Imponert. *skule ned på mine lår som er full av skrapemerker etter spor med frøken vill og gal*

Koselig dag og den suppen så deilig ut :drool:

Behersket er Thorvalds mellomnavn tror jeg :lol: Men farten avhenger veldig av hvor mye lukt det er i sporet da, dette var jo første gang han gikk et spor som hadde liggi over natta, så hjernecellene måtte nok jobbe ekstra hardt :teehe:

De første gangene vi gikk spor, riktignok med mye synspåvirkning etc (ikke blodspor det da, men menneskespor), da lekte han bulldoserracerbil :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...